AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hei! jeg skal ut i foreldrepermisjon i februar med første barn. Burde jeg ta 80% eller 100%? Syntes dette er veldig vanskelig å finne ut av. Ønsker jo så klart å være med baby så lenge som mulig! Men man taper jo en del penger på å ha 80%. tenker også på det med barnehageplass i august 😣 Anonymkode: 71ff1...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Dere får utbetalt like mye totalt sett med 80 % som med 100 %. Ettersom dere får barn i februar 2025 og sannsynligvis ikke har barnehageplass før august 2026, kommer dere uansett ikke i mål med betalt foreldrepermisjon alene. Jeg har termin i mars, og vi tar 80 %. Det gir en kortere periode med ulønnet permisjon enn om vi tar 100 %. Anonymkode: ec786...499 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Jeg skjønner ikke dette med at man får like mye totalt på 80%? Ligger det ikke litt i ordet at man får nettopp 80% av lønn i motsetning til kortere perm og 100% lønn? Anonymkode: 24de4...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke dette med at man får like mye totalt på 80%? Ligger det ikke litt i ordet at man får nettopp 80% av lønn i motsetning til kortere perm og 100% lønn? Anonymkode: 24de4...212 Man får 80% av lønn i en lengere periode enn hvis man har 100% av lønn (opp til 6G). Hvis man ganger opp antall månedslønner man får, vil man få den samme summen utbetalt, men altså mindre per måned med 80% utbetaling. Anonymkode: b7b40...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Man får 80% av lønn i en lengere periode enn hvis man har 100% av lønn (opp til 6G). Hvis man ganger opp antall månedslønner man får, vil man få den samme summen utbetalt, men altså mindre per måned med 80% utbetaling. Anonymkode: b7b40...0eb Så på et år vil man uansett tape inntekt ved å velge 80%? Anonymkode: 24de4...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #6 Del Skrevet 58 minutter siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så på et år vil man uansett tape inntekt ved å velge 80%? Anonymkode: 24de4...212 Det var det vi kom frem til, at vi vil ha lang periode med mindre lønn ved 80%. Ja, dette er jo da dekket, men det er også lang periode med lavere inntekt. Vi har termin på nyåret og har valgt å ha 100%, men én mnd med ferie i tillegg, og én måned ulønnet permisjon. Da får vi strekket permisjonen til ett fullt år, og håper vi får plass i barnehage med løpende opptak. Anonymkode: 4cdcf...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå