Gå til innhold

Kalles det fremleie når jeg låner ut leiligheten min gratis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier bolig der fremleie ikke er lov.

En venn av min slektning skal bo her og passe bikkja, mens jeg er på 4 ukers ferie.

Må jeg informere utleier?

Jeg skal ikke ta leie, for fyren som passer bikkja gjør meg jo en tjeneste.

Anonymkode: 7d8fc...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forbud mot fremleie er ofte for å unngå at tilfeldige personer oppholder seg i boligen. 

Du bør spørre uansett. Mulig det er ok for din huseier. Men det handler neppe om at slektningen din bor der gratis. Utleieren får jo uansett sine penger 

Anonymkode: 00cae...2da

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi  vi leier ut og leieboer pleier si fra om andre oppholder seg i leiligheten når hun ikke er hjemme. Fint å vite syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør informere utleier om at en venn av slektningen din skal bo i boligen din mens du er på ferie. Selv om vedkommende ikke betaler leie, kan det være viktig for utleier å vite hvem som oppholder seg i boligen, spesielt hvis det er noen endringer i bruken av leiligheten.

Det er alltid best å være åpen og ærlig med utleier for å unngå eventuelle komplikasjoner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelen med fremleie handler ikke om du tjener penger eller ei, men huseier vil jo gjerne ha kontroll på hvem som bor der.

Tipper jo det går helt fint, og godt mulig det ikke inngår i definisjonen av fremleie, men greit å bare si fra tenker jeg?

Anonymkode: e7451...148

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville informert om det, men vil tro det er helt uproblematisk. 

Anonymkode: 86665...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...