Gå til innhold

Hvorfor selges det langt flere Tesla Model Y enn Nissan Ariya?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For mange er det snakk om å markedsføre seg selv som "rik".
ALT ! som selges relaterer seg til hvilket inntrykk en ønsker å gi. Dette gjelder biler, klær, bolig, etc.
Men (heldigvis) så har de fleste ikke behov for å vise frem sin rikdom. Olaf Thon var en av dem. Ikea eier Kamprad var kjent for å kjøre rundt i en gammel Volvo Amazon.
Min personlige mening er at de fleste som velger f.eks. Tesla fremfor andre merker gjør dette for å vise seg frem. En stor del har en bolig som nesten er umøblert og er slik noen sier dumme 9 våre øyne fordi vi alle prioriterer forskjellig.
Når det er sagt finnes det nok mange av oss som ikke kjører rundt i Tesla men som kanskje bruker mye penger på andre ting (f.eks. klær) så det er vanskelig å stemple en gruppe fremfor en annen.

Må legge til at mange av de som er fornøyd med sin Tesla aldri har kjørt noen annen elbil men likevel forsvarer valget med "kvalitet". Hadde de brukt like mye penger på andre bilmerker tror jeg de hadde hatt like lite reparasjoner som med Tesla bare ved å bytte ut bilen.

Endret av Proaktiv
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har Tesla-skam. Jeg syntes Musk var sykt kul da vi kjøpte bilen. Ikke akkurat nå for å si det sånn… Trenger ikke være woke eller stemme Rødt for å synes at Trump og Musk er rimelig krise. Jeg er sentrumsvelger og mannen stemmer blått.

Anonymkode: a3d7d...fdd

Musk gjør det eneste riktige med å gå med Trump nå, demokratene med Harris i spissen er ikke bare krise for USA men for hele verden..

Jeg er og sentrumsvelger og Musken er like kul som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (25 minutter siden):

ALT ! som selges relaterer seg til hvilket inntrykk en ønsker å gi. Dette gjelder biler, klær, bolig, etc.
Men (heldigvis) så har de fleste ikke behov for å vise frem sin rikdom. Olaf Thon var en av dem. Ikea eier Kamprad var kjent for å kjøre rundt i en gammel Volvo Amazon.
Min personlige mening er at de fleste som velger f.eks. Tesla fremfor andre merker gjør dette for å vise seg frem. En stor del har en bolig som nesten er umøblert og er slik noen sier dumme 9 våre øyne fordi vi alle prioriterer forskjellig.
Når det er sagt finnes det nok mange av oss som ikke kjører rundt i Tesla men som kanskje bruker mye penger på andre ting (f.eks. klær) så det er vanskelig å stemple en gruppe fremfor en annen.

Må legge til at mange av de som er fornøyd med sin Tesla aldri har kjørt noen annen elbil men likevel forsvarer valget med "kvalitet". Hadde de brukt like mye penger på andre bilmerker tror jeg de hadde hatt like lite reparasjoner som med Tesla bare ved å bytte ut bilen.

Har du sjekket prisnivået på en Tesla? 

Bruktbil til salgs: Volkswagen Passat - 2022 - Grå - 218 Hk - Stasjonsvogn | FINN.no 399'000 for en 2022 brukt Passat

Design din Model Y | Tesla 440'000 for en ny Y Longrange. 

Tesla er en billigbil, og ingen som kjøper Tesla gjør dette for å bli sett eller for å se ned på andre. Det er rett og slett blant de billigste bilene som er å få tak i. Og til tross for at den er billig har den lang rekkevidde, ypperlig funksjonalitet og en kvalitet som står i stil til prisen. Og nå også med adaptive Matrix lys

Ja, en Audi A6 etron har bedre komfort i setet, luftdempere, og kanskje mindre mellomrom mellom panelene, men den koster også 350'000 mer enn TeslaY

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tått skrev (37 minutter siden):

Tesla-skam my ass! 😆..Nyhet konstruert av norske Woke- journalister underbygget med å intervju et par rødt- velgere som har hatet både biler og Elon Musk siden de var 15.. Tesla hadde sitt nest beste kvartal noen sinne sist.

Jeg er lei du fikk vite det på denne måten, men det er faktisk helt reelt. Men jeg ser jo i ditt siste innlegg at du støtter både Trump og Muskegutten, så da kan du jo feie denne nyheten bort under "fake news". 😁

Jeg møter faktisk flere som både kjører Tesla og ikke, som sier dette. Noe av de som kjører Tesla har til og med sagt de vurderer å selge bilen pga dette. Men sannheten kan være vanskelig, jeg vet... 😩

Anonymkode: fc8d2...bbd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tått skrev (16 minutter siden):

Musk gjør det eneste riktige med å gå med Trump nå, demokratene med Harris i spissen er ikke bare krise for USA men for hele verden..

Jeg er og sentrumsvelger og Musken er like kul som før.

Og her mistet du all troverdighet.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (7 minutter siden):

Har du sjekket prisnivået på en Tesla? 

Bruktbil til salgs: Volkswagen Passat - 2022 - Grå - 218 Hk - Stasjonsvogn | FINN.no 399'000 for en 2022 brukt Passat

Design din Model Y | Tesla 440'000 for en ny Y Longrange. 

Tesla er en billigbil, og ingen som kjøper Tesla gjør dette for å bli sett eller for å se ned på andre. Det er rett og slett blant de billigste bilene som er å få tak i. Og til tross for at den er billig har den lang rekkevidde, ypperlig funksjonalitet og en kvalitet som står i stil til prisen. Og nå også med adaptive Matrix lys

Ja, en Audi A6 etron har bedre komfort i setet, luftdempere, og kanskje mindre mellomrom mellom panelene, men den koster også 350'000 mer enn TeslaY

Jeg er enig i at Tesla er en billigbil. Men i motsetning vil jeg si at det synes på kvaliteten. Hard plastikk så langt øye rekker innvendig. Plastikkseter, knapper for setejustering og på ratt som ser billige ut. Til og med rattet ser ut som det er tatt ut av en gammel Datsun. Trelister, som var populært på 90-tallet. Matrix-lysene har iallefall ikke vært klasseledende, og regnsensor som lever sitt eget sære liv. Paneler som ikke er godt nok festet. Lakk som er så tynn at den slipes raskt bort der den er utsatt. Nei, dette er ikke kvalitet. 

Og hvis du tror du må opp på Audi for å finne mer komfort, så har du ikke kjørt mange elbiler. Tesla er stiv og støyete i forhold til de fleste bilene i sin klasse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man er hva man kjører (som tydeligvis mange her mener) synes jeg oppriktig synd på de som har tilbrakt mange timer i en Avensis og Ford S-Max. Makan til triste miserable biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (1 time siden):

Tesla-skam my ass! 😆..Nyhet konstruert av norske Woke- journalister underbygget med å intervju et par rødt- velgere som har hatet både biler og Elon Musk siden de var 15.. Tesla hadde sitt nest beste kvartal noen sinne sist.

Jeg kjenner på Tesla-skam, venner av oss sier også det samme. Handler nok litt om hva slags miljø man vanker i. Blir ikke Tesla neste gang i allefall, men ikke Nissan heller..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tått skrev (1 time siden):

Sitter i styret i lokallaget i Rødt her, og ca. halvparten av oss kjører Tesla, så det er ikke oss. :P

Anonymkode: 89d03...4fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pris og innvendig størrelse. Romslig bil på alle måter. 

Men likevel; Renault scenic e-tech for the win ✌️

Prøvd alle tre, pluss flere.

Anonymkode: 6e003...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte meg en helt ny Model 3 fra fabrikk og i samme tidsrom kjøpte pappa en helt ny Arya. Hadde det ikke vært for at Teslaen har lenger kjørelengde og er billig MED 4x4 hadde jeg kjøpt ALLE ANDRE BILER enn Tesla. 

Vi har en Mercedes EQE i vår husholdning også og jeg kjører alltid den om jeg kan, men den koster dobbelt så mye og har ikke 4x4. Teslan kan på ingen måte måle seg med kvalitet og kjørekomfort. Teslaen har masse duppedingser, men det gøy i 3 min. 

Det føles som om jeg kjører en pappeske og som gravid føler jeg meg MYE tryggere i EQEen enn Teslaen. 

Jeg fikk prøvekjøre pappas Arya og ble ekstremt overrasket over kvaliteten! Følte meg veldig trygg, men det er dessverre for lav rekkevide for meg som pendler.

Det ble som sagt rekkevidde, 4x4 og pris som ble en avgjørende faktor her.

Anonymkode: 13257...680

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har Tesla-skam. Jeg syntes Musk var sykt kul da vi kjøpte bilen. Ikke akkurat nå for å si det sånn… Trenger ikke være woke eller stemme Rødt for å synes at Trump og Musk er rimelig krise. Jeg er sentrumsvelger og mannen stemmer blått.

Anonymkode: a3d7d...fdd

Det har jeg også. Har sotet alle rutene i håp om å ikke se ut som en total dust.

Anonymkode: 13257...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (2 timer siden):

Viser jo bare at A : Du skal ikke kjøpe nybil..fordi du aldri i verden ville gjort et så dårlig kjøp som en Nissan hvis du skulle bruke 450 K+ renter du må jobbe myye for å betale tilbake..

B: Du har null peiling på bil.

A: jeg kommer ikke til å bruke 450 000,- på ny bil. Og om jeg skulle gjort det hadde det ALDRI blitt en Tesla. Jeg hadde heller kjøpt 2 stk an Ariya'n 😄

B: det vet du absolutt ingenting om! 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proaktiv skrev (2 timer siden):

Yes! Tesla er bare status! Og er man en sånn "se så rik jeg har tesla" så kanskje dem heller ikke snakker så åpent om saker de er misfornøyd med heller. (Løgnere altså)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (14 minutter siden):

Yes! Tesla er bare status! Og er man en sånn "se så rik jeg har tesla" så kanskje dem heller ikke snakker så åpent om saker de er misfornøyd med heller. (Løgnere altså)

Så du mener markedets billigste bil er høystatus og rikmannsbil?

Hva er da en EQE? Eller eTron? Eller Taycan? Eller bare en hvilkensomhelst annen ny bil? Biler forbehold milliardærer? 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og her mistet du all troverdighet.... 

Ja la oss for all del late som om vi var enige om alt før det innlegget..😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitter i styret i lokallaget i Rødt her, og ca. halvparten av oss kjører Tesla, så det er ikke oss. :P

Anonymkode: 89d03...4fd

🙈😂..Ok, god førjul da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tått skrev (2 timer siden):

Ja la oss for all del late som om vi var enige om alt før det innlegget..😉

😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Proaktiv skrev (4 timer siden):

Nå må du gi deg. Tesla er ikke rikdom, Tesla er ny volkswagen golf her jeg bor. Da jeg drar på rema for ukens storhandel, eller nærmeste storsenter, parker jeg min tesla mellom to andre teslaer, fordi hver andre bil er tesla her, det føles ihvertfall slik. 

Det jeg ser, er at bare folk som har aldri eid Tesla, som stadig snakker om store reparasjonskostnader. For vi har hatt 2 Teslaer, og det er billigste i vedlikehold og mest problemfrie biler vi har eid. Men ja, om vi hadde Nissan Lead eller volkswagen e-golf, tror vi ville brukt like lite på reparasjoner, men det er helt andre biler. Mindre, mye mindre morsomme, dårligere batterier, vanskeligere å lade på tur, osv. 

Anonymkode: fda40...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen tesla-skam er i nabolaget og når ser nye elbiler på veien er det overveiende teslaer. Folk vil ha en bra elbil, ganske enkelt. Hundai/Bmw/Audi/vW har ikke bedre kvalitet lenger dessverre. Plasten råtner etter 4-5 år.

Anonymkode: f5efd...b89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...