AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #41 Del Skrevet 3. desember 2024 newman01 skrev (6 minutter siden): Hvilke ladefordeler har en Tesla sammenlignet med en VW, Audi, Mercedes eller Volvo egentlig? Det er vel ingen hemmelighet at den lader mye raskere, og det er bare "plug and play". Det er en av (i mine øyne) få fordeler med Tesla. Nå har vel de du nevner blitt bedre på seneste årsmodeller, men veldig mange av de har ikke forvarming på batteriet. Da går det ikke raskt med ladingen. Jeg kjører selv Skoda Enyaq uten forvarming, og den får ingen premie for ladehastigheten. Men jeg personlig sitter heller å venter 10 minutter ekstra på Enyaq'en min, enn å lade raskt i en Tesla Y. Anonymkode: fc8d2...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #42 Del Skrevet 3. desember 2024 Hva er rekkevidden på de to ulike bilene? Anonymkode: d128c...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #43 Del Skrevet 3. desember 2024 Man kan jo ikke sammenligne en bil som koster 350 tusen og en bil som koster 500 tusen? Det er forskjellige biler og forskjellige målgrupper. Anonymkode: fda40...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3. desember 2024 #44 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan jo ikke sammenligne en bil som koster 350 tusen og en bil som koster 500 tusen? Det er forskjellige biler og forskjellige målgrupper. Anonymkode: fda40...f5b Hvilken koster hva? TeslaY firehjulsdrift koster 450k og Ariya firehjulsdrift koster 450k. Dårlig gjort å sammenligne en strippet Ariya med lite batteri og bakhjulsdrift med en topputstyrt Y Performance 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #45 Del Skrevet 3. desember 2024 newman01 skrev (2 timer siden): Hvilken koster hva? TeslaY firehjulsdrift koster 450k og Ariya firehjulsdrift koster 450k. Dårlig gjort å sammenligne en strippet Ariya med lite batteri og bakhjulsdrift med en topputstyrt Y Performance Sjekket prisene på finn og det er det de ligger på. Vet ikke hvor du sjekker da? Anonymkode: fda40...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 3. desember 2024 #46 Del Skrevet 3. desember 2024 newman01 skrev (3 timer siden): Hvilken koster hva? TeslaY firehjulsdrift koster 450k og Ariya firehjulsdrift koster 450k. Dårlig gjort å sammenligne en strippet Ariya med lite batteri og bakhjulsdrift med en topputstyrt Y Performance Har ikke Ariya framhjulstrekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #47 Del Skrevet 3. desember 2024 Skal man ha Nissan aryia med utstyr tilsvarende Tesla, av blir nissanen helt urimelig. Og da har man fremdeles 220hestekrefter og forhjulstrekk. Og ikke hengerfeste. Anonymkode: 22aea...f63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3. desember 2024 #48 Del Skrevet 3. desember 2024 Tått skrev (1 time siden): Har ikke Ariya framhjulstrekk? Stemmer det. Det verste av det verste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3. desember 2024 #49 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjekket prisene på finn og det er det de ligger på. Vet ikke hvor du sjekker da? Anonymkode: fda40...f5b Normalt snakker man om nybilpriser når man diskuterer modeller og utstyrsnivå. Å blande inn faktorer som alter, kilometerstand, teknisk tilstand og eventuelle bulker blir jo bare kaos. Så jeg lurte på hvor du fikk 350 og 500k fra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #50 Del Skrevet 3. desember 2024 468 liter bagasjerom vs 850 liter bagasjerom er vel svaret på det? Vi har id4 som jeg synes burde hatt større bagasjerom, og det er på 570 liter, så hadde jeg tolerert Musk ville vi nok endt i Tesla vi også..men den gang ei 🤮 Anonymkode: bbc80...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #51 Del Skrevet 3. desember 2024 Den er vel ikke så mye billigere hvis man tar med firehjulstrekk? Som jeg tror er årsaken til at mange har gått for Tesla. Har selv hatt en Model X i 6 år nå. Har aldri hatt en bil så lenge, men den er bare så utrolig deilig å kjøre, alt funker, lader enkelt overalt, rimelig å holde i drift, og føles enormt trygg. Liker at det bare er å sette i gang Spotify og at alt sånt også funker så enkelt. Ikke koble til noe, bare spille musikk og kjøre i vei. Anonymkode: a3d7d...fdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #52 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 468 liter bagasjerom vs 850 liter bagasjerom er vel svaret på det? Vi har id4 som jeg synes burde hatt større bagasjerom, og det er på 570 liter, så hadde jeg tolerert Musk ville vi nok endt i Tesla vi også..men den gang ei 🤮 Anonymkode: bbc80...893 Det var på nyhetene her for litt siden, at det rundt i Europa vokser det frem det de kalte for Tesla-skam. Og jeg skjønner hvorfor. Hvordan kan noen støtte denne fyren? Han er jo gal, og det ser ikke ut til å bli bedre. Nå skal han jo også jobbe for Trump... Samme er det med Kina-biler for min del. Å kjøre en bil fra Kina, sier indirekte at man blåser i hva dette regimet står for. Jeg skulle ønske kinesisk bilproduksjon ble sterkt sanksjonert. Anonymkode: fc8d2...bbd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet 3. desember 2024 #53 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den er vel ikke så mye billigere hvis man tar med firehjulstrekk? Som jeg tror er årsaken til at mange har gått for Tesla. Har selv hatt en Model X i 6 år nå. Har aldri hatt en bil så lenge, men den er bare så utrolig deilig å kjøre, alt funker, lader enkelt overalt, rimelig å holde i drift, og føles enormt trygg. Liker at det bare er å sette i gang Spotify og at alt sånt også funker så enkelt. Ikke koble til noe, bare spille musikk og kjøre i vei. Anonymkode: a3d7d...fdd og hvor mange ganger per år må du inn på verksted utenom service da? NULL? HAHAHA ja da hadde DU flaks da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 4. desember 2024 #54 Del Skrevet 4. desember 2024 newman01 skrev (11 timer siden): Stemmer det. Det verste av det verste. Nnnja..husker første gen. Leaf..verste akebrettet jeg har rattet på glatta iallefall..😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 4. desember 2024 #55 Del Skrevet 4. desember 2024 Mardina skrev (På 2.12.2024 den 20.29): Lurer jeg også på. Hadde jeg fått valget mellom Tesla'n og Ariya'n, så hadde jeg helt klart valgt Nissan any day... 😊 Viser jo bare at A : Du skal ikke kjøpe nybil..fordi du aldri i verden ville gjort et så dårlig kjøp som en Nissan hvis du skulle bruke 450 K+ renter du må jobbe myye for å betale tilbake.. B: Du har null peiling på bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 4. desember 2024 #56 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var på nyhetene her for litt siden, at det rundt i Europa vokser det frem det de kalte for Tesla-skam. Og jeg skjønner hvorfor. Hvordan kan noen støtte denne fyren? Han er jo gal, og det ser ikke ut til å bli bedre. Nå skal han jo også jobbe for Trump... Samme er det med Kina-biler for min del. Å kjøre en bil fra Kina, sier indirekte at man blåser i hva dette regimet står for. Jeg skulle ønske kinesisk bilproduksjon ble sterkt sanksjonert. Anonymkode: fc8d2...bbd Tesla-skam my ass! 😆..Nyhet konstruert av norske Woke- journalister underbygget med å intervju et par rødt- velgere som har hatet både biler og Elon Musk siden de var 15.. Tesla hadde sitt nest beste kvartal noen sinne sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exinferis Skrevet 4. desember 2024 #57 Del Skrevet 4. desember 2024 Bagasjerommet er klasseledende for model y - du har også en frunk som funker. Jeg gjetter også på at baksetet er bredere i en model y enn i nissan. Ladenettverket til Tesla er en bonus på langturer, samtidig som det er så latterlig enkelt å lade hos Teslastasjonene, og tidligere var det faktisk litt billigere enn de fleste andre ladestasjoner også. Kan være det er ennå. Jeg ville også bekymret meg litt når det kommer til service, spesielt ved trøbbel med bilen med Tesla. Vi har jo sett eksempler på dette i media om hvor lite samarbeidsvillige Tesla kan være når det kommer til feil og mangler. Men bil vs bil er Tesla langt foran de fleste i samme segment. Musk er en spesiell karakter, det er det vel ikke tvil om, men siden Nissan var sammenligningen her er det jo litt rart å ikke ta med galskapen det har vært i ledelsen der også. Google Carlos Ghosn for mer informasjon der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #58 Del Skrevet 4. desember 2024 ufiltrert skrev (10 timer siden): og hvor mange ganger per år må du inn på verksted utenom service da? NULL? HAHAHA ja da hadde DU flaks da Har ikke hatt den på verksted. I motsetning til de forrige bilene fra Audi, Toyota og Fiat som vi hadde masse trøbbel med. Flaks? Jeg vet ikke. Jeg leser i media at noen har uflaks, men har aldri møtt noen med Tesla i virkeligheten som ikke er fornøyde. Folk kjøper det igjen og igjen, og hadde det vært sånn at en Tesla med lite trøbbel var flaks hadde det nok ikke vært et av de mest populære bilmerkene. Når det er sagt, så føler jeg meg ikke veldig miljøvennlig i den akkurat. Det jeg kan si er negativt med Tesla er at vi må kjøpe nye dekk oftere enn vi gjorde med de forrige bilene. Anonymkode: a3d7d...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #59 Del Skrevet 4. desember 2024 Tått skrev (7 minutter siden): Tesla-skam my ass! 😆..Nyhet konstruert av norske Woke- journalister underbygget med å intervju et par rødt- velgere som har hatet både biler og Elon Musk siden de var 15.. Tesla hadde sitt nest beste kvartal noen sinne sist. Jeg har Tesla-skam. Jeg syntes Musk var sykt kul da vi kjøpte bilen. Ikke akkurat nå for å si det sånn… Trenger ikke være woke eller stemme Rødt for å synes at Trump og Musk er rimelig krise. Jeg er sentrumsvelger og mannen stemmer blått. Anonymkode: a3d7d...fdd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #60 Del Skrevet 4. desember 2024 ufiltrert skrev (10 timer siden): og hvor mange ganger per år må du inn på verksted utenom service da? NULL? HAHAHA ja da hadde DU flaks da Bilen har nå gått 170.000, så jeg føler vi har kjørt den ganske mye i forhold til tidligere biler også. Har aldri hatt så smertefritt bilhold. Det er liksom dekk og bremseskiver. Og det med bremseskiver hadde vi trøbbel med med forrige elbil og hybrid og bensinbil også, bremser nok for lite. Anonymkode: a3d7d...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå