Gå til innhold

Barn som har blitt livredd å dusje

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente på 4 år som har blitt livredd å dusje/vaske håret siste ukene. Det kommer av at hun fikk såpe i øynene en gang, og nå er det helt panikk. Aldri vært problem med hårvask, dusj eller bading før. 
vi har alltid vasket det når barna ser opp i taket med en klut over ansiktet, og det har gått helt fint. Den gangen hun fikk i øynene ville hun prøve å dusje selv (med meg i rommet selvfølgelig) og hadde tatt et pump av faren sin shampoo, og ikke av sin vanlige «no tears»-shampoo… 

vasker håret vanligvis 1 gang per uke. Og vi har prøvd å snakke med henne, kjøpt ny shampoo til henne, vært med oss i dusjen, badet, prøvd å spyle med kopp. Men hun får helt fullstendig panikk. Men av og til må jo håret vaskes også uansett om de vil eller ikke… 

hva kan vi gjøre for å hjelpe henne? Hvordan få til hårvasken på en best mulig måte?

Anonymkode: 74ca9...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om du gir degselv såpe i øynene forran henne, å viser at det går bra etter at det er skyllt vekk?

Anonymkode: 4103a...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne har kjøpt svømme briller til sin datter :) Hun pleide å få helt panikk hvis hun fikk såpe eller vann i øynene, men med brillene på går det fint 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har ei jente på 4 år som har blitt livredd å dusje/vaske håret siste ukene. Det kommer av at hun fikk såpe i øynene en gang, og nå er det helt panikk. Aldri vært problem med hårvask, dusj eller bading før. 
vi har alltid vasket det når barna ser opp i taket med en klut over ansiktet, og det har gått helt fint. Den gangen hun fikk i øynene ville hun prøve å dusje selv (med meg i rommet selvfølgelig) og hadde tatt et pump av faren sin shampoo, og ikke av sin vanlige «no tears»-shampoo… 

vasker håret vanligvis 1 gang per uke. Og vi har prøvd å snakke med henne, kjøpt ny shampoo til henne, vært med oss i dusjen, badet, prøvd å spyle med kopp. Men hun får helt fullstendig panikk. Men av og til må jo håret vaskes også uansett om de vil eller ikke… 

hva kan vi gjøre for å hjelpe henne? Hvordan få til hårvasken på en best mulig måte?

Anonymkode: 74ca9...31e

Helt vanlig problem når slikt skjer. 
Hvordan løse? Du må bare prøve deg frem med hva som kan fungere.

Anonymkode: c712b...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...