Gå til innhold

De som selger skitne ting/klær på finn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med folk som selger skitne varer på finn? Greit nok at man ikke vil vask det for "fremmede" men det går jo an å gjør det ut av respekt for seg selv! 

Har fått barneklær og voksenklær med tørka matflekker, VELDIG MYE dyrehår, de få møblene jeg har kjøpt er også stortsett ALLTID skitne (det var 1 gang der det ikke var det) jeg selger selv på finn og prøver alltid å få vasket og brettet klærne så fint som det overhodet er mulig, jeg får jo tross alt penger for de klærne, hvordan er det mulig å sende ut så grisete ting med god samvittighet? Er ikke det vanlig folkeskikk å ikke sende sin egen skit til andre? Forstår meg bare ikke på det. Hva er det "verste" du har opplevd når du kjøpte brukt?

P. S. Jeg vet at ingen tvinger meg til å kjøpe brukt, det er selvvalgt :)

Anonymkode: ff2c7...ed6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To skoskap som var fulle av støv og dritt. Jeg hadde kjøpt dem uansett da, de var av heltre. Hadde ventet lenge på at slike skoskap skulle komme for salg på Finn. 

Jeg vasker alltid grundig det jeg selger.  

Anonymkode: 423be...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 21.53):

Hva er det med folk som selger skitne varer på finn? Greit nok at man ikke vil vask det for "fremmede" men det går jo an å gjør det ut av respekt for seg selv! 

Har fått barneklær og voksenklær med tørka matflekker, VELDIG MYE dyrehår, de få møblene jeg har kjøpt er også stortsett ALLTID skitne (det var 1 gang der det ikke var det) jeg selger selv på finn og prøver alltid å få vasket og brettet klærne så fint som det overhodet er mulig, jeg får jo tross alt penger for de klærne, hvordan er det mulig å sende ut så grisete ting med god samvittighet? Er ikke det vanlig folkeskikk å ikke sende sin egen skit til andre? Forstår meg bare ikke på det. Hva er det "verste" du har opplevd når du kjøpte brukt?

Vil du ikke ha ting med på kjøpet, så må du se bedre på bildene og spørre mer, eller holde deg unna bruktmarkedet. 
Dette er en syt-tråd som er helt unødvendig.

Anonymkode: a6c3b...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid og rengjør før det blir hentet. Utrolig hvor mange som driter I det og hvor stygt det faktisk er når du kan overgi i det minste varen rengjort for og gi et bedre helhetlig inntrykk. 

Skal man drive gjenbruk så får man ta vare på det før man gir det bort også. Viser jo hvor utallige skitne folk er bak lukkede dører. Det er latskap og tanken på at bare pengene kommer inn som gjør at dem driter I det. 

Anonymkode: 9f7c9...347

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sykt rart. Når jeg solgte klær osv på Finn, så ønsket jeg at alt så veldig bra ut. Folk har blitt så sløve? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg vasker alltid og rengjør før det blir hentet. Utrolig hvor mange som driter I det og hvor stygt det faktisk er når du kan overgi i det minste varen rengjort for og gi et bedre helhetlig inntrykk. 

Skal man drive gjenbruk så får man ta vare på det før man gir det bort også. Viser jo hvor utallige skitne folk er bak lukkede dører. Det er latskap og tanken på at bare pengene kommer inn som gjør at dem driter I det. 

Anonymkode: 9f7c9...347

Er ikke tingene jeg gir bort på finn rengjort, så skriver jeg tydelig, skitten…… gis bort mot henting. Eller har stått ute og trenger en vask. 
Ting som selges er i ordentlig stand, men blir beskrevet slik at kjøper har all informasjon. 

Anonymkode: a6c3b...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mye på Finn gjennom årene, både til barn, barnebarn, mann og meg selv.  Har aldri opplevd å kjøpt klær som ikke har vært pent og rent.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe en brukt regnjakke til hund, det oooste sigarett av både den og pakken den lå i. I tillegg var den altfor liten. Hun som solgte den virka veldig desperat etter penger så jeg har ivertfall støttet noen som trengte det😅 men den havner nok i søppla selv om jeg vasket den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rengjør alltid det jeg selger på Finn, noe annet har jeg ikke samvittighet til. Eller, det vil si... unntatt EN gang. Da skulle jeg GI BORT en kontorstol fra Ikea, og den hadde stoffsete. Fin stol og alt i orden, men jeg hadde sølt både sjokolade og brus på setet flere ganger. Så jeg skrev i annonsen at den gis bort fordi den har så skittent sete, og trenger en rens. Tok altså ikke penger for den, men overlot rensen til ny eier.

Det var ikke måte på til storm av henvendelser!?? Folk var jo helt gale etter å få noe gratis, skittent eller ei. Over to måneder etter at jeg markerte annonsen som gitt bort (noe som skjedde samme kveld som annonsen ble lagt ut) så kom det fremdeles henvendelser med spørsmål om "Har du den stolen ennå?".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpe en tripp trapp-stol på finn. Selger sa den hadde "noen bruksmerker". Det som møtte meg var en stol hvor sønnen for det første hadde ripa navnet sitt inn i ryggen og stolen var generelt ganske sliten, men den var altså virkelig FULL av størkna matrester! Undersiden av platene var liksom dekt av tørka suppe eller noe, og generelt grøt og banan all over. Ble ikke kjøp gitt. 

Ellers har jeg ikke kjøpt så  mye klær som er skitne, men har arvet en del tøy med gamle matrester på. Når jeg arver fra kjente bruker jeg i utgangspunktet ikke å vaske tøyet, men det er jo ikke noe problem å vaske - det virker bare rart for meg at noen vil "gi bort" skiten sin, jeg hadde blitt flau.. (Vi har katt og er livredd for kattehår på klær jeg selger!)  

Anonymkode: 80588...b11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skulle kjøpe en tripp trapp-stol på finn. Selger sa den hadde "noen bruksmerker". Det som møtte meg var en stol hvor sønnen for det første hadde ripa navnet sitt inn i ryggen og stolen var generelt ganske sliten, men den var altså virkelig FULL av størkna matrester! Undersiden av platene var liksom dekt av tørka suppe eller noe, og generelt grøt og banan all over. Ble ikke kjøp gitt. 

Ellers har jeg ikke kjøpt så  mye klær som er skitne, men har arvet en del tøy med gamle matrester på. Når jeg arver fra kjente bruker jeg i utgangspunktet ikke å vaske tøyet, men det er jo ikke noe problem å vaske - det virker bare rart for meg at noen vil "gi bort" skiten sin, jeg hadde blitt flau.. (Vi har katt og er livredd for kattehår på klær jeg selger!)  

Anonymkode: 80588...b11

Grøss og gru hvor grisete folk er. Jeg har også solgt utstyr etter barna, men alt var gullende rent selvsagt. 

Anonymkode: 423be...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg plukker bort det minste støv og kattehår om noe henger igjen på det jeg selger, kunne ikke falle meg inn å selge noe skittent nei. Så det er forskjell på folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder for kjøp og salg overalt. Kjøpte en turbukse en gang, den var skitten og hadde et brukt gnagsårplaster m/blod på i en lomme🙈 Kjøpte en kjole, og den kom med flekker - og et par gull øredobber i en lomme😄

Anonymkode: 634ce...16a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...