Gå til innhold

Norsk TV serie som jeg ikke husker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er født i 1980 og tror serien har gått i 1986 eller 1987 på NRK. Det var en norsk serie som jeg tror gikk etter barne tv om lørdagen. Den handlet om noen barn/ungdommer i nordnorge (tror jeg) I introen var det ganske skummel musikk og så filmet de en masse fjell (uten trær)

Husker ærligtalt ikke mer, men husker at det var så skummelt at jeg den dag i dag når jeg kommer på hytten hvor det er like fjell, grøsser skikkelig.....

Ikke helt lett den der, men det er jo så mange dyktige film/tv guruer her :ler:

Skrevet

Husker dessverre ikke mye fra mitt fødselsår, det var ganske traumatisk.. :ler:

Gjest Sukkerert
Skrevet

Jeg tenker "Skaidi" (?) som var på Midt i smørøye når jeg leser det du skriver. Men "Skaidi" kom senere.

Gjest Binna
Skrevet

det var det jeg tenkte og, en serie fra "midt i smørøyet"..

Gjest Sukkerert
Skrevet

Skaidi handlet om same-ungdom i Nord-Norge. Den må ha gått på begynnelsen av 90-tallet. Mulig den har gått flere ganger.

Skrevet

Jeg tenkte umiddelbart på en serie med Minken Fossheim som var kjempeskummel. Den foregikk i en innestengt bygd med masse fjell, jeg husker ikke hva den heter men den har vært diskutert her inne før.

En film jeg kom på, som jeg heller ikke husker hva heter, hadde også masse fjell. Den handlet om ungdommer i Nord-Norge som drev piratradio. Av en eller annen grunn husker jeg denne filmen kjempegodt og skulle gjerne likt å vite hva den het.

Skrevet
Jeg tenkte umiddelbart på en serie med Minken Fossheim som var kjempeskummel. Den foregikk i en innestengt bygd med masse fjell, jeg husker ikke hva den heter men den har vært diskutert her inne før.

En film jeg kom på, som jeg heller ikke husker hva heter, hadde også masse fjell. Den handlet om ungdommer i Nord-Norge som drev piratradio. Av en eller annen grunn husker jeg denne filmen kjempegodt og skulle gjerne likt å vite hva den het.

Det med den pirat radioen kunne jo kanskje vært noe... er i hvertfall sikker på at det var en serie, og godt mulig at det var i forbindelse med halvsju/midt i smørøyet... ÅÅÅÅ så irriterende :sur::ler:

Skrevet

Radio Fæskslo? :ler:

Skrevet

Er dette den serien der heile bygda var rare? Men var det Minken Fossheim? Var ikkje det ho der Kjersti Skolmen (ho i Svalbardfilmen)...? Og han svensken?

Har tenkt på denne sjølv, og lurt på kva serien heitte...Hugsa ho hadde ein gul boblejakke.

Og kva var eigentleg "Rød snø"?

Skrevet
Er dette den serien der heile bygda var rare? Men var det Minken Fossheim? Var ikkje det ho der Kjersti Skolmen (ho i Svalbardfilmen)...? Og han svensken?

Har tenkt på denne sjølv, og lurt på kva serien heitte...Hugsa ho hadde ein gul boblejakke.

Og kva var eigentleg "Rød snø"?

Jeg husker Minken Fossheim, men det er meget mulig feil det altså. Hun var lærerinne ikke sant?

Skrevet
Jeg husker Minken Fossheim, men det er meget mulig feil det altså. Hun var lærerinne ikke sant?

Kanskje det er to ulike seriar? Denne serien eg tenker på gjekk ikkje i "Midt i smørøyet", trur den gjekk seinare på kvelden, og var ganske skummel... :overrasket:

Men det er ein stor sjanse for at eg hugsar feil! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Serien med svensken og Kjersti Holmen het Marerittet.

Skrevet

Ahhhhhhhhhhh, tusen takk for oppklaringa :)

Skrevet (endret)

Det er sikkert den jeg tenker på også, takk for oppklaringen fra meg også

Endret av hilli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...