AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Jeg har ei jente på 4 år som har blitt livredd å dusje/vaske håret siste ukene. Det kommer av at hun fikk såpe i øynene en gang, og nå er det helt panikk. Aldri vært problem med hårvask, dusj eller bading før. vi har alltid vasket det når barna ser opp i taket med en klut over ansiktet, og det har gått helt fint. Den gangen hun fikk i øynene ville hun prøve å dusje selv (med meg i rommet selvfølgelig) og hadde tatt et pump av faren sin shampoo, og ikke av sin vanlige «no tears»-shampoo… vasker håret vanligvis 1 gang per uke. Og vi har prøvd å snakke med henne, kjøpt ny shampoo til henne, vært med oss i dusjen, badet, prøvd å spyle med kopp. Men hun får helt fullstendig panikk. Men av og til må jo håret vaskes også uansett om de vil eller ikke… hva kan vi gjøre for å hjelpe henne? Hvordan få til hårvasken på en best mulig måte? Anonymkode: 74ca9...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Kan du prøve med noe slikt: https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/harpleie/clippasafe-sjamposkjerm,5006510?gad_source=1&gbraid=0AAAAADSYjGFge17gRA_9qhW8Hm24dtBkV&gclid=CjwKCAiA0rW6BhAcEiwAQH28IkFeqYBCqhu8Yx10up4-BLNiNr8uaB7tVVSOq0-kXERMPvGJ2KqmSRoCJ9kQAvD_BwE Evt. en prinsessekrone: https://min-lille-kjaere.no/products/shampoo-crown-cap-ingen-flere-tarer-i-badekaret-badehette?variant=44071638499477&gad_source=1&gbraid=0AAAAA9ldEinkGp2BLSejOFKo7bC9ekK1L&gclid=CjwKCAiA0rW6BhAcEiwAQH28IrEdmkGIu8CowurCjVSkYf7cbPiy3yDgAijJG4Bx9pRQRsf0RuiSxhoCqIUQAvD_BwE Anonymkode: 0ed79...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Hva om du gir degselv såpe i øynene forran henne, å viser at det går bra etter at det er skyllt vekk? Anonymkode: 4103a...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svett.svele Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden Min venninne har kjøpt svømme briller til sin datter Hun pleide å få helt panikk hvis hun fikk såpe eller vann i øynene, men med brillene på går det fint 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har ei jente på 4 år som har blitt livredd å dusje/vaske håret siste ukene. Det kommer av at hun fikk såpe i øynene en gang, og nå er det helt panikk. Aldri vært problem med hårvask, dusj eller bading før. vi har alltid vasket det når barna ser opp i taket med en klut over ansiktet, og det har gått helt fint. Den gangen hun fikk i øynene ville hun prøve å dusje selv (med meg i rommet selvfølgelig) og hadde tatt et pump av faren sin shampoo, og ikke av sin vanlige «no tears»-shampoo… vasker håret vanligvis 1 gang per uke. Og vi har prøvd å snakke med henne, kjøpt ny shampoo til henne, vært med oss i dusjen, badet, prøvd å spyle med kopp. Men hun får helt fullstendig panikk. Men av og til må jo håret vaskes også uansett om de vil eller ikke… hva kan vi gjøre for å hjelpe henne? Hvordan få til hårvasken på en best mulig måte? Anonymkode: 74ca9...31e Helt vanlig problem når slikt skjer. Hvordan løse? Du må bare prøve deg frem med hva som kan fungere. Anonymkode: c712b...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå