AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #1 Del Skrevet 2. desember 2024 Får aldri til kremen når jeg lager suksesskake, den blir rennende. Ser at til gule bomber så er ingrediensene identiske bortsett fra at det skal maizena i denne. Og den skal sprøytes på disse småkakene. Kan jeg bruke maizena når jeg lager suksesskake også? Den må jo bli fast siden den skal sprøytes på. Anonymkode: a2512...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #2 Del Skrevet 2. desember 2024 Ja Anonymkode: 724d5...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #3 Del Skrevet 2. desember 2024 Mest sannsynlig gjør du det alt for fort, og har feil temperatur på eggeblandingen og smøret. Men man kan bruke maizena ja, det er flere som har det i oppskriftene på suksessterte også. Men hvis kremen er helt rennende så skal det en del maizena til før den stivner. Maizena-mengdene som er skrevet i oppskriftene er basert på at kremen allerede er ganske stiv. Anonymkode: 7c50f...207 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #4 Del Skrevet 3. desember 2024 Du må tykne den skikkelig. Jeg rører konstant over svak varme i omlag en halv time. Da blir den tykk og fin. Maisenna gir u-smak på kremen. Jeg bruker kun egg, sukker, kremfløte, vaniljesukker og meierismør som røres inn til slutt. Det finnes ingen snarvei til gul suksess-krem. Ihvertfall ikke en fløyelses-myk krem som smaker fortreffelig. Anonymkode: 4535b...e78 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 3. desember 2024 #5 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Får aldri til kremen når jeg lager suksesskake, den blir rennende. Ser at til gule bomber så er ingrediensene identiske bortsett fra at det skal maizena i denne. Og den skal sprøytes på disse småkakene. Kan jeg bruke maizena når jeg lager suksesskake også? Den må jo bli fast siden den skal sprøytes på. Anonymkode: a2512...d54 Hvilken oppskrift er det du følger når du skal lage kremen til suksessterta? Jeg sleit også, men det var fordi oppskrifta jeg fulgte ikke var riktig. Så jeg fant en annen oppskrift og nå får jeg den til hver eneste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #6 Del Skrevet 3. desember 2024 Bålkaffe skrev (5 timer siden): Hvilken oppskrift er det du følger når du skal lage kremen til suksessterta? Jeg sleit også, men det var fordi oppskrifta jeg fulgte ikke var riktig. Så jeg fant en annen oppskrift og nå får jeg den til hver eneste gang. Har prøvd flere forskjellige. Kan du legge ut oppskriften du bruker? Anonymkode: a2512...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #7 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du må tykne den skikkelig. Jeg rører konstant over svak varme i omlag en halv time. Da blir den tykk og fin. Maisenna gir u-smak på kremen. Jeg bruker kun egg, sukker, kremfløte, vaniljesukker og meierismør som røres inn til slutt. Det finnes ingen snarvei til gul suksess-krem. Ihvertfall ikke en fløyelses-myk krem som smaker fortreffelig. Anonymkode: 4535b...e78 Har spist gule bomber og er ikke noe usmak på kremen på de. Anonymkode: a2512...d54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. desember 2024 #8 Del Skrevet 3. desember 2024 Jeg har brukt oppskrift fra Det Søte Liv og avkjøler kremen godt etter å blandet den. Alltid funket fjell. Hvilken oppskrift bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 3. desember 2024 #9 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har prøvd flere forskjellige. Kan du legge ut oppskriften du bruker? Anonymkode: a2512...d54 Jeg bruker denne: https://www.godt.no/oppskrifter/kaker/8280/suksessterte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #10 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har spist gule bomber og er ikke noe usmak på kremen på de. Anonymkode: a2512...d54 Hvis du er vant med å spise suksess-krem laget på maisenna og evt margarin så merker du ikke at smaken er kjip. Smak skikkelig krem uten maisenna og med ekte smør i så kjenner du forskjellen😉 Anonymkode: 4535b...e78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #11 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har spist gule bomber og er ikke noe usmak på kremen på de. Anonymkode: a2512...d54 Da kan du be om oppskriften fra de som har laget den Anonymkode: 7c50f...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #12 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du er vant med å spise suksess-krem laget på maisenna og evt margarin så merker du ikke at smaken er kjip. Smak skikkelig krem uten maisenna og med ekte smør i så kjenner du forskjellen😉 Anonymkode: 4535b...e78 Har aldri brukt maizena i suksess kremen, men har spist gule bomber og syntes ikke det var noe forskjell. Anonymkode: a2512...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #13 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da kan du be om oppskriften fra de som har laget den Anonymkode: 7c50f...207 Har kun kjøpt de på julemarked så det går ikke. Anonymkode: a2512...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå