AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #141 Del Skrevet 3. desember 2024 Se «under guds øyne» mange har blitt født inn i det å vet ikke om noe annet… jeg er selv oppvokst i et kristent hjem, og ble påpusha mye i oppveksten, men har heldigvis tatt til vettet etter å ha sett og opplevd ting som jeg ikke anser som fornuftig av noen å gjøre, men enkelte religiøse verner om hverandre Anonymkode: a44ba...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 3. desember 2024 #142 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Og alle er hellig overbevist om at akkurat deres trosretning er den rette. Rart, det der. Anonymkode: f8693...7e4 Og gjelder ikke dette også de som ikke tror? De hevder og at de har rett? Ja hmm det er rart det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #143 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Hvis man tror noe eksisterer, så holder det. Hvis du ikke tror noe eksisterer, så holder det også. Alt trenger ikke å bevises. Vi mennesker lever ikke med bevisbyrde over oss hele tiden. Mennesker er etter mitt syn et religiøst vesen uansett. Mennesker tror hele tiden, kategoriserer ting selv når de ikke forstår, og beveger seg rundt i verden på grunnlag av nettopp tro og tolkning. Vi beveger oss ikke rundt og uttaler oss med komplett informasjon hele tiden. Det er umenneskelig. Anonymkode: 6b27d...19d Enig i det du skriver. Så lenge man ikke er ute etter å overbevise andre, så er det ikke nødvendig å bevise noe for noen. Det holder med at man tror selv, hvis det gir en noe godt. Jeg ble selv troende etter at min mor døde. Ikke på Gud, men hadde et stort håp om at det finnes ånder, sjel og noe mer etter døden. Slukte masse informasjon om temaet og det ga meg en styrke, tro og et håp i sorgen. I ettertid begynte denne troen gradvis å forsvinne. Nettopp fordi jeg ikke har fått noe bevis. Ble bare sliten av å tro på noe jeg mest sannsynlig aldri vil få noe svar på. Leve her og nå er det beste for meg, leve og være tilstede i virkeligheten. Å ta vare på det man har og konsentrere seg om det man vet finnes og utvikling deretter. Ts Anonymkode: e30f2...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #144 Del Skrevet 3. desember 2024 MiominMio skrev (4 minutter siden): Og gjelder ikke dette også de som ikke tror? De hevder og at de har rett? Ja hmm det er rart det. Selv mener jeg at ingen kan vite hva som er rett. Hvorfor tror du at din religion har rett? Anonymkode: f8693...7e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 3. desember 2024 #145 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selv mener jeg at ingen kan vite hva som er rett. Hvorfor tror du at din religion har rett? Anonymkode: f8693...7e4 Har jeg skrevet det og i såfall hvor? Jeg bare kommenterte det du skrev jeg.....har ikke sagt noe om at jeg har en religion heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #146 Del Skrevet 3. desember 2024 MiominMio skrev (41 minutter siden): Har jeg skrevet det og i såfall hvor? Jeg bare kommenterte det du skrev jeg.....har ikke sagt noe om at jeg har en religion heller. Nei, det var bare en antagelse fra min side. Anonymkode: f8693...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 3. desember 2024 #147 Del Skrevet 3. desember 2024 Supermale3000 skrev (1 time siden): Psykopat lærer som bedriver kollektiv avstraffelse.. rødt flag 🚩 Selvsagt får respektløs adferd og bråk konsekvenser, kudos til læreren jeg hadde. Hvis mine barn hadde oppført seg slik på skolen, uavhengig av fag/tema, så hadde det blitt inndragning av playstation, lommepenger, tid med venner m.m i en periode fremover. Slik oppførsel får konsekvenser. Dessverre er noen foreldre altfor slappe og lar barn ture frem akkurat som de vil. Da får vi en skole preget av vold og uakseptabel oppførsel som vi ofte leser om i nyhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #148 Del Skrevet 3. desember 2024 Gjerne mindre smarte personer som søker trygghet i et eventyr. Anonymkode: 7695f...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #149 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvis det finnes noen Gud, kan du da fortelle meg - hvorfor han tillater at mange uskyldige og spesielt barn blir skadet og drept i kriger? - hvordan mange pedofile slipper unna? - hvorfor finnes det fattigdom og sult? Kan fortsette å nevne mange fæle eksempler på hva som foregår i verden. Og nei, jeg har derfor ingen tro på at det finnes noen Gud. Det er kun en tro for falsk trygghet som enten er tillært fra barndommen, eller hva jeg nevnte i HI. Så har vi de som bruker religion til å styre og kontrollere andre medmennesker også. Sårbare mennesker blir hjernevasket. Denne jenta i videoen har helt sikkert fått høre om Gud et eller annet sted og at det har gjort et stort inntrykk. Anonymkode: e30f2...80b Dette finnes det mange ulike tolkninger på, noen mener enkelte ting skjer etter en mening, men selv svært mange prester for eksempel er uenig i det. Det er ekstremt rart å tenke at det er Guds plan at ting skal skje. Men mange går etter at Gud har skapt mennesker med fri vilje, som betyr at vi kan velge mellom godt og ondt. Men noen bruker dessverre den onde siden. Har du lest om Noahs ark? Gud skulle straffe menneskene for at de valgte å bruke friheten sin på det onde. Så Gud skulle straffe menneskene med en stor flom, men siden Gud så Noah som en rettferdig mann, så advarte han Noah. Så Noah bygde en flåte han og familien kunne flyte på. ette for å gi jorden en ny sjanse. Disse skulle også være stamfolk for de videre generasjonene. Det er ikke slik at det er Gud sin vilje at alt ondt skal skje, men Gud har gitt oss fri vilje. (Og før noen sier "Tror du virkelig dette skjedde?") Så vil jeg bare si at det er ekstremt få kristne som tolker bibelen helt bokstavelig., selv ikke jeg gjør det. Anonymkode: 829e1...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 3. desember 2024 #150 Del Skrevet 3. desember 2024 Det virker som det er mange som ikke vet hva det betyr å tro egentlig. Det er så mange som trekker frem vitenskap og er opptatt av bevis. Det trenger ikke være enten eller. Mange kristne støtter vitenskapen fordi det er fakta. Men hadde alt kunne blitt bevist, så hadde vi ikke trengt å tro. Det å tro betyr å anta eller forestille seg. Det er ingen sannhet, men tru! Men det kan også bety tvil, eller å ha tiltro til noe. Mange kristne har opplevd at troa har blitt satt på prøve. Men skulle alt kunne bevises, så ville man ikke trengt å tro. Jeg synes det er godt å ikke vite, men å tro. Fordi det gir meg håp. Håp om noe bedre etterhvert. Håp om fred når alt er kommet til ende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #151 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Dette finnes det mange ulike tolkninger på, noen mener enkelte ting skjer etter en mening, men selv svært mange prester for eksempel er uenig i det. Det er ekstremt rart å tenke at det er Guds plan at ting skal skje. Men mange går etter at Gud har skapt mennesker med fri vilje, som betyr at vi kan velge mellom godt og ondt. Men noen bruker dessverre den onde siden. Har du lest om Noahs ark? Gud skulle straffe menneskene for at de valgte å bruke friheten sin på det onde. Så Gud skulle straffe menneskene med en stor flom, men siden Gud så Noah som en rettferdig mann, så advarte han Noah. Så Noah bygde en flåte han og familien kunne flyte på. ette for å gi jorden en ny sjanse. Disse skulle også være stamfolk for de videre generasjonene. Det er ikke slik at det er Gud sin vilje at alt ondt skal skje, men Gud har gitt oss fri vilje. (Og før noen sier "Tror du virkelig dette skjedde?") Så vil jeg bare si at det er ekstremt få kristne som tolker bibelen helt bokstavelig., selv ikke jeg gjør det. Anonymkode: 829e1...edd Men hvis ikke Gud vil at noe ondt skal skje, hvorfor har han gitt oss den frie vilje når så mange bruker den til noe ondt? Mange psykopatiske ledere rundt om i verden misbruker sin makt og skaper ondskap som påvirker store deler av verden. Og det er absolutt ingen mening med noe som forsvarer det at uskyldige barn lider i blant annet krig. Stoltskeiv skrev (31 minutter siden): Det virker som det er mange som ikke vet hva det betyr å tro egentlig. Det er så mange som trekker frem vitenskap og er opptatt av bevis. Det trenger ikke være enten eller. Mange kristne støtter vitenskapen fordi det er fakta. Men hadde alt kunne blitt bevist, så hadde vi ikke trengt å tro. Det å tro betyr å anta eller forestille seg. Det er ingen sannhet, men tru! Men det kan også bety tvil, eller å ha tiltro til noe. Mange kristne har opplevd at troa har blitt satt på prøve. Men skulle alt kunne bevises, så ville man ikke trengt å tro. Jeg synes det er godt å ikke vite, men å tro. Fordi det gir meg håp. Håp om noe bedre etterhvert. Håp om fred når alt er kommet til ende. Men hva slags håp gir den troa deg hvis Gud allikevel har gitt oss den frie vilje og lar ondskapen herje uansett? De eneste som kan gjøre det bedre er oss mennesker selv. Og er det noe som er helt sikkert, så er det at når alt har kommet til ende, så får man fred. Da merker man ikke mer fordi man er borte. Det trenger man ikke noen tro som gir håp for. Anonymkode: e30f2...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermale3000 Skrevet 4. desember 2024 #152 Del Skrevet 4. desember 2024 Bari skrev (5 timer siden): Selvsagt får respektløs adferd og bråk konsekvenser, kudos til læreren jeg hadde. Hvis mine barn hadde oppført seg slik på skolen, uavhengig av fag/tema, så hadde det blitt inndragning av playstation, lommepenger, tid med venner m.m i en periode fremover. Slik oppførsel får konsekvenser. Dessverre er noen foreldre altfor slappe og lar barn ture frem akkurat som de vil. Da får vi en skole preget av vold og uakseptabel oppførsel som vi ofte leser om i nyhetene. For sånne som deg, med dine oppvekstvilkår, finnes der ikke håp.. Sekt mentalitet 🚩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 4. desember 2024 #153 Del Skrevet 4. desember 2024 Supermale3000 skrev (5 timer siden): For sånne som deg, med dine oppvekstvilkår, finnes der ikke håp.. Sekt mentalitet 🚩 Troll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå