Gå til innhold

Hylende barn på 5-6 år på butikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på julehandlel i dag og traff på en familie med to barn på 5-6 år. Dette var på et mindre kjøpesenter. Først brukte de 20 minutter på den ene butikken. Jenta får ikke det hun vil ha, hun hyler da i 10 minutter i strekk og legger seg ned foran hele køen med folk på gulvet og hyler. Foreldre lar henne ligge der ei god stund før de tar henne opp. 

Så går de videre til neste butikk, og showet går videre der. 

Har selv litt eldre barn og hadde bare tatt med barnet og gått, ikke latt barnet hyle i minutt etter minutt. Spesielt ikke når hun var så stor som 5-6 år. 

Ser flere og flere foreldre som venter lenge med å fjerne barnet fra situasjonen. Er dette en tendens i tiden, at barnet skal styre alt? 

Anonymkode: c8bde...9f1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, slutt med sånn meningsløs dømming av fremmede. Du er bedre forelder enn dem! Sånn, fornøyd? 

Du vet ingenting om disse menneskene bortsett fra denne lille stunden. 

Elendige foreldre? Foreldre som akkurat har fått beskjed om dødelig kreft hos ene barnet? 

Bli et bedre menneske ved å ikke skrive kritiske innlegg om andre foreldre 

Anonymkode: 45226...0c5

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styre alt? Er jo nettopp det de ikke gjør når grenser  settes og derfor legger ungen seg ned! Flott at foreldrene da ikke gir dtter

Anonymkode: 93f01...86f

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik jente i bhg til min sønn. Sikkelig bortskjemt drittunge som har verdens mest irriterende stemme hun kjefter og gauler hver bidige gang. 

Anonymkode: b00e9...bf4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Var på julehandlel i dag og traff på en familie med to barn på 5-6 år. Dette var på et mindre kjøpesenter. Først brukte de 20 minutter på den ene butikken. Jenta får ikke det hun vil ha, hun hyler da i 10 minutter i strekk og legger seg ned foran hele køen med folk på gulvet og hyler. Foreldre lar henne ligge der ei god stund før de tar henne opp. 

Så går de videre til neste butikk, og showet går videre der. 

Har selv litt eldre barn og hadde bare tatt med barnet og gått, ikke latt barnet hyle i minutt etter minutt. Spesielt ikke når hun var så stor som 5-6 år. 

Ser flere og flere foreldre som venter lenge med å fjerne barnet fra situasjonen. Er dette en tendens i tiden, at barnet skal styre alt? 

En eneste måte du kunne fått svar på spørsmålet ditt på, nemlig å spørre foreldrene der og da. Tror ikke de svarer deg her inne. 

Ellers forundrer jeg meg over at du stod med stoppeklokke og fikk nøyaktig 20 minutter og 10 minutter neste. Samt fulgte etter denne familien på butikkene. 

Anonymkode: ccf13...313

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

En eneste måte du kunne fått svar på spørsmålet ditt på, nemlig å spørre foreldrene der og da. Tror ikke de svarer deg her inne. 

Ellers forundrer jeg meg over at du stod med stoppeklokke og fikk nøyaktig 20 minutter og 10 minutter neste. Samt fulgte etter denne familien på butikkene. 

Det er kun 2-4 butikker på dette lurte senteret, så da var det ikke så lett å unngå å havne på samme butikker som dem 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal man hehe tiden dømme andre foreldre.

Kanskje dette var 2 butikker hun måtte innom...og hun viste nok at hun fikk bare "drite" i barna..ved at hun heller fikk brukt tiden på å betale der hun trengte..men p måtte kanskje bruke 20 min på prøve god snakke dette barnet..eller måtte droppe alt..ta med barn hjem...for så prøve annen gang.

Hadde jeg sett dette hadde jeg tenkte som mor selv..jeg føler med deg... ikke stress...vi alle har vært igjennom dette

Og vet du hva... barnet lærte at jeg fikk ikke det jeg villig...og det hjalp ikke å grine.

Oh kanskje dette barnet hadde blitt hentet i barnehagen eller skolen og var sliten

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir noen så provosert her i svarene? Det er ikke slik at ingen skal bry seg om hva barn gjør og ikke gjør ute i samfunnet eller foreldre. Hvis en forelder slo et barn på butikken skulle en da også fått beskjed om å ikke blande seg? Bare bry seg med seg og sitt? 

TS: har lagt merke til det samme, barn som skriker og bæljer, legger seg ned overalt. Forgje uke var det noen unger som lå på gulvet på en café, de som serverte kaffe måtte gå omveier for å ikke skritte over ungen med varm kaffe og kakao. Synes slikt er ganske uhørt og egoistisk igrunn av foreldrene. 

Anonymkode: c928d...b8e

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars folk, ikke bare skal de slite med sure barn, men fremmede som følger etter de med stoppeklokke, for så å legge ut i detaljer om de på Internett. 

Jeg fatter ikke at folk orker å få barn i dagens samfunn jeg. 

Anonymkode: da721...53f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor blir noen så provosert her i svarene? Det er ikke slik at ingen skal bry seg om hva barn gjør og ikke gjør ute i samfunnet eller foreldre. Hvis en forelder slo et barn på butikken skulle en da også fått beskjed om å ikke blande seg? Bare bry seg med seg og sitt? 

TS: har lagt merke til det samme, barn som skriker og bæljer, legger seg ned overalt. Forgje uke var det noen unger som lå på gulvet på en café, de som serverte kaffe måtte gå omveier for å ikke skritte over ungen med varm kaffe og kakao. Synes slikt er ganske uhørt og egoistisk igrunn av foreldrene. 

Tror egentlig bare at folk blir litt leie av disse trådene, 

Stor forskjell på en unge som ikke får viljen sin og vold mot barn.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Stakkars folk, ikke bare skal de slite med sure barn, men fremmede som følger etter de med stoppeklokke, for så å legge ut i detaljer om de på Internett. 

Jeg fatter ikke at folk orker å få barn i dagens samfunn jeg. 

Anonymkode: da721...53f

Og jeg kan godt fatte at oppdragelsen var bedre før enda de fikk langt flere barn før. En hadde "nabokjærringer" og ble ikke så krenket at at noen hevet et halvt øye når barna oppførte seg dårlig i offentligheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en uting at man i dagens samfunn konkluderer med at barn med adferdsvansker og utagering har dårlige foreldre.

Barn er like forskjellige som voksne og har ulik personlighet.

Syns det er veldig spesielt at du tok deg tid til å se hvor lenge de var i hver enkelt butikk.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert de samme foreldre typene som ikke henter tennåringene som drikker seg dritings i Kollen hvert år, eller til 17. mai.  "Unger?, hææ har jeg unger? Nei det visste jeg ikke"🙄

Anonymkode: 79c9f...fcc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør sikkert mye feil med ungen min jeg også, ting jeg ikke visste at enkelte kicket så på har jeg etterhvert lest her på KG at folk er sure for (småbarn på -2 som gråter på flyet f.eks, man skal visst holde seg hjemme og ikke dra for å besøke familie i annen landsdel/annet land, eller bare å dra med seg slitne barn på butikken generelt etter barnehagen, selv om det dessverre noen ganger er det eneste valget man har) men jeg også reagerer på en del foreldres manglende inngripen i visse situasjoner.

Om det reellt sett var 10 minutter ungen skrek og ikke en kraftig overdrivelse fra TS, så ville jeg samlet bein og armer på barnet og gått ut av butikken og satt oss et sted for å roe gemyttene. Spurt igjen om vi kan gå inn for å handle x og y og hvis det altså ikke er gjennomførbart og man er 2 foreldre slik det er skissert her så hadde jeg eller partner gått inn for å handle det som skulle handles mens jeg tok med ungene mot bilen. Det finnes liksom øvelse og feiling, også finnes det tafatthet. Jeg skjønner godt hvor slitne man er i blant, og litt maktesløs, jeg er alene med mine.

Men det oppstår også situasjoner der jeg tenker at foreldre skaper små monstre, tidligere i høst var vi på en besøksgård der et søskenpar regelrett HERJET inne hos grisene. Ikke bare tenker jeg at griser kan bite og være sinte hvis de blir ertet, men man skal da for f være grei med dyr? De kastet ting på/etter dyra, maste og hylte inne i området og klatret på alt av stolper inn mot bingen. På et tidspunkt begynte de å kødde med utstyret til mat og vann, barnet mitt trakk seg tilbake og ville ut, og jeg burde faktisk ha sagt fra til mor som sto apatisk og så på ungene holde liv i fjøset. Jeg angrer på at jeg ikke turte, men jeg var alene med min og hun hadde to eldre barn enn mine + mann med seg. Grøss at det ikke er normen å ta tak i ungene sine overhode lenger, altså ikke voldelig, men å gi dem klar beskjed om å oppføre seg eller dra hjem. Er du i form til å trave rundt på tilstelninger i helgene så er du i form til å drasse uoppdragne unger hjem også.

Anonymkode: 5927d...f07

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt for god tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bært ut unger selv ut av senteret jeg. Måtte bære langt også, til enden av parkeringsplassen. 
Senere på kvelden kjørte jeg og kjøpte den leken jenta mi ville ha. Skjønte jo selv hvorfor hun ville ønsket seg den, det var akkurat en sånn type leke jeg elsket selv som barn.

Det viktigste vi gjør som foreldre når ungene mister det, er at vi ikke mister det selv. Vi skal forholde oss rolige, men samtidig bestemt. Vise at vi står i det, og at følelser ikke er farlige. Så jeg er enig med ts om at ungen burde vært fjernet fra situasjonen. Det er ikke noe kjekt for ungen heller. 
Men det kan være vanskelig å gjøre det rette i dagens samfunn, der all foreldreatferd blir gransket og dømt og i verste fall publisert på internettet. Det vil alltid være noen som mener du gjør feil, selv om du gjør det helt rette, for barnet ditt. 
Glad jeg (nesten) ikke har småbarn lenger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg mer over idioter som lar 2-åringen ta varer opp fra kurven, og så går olivenoljen i gulvet. Takk skal du faen meg ha! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ga ikke etter. Og dette kan være én vanskelig dag ut av en ellers veloppdragen unge. 

Du hadde nok dømt meg med en autistisk unge som oppsøkte situasjoner som kunne gi ungen meltdowns for å jobbe med å regulere seg. Og jeg hadde ignorert deg fullstendig.

Han er btw roligere og flinkere å regulere seg nå en de fleste funksjonsfriske barn....

Anonymkode: 3d6f7...879

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...