Anononyma Skrevet 4. desember 2024 #41 Del Skrevet 4. desember 2024 Spørsmål; kan AP påtvinge oss Brenna som statsminister? Det var da så vitterlig ikke henne velgerne stemte frem i forrige stortingsvalg. Utstår ikke tanken på henne som statsminister. 100 ganger verre enn Støre. Det er jo ikke han som er problemet i seg selv, det er politikken, dyrtiden, verdensbildet, en rekke uheldige hendelser som har ført til at velgerne mister tilliten. Hvis de tror tilliten øker med å træ Brenna nedover ørene på oss bør de tenke seg nøye om både 1, 2 og 3 ganger til 🙄 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 4. desember 2024 #42 Del Skrevet 4. desember 2024 Perine skrev (8 timer siden): Jeg tror at dette kan være forklaringen på bråket Valgforsker Svein Erik Tuastad om bråket rundt Gahr Støre: – Kan være hevntokt | ABC Nyheter Jeg blir ikke overrasket dersom det er slik det henger sammen. Kan virke som en 'drittpakke' som ble sluppet litt for tidlig, og som ikke ble planlagt godt nok på forhånd. Resultatet blir kaos, og Ap taper uansett hva som skjer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie33 Skrevet 5. desember 2024 #43 Del Skrevet 5. desember 2024 Har vært den beste politiske uka på lenge. Har skikkelig kost meg. Håper Støre blir sittende gjennom valget, så blir det spennende å se om Arbeiderpartiet går under sperregrensen. Bare å finne frem popcornet. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 5. desember 2024 #44 Del Skrevet 5. desember 2024 NordicViking skrev (8 timer siden): Hun har heller ikke vært valgt til Stortinget, og har derfor ingen erfaring derfra. Men er det partiet som fremmer hennes kandidatur? Ja, hun er nestleder, men er det hun som dermed automatisk blir ny statsminister dersom Støre skulle trekke seg - uten noen videre debatt om hvem som skal overta? Jeg får et inntrykk av at det akkurat nå er media som løfter henne fram som en mulig arvtaker etter Støre. Media hevder at X antall sentralstyremedlemmer eller fylkesledere vil at Støre skal trekke seg, men få eller ingen av dem vil stå fram offentlig og si at de vil bytte ut Støre. Kan vi egentlig stole på media i denne saken, eller har de sin egen agenda her? Partiet fremmer henne ved å gi henne tunge verv, selv om hun ikke har blitt valgt inn på Stortinget. Nestleder, kunnskapsminister og så arbeidsminister, som for AP er viktig. Til tross for en elendig jobb som kunnskapsminister og habilitetssaken mot henne fikk hun altså en ny ministerpost i det som for AP fremstår som et tyngre departementet. Tonje Brenna har aldri blitt valgt inn nasjonalt i Norge, har ingen utdannelse eller knapt noe arbeidserfaring utenfor politikken. Hun har vært involvert i skandaler, uttaler seg i floskler og virker ikke moden for å styre Norge. Likevel fremmes hun av partiet. Det hele fremstår som en gåte. Det kan trolig henge sammen med Utøya og Giske-saken, men å være offer gjør en ikke til kvalifisert. 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1002 Skrevet 5. desember 2024 #45 Del Skrevet 5. desember 2024 6,9%! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1002 Skrevet 5. desember 2024 #46 Del Skrevet 5. desember 2024 Example skrev (1 time siden): Partiet fremmer henne ved å gi henne tunge verv, selv om hun ikke har blitt valgt inn på Stortinget. Nestleder, kunnskapsminister og så arbeidsminister, som for AP er viktig. Til tross for en elendig jobb som kunnskapsminister og habilitetssaken mot henne fikk hun altså en ny ministerpost i det som for AP fremstår som et tyngre departementet. Tonje Brenna har aldri blitt valgt inn nasjonalt i Norge, har ingen utdannelse eller knapt noe arbeidserfaring utenfor politikken. Hun har vært involvert i skandaler, uttaler seg i floskler og virker ikke moden for å styre Norge. Likevel fremmes hun av partiet. Det hele fremstår som en gåte. Det kan trolig henge sammen med Utøya og Giske-saken, men å være offer gjør en ikke til kvalifisert. Den perfekte nikkedukke for eliten da, akkurat som Kamala. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 5. desember 2024 #47 Del Skrevet 5. desember 2024 (endret) Anonym1002 skrev (2 timer siden): Den perfekte nikkedukke for eliten da, akkurat som Kamala. Haha helt riktig. Er vel nå vi får føle på hvordan det var for Amerikanerene da Biden trakk seg fra valget. De fikk Kamala tredd nedover halsen,uten å ha noe makt til å påvirke den beslutningen. Endret 5. desember 2024 av Fant80 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 5. desember 2024 #48 Del Skrevet 5. desember 2024 Fant80 skrev (38 minutter siden): Haha helt riktig. Er vel nå vi får føle på hvordan det var for Amerikanerene da Biden trakk seg fra valget. De fikk Kamala tredd nedover halsen,uten å ha noe makt til å påvirke den beslutningen. Men Kamala ble ikke president. Biden ble sittende. Amerikanerne fikk et valg, et valg Kamala tapte så det sang. Hvis media får rett, har ikke vi et valg og må forholde oss til en statsminister ingen vil ha i nesten 1 år! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 5. desember 2024 #49 Del Skrevet 5. desember 2024 Anononyma skrev (1 time siden): Men Kamala ble ikke president. Biden ble sittende. Amerikanerne fikk et valg, et valg Kamala tapte så det sang. Hvis media får rett, har ikke vi et valg og må forholde oss til en statsminister ingen vil ha i nesten 1 år! Vel,for å være vrang så var ikke valget til Amerikanerene veldig reellt for de demokratiske velgerene. De fikk ikke velge kandidaten de ville hatt. Så valget sto jo mellom pest eller kolera for mange. Etter mitt syn da. Ellers er jeg jo helt enig. Dette er ikke akkurat noe statsminister noen her i Norge ønsker. Dama er jo direkte ukvalifisert,og helt ærlig - en elendig politiker. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 5. desember 2024 #50 Del Skrevet 5. desember 2024 Fant80 skrev (5 timer siden): Haha helt riktig. Er vel nå vi får føle på hvordan det var for Amerikanerene da Biden trakk seg fra valget. De fikk Kamala tredd nedover halsen,uten å ha noe makt til å påvirke den beslutningen. Slik vi har det i Norge ved hvert valg. Vi stemmer frem partier som selv setter opp lister, mens amerikanske presidentvalg er personbaserte. Det er ikke sånn at det demokratiske partiet for eksempel kan bytte ut Biden og velge en ny kandidat innenfor den nåværende perioden. Det kan AP i praksis gjøre. De kan bytte ut Støre og sette inn Brenna, hvis det er det de ønsker. Det er både styrker og svakheter ved det. Jeg tror dog at Arbeiderpartiet fortsatt klarer å analysere seg frem til at Tonje Brenna har null folkelig appell. I lederskiftet og regjeringen hos AP nå er nok bare Nordtun som har det, om vi ser bort fra Støre. Hverken Brenna eller Vestre vil engasjere velgere til dem. Brenna fremstår fullstendig som en politisk broiler uten egne meninger eller en motivasjon for å være politiker utover å ha det som jobb. Jeg håper for AP sin del at de lar det være nå og at de heller tar en debatt etter valget. Litt av ironien her er jo at navnene som kommer frem er Kjerkhol og Trettebergstuen. De har jo i aller høyeste grad selv bidratt sterkt til å ødelegge denne regjeringsperioden. Om man kan skylde på Støre for noe er det å velge for mange statsråder som mangler integritet. Det gjelder jo særlig for Trettebergstuen. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 5. desember 2024 #51 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg heier på Støre. Han er en av få politikerne som jeg synes er skikkelig og ordentlig. Av og til er en nesten for skikkelig.... Hørte ham på Dagsnytt18 i kveld. Han diskuterte formuesskatten med Erna Solberg. Der Erna bløffet og brukte "fine ord", viste Støre til fakta og tall. Bare så synd at ikke flere enn jeg ser det. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. desember 2024 #52 Del Skrevet 5. desember 2024 (endret) Bombasi skrev (På 2.12.2024 den 18.53): Nå skjer det i Ap som jeg mente burde skje med Høyre etter Solberg-skandalen. Hadde bare høyrevelgere trykket på et annet parti på ubetydelige meningsmålinger, så hadde Erna blitt avsatt etter rimelig kort tid. Men fordi det ikke skjedde så ble hun bare sittende med den største arrogansen vi har sett noensinne i norsk politikk. Nå opplever Ap meningsmålingsras. Velgerne har fått nok av partiets ledelse og rømmer meningsmålingene. Da koker det under beina til Støre, også internt i partiet. Så klart. Det er partilederne som har ansvaret. Så nå blir det spennende å se hva som skjer. Støre må nok gå tilslutt. Men først skal det spilles et arrogansespill. Skulle ønske Høyre også fikk meningsmålingsras i sin tid. Utover det er det ikke godt å lese at Tonje Brenna, som har stått i bresjen for høyrepolitikken i Ap, som har hatt en agenda mot syke og svake over lang tid og som allerede har utvist høy arroganse, heies fram som erstatter. Har ikke Ap jordnære, folkelige og troverdige mennesker i partiet? Tydeligvis ikke, for nå kommer Giske også inn på tinget for Ap... Og Giske er vel en ekstra god grunn til at Ap faller som en stein for tida? Hehe. Må bare le av hele sausen... Den er harsk. De har troverdige og kloke mennesker, jeg har hørt rykter om en, og enten er det Frode Jacobsen, eller så er det en annen som har et navn som klinger omtrent slik. Jeg tror også at Victoria Evensen er bra. Endret 5. desember 2024 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. desember 2024 #53 Del Skrevet 5. desember 2024 I Grosny skrev (1 minutt siden): De har troverdige og kloke mennesker, jeg har hørt rykter om en, og enten er det Frode jacobsen, eller så er det en annen som har et navn som klinger omtrent slik. Jeg tror også at Victoria Evensen er bra. Aner ikke hvem det er, men jeg tar de to hver dag foran Støre, Brenna og Giske iallfall! 😊 Problemet er at det er skremselskultur og maktkamp innad i storpartiene i Norge, og da kommer ikke jordnære, folkelige og troverdige mennesker til. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. desember 2024 #54 Del Skrevet 5. desember 2024 (endret) Bie-damen skrev (På 3.12.2024 den 14.04): Nei, vi har ikke fått det verre økonomisk. Men, naturen vår blir rasert, landet og strømmen gitt vekk til EU og de store politiske partiene er råtne tvers igjennom. Kommuneøkonomien er flere steder hardt strupet, og de som har stort behov for strøm har gått på en smell. Matvareprisene og rentene har steget. Videregående skoler legges ned mange steder. Disse nedleggelsene ser ut som et forsøk på å få færre utdannede folk her i landet generelt, og spesielt i de kommunene som man ønsker å svekke. Endret 5. desember 2024 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. desember 2024 #55 Del Skrevet 5. desember 2024 Lur Venn skrev (På 3.12.2024 den 22.19): Problemene i Arbeiderpartiet er større enn bare støre, kommer til å falle videre i årene som kommer uansett hvem som tar over Mulig det, men med Støre så vokser jo problemene bare Støre, og Støre og støre og større. Men hvis Ap faller videre nedover så vil jo andre partier spise av deres grunnlag, men hvilke partier er det? Jeg kan tenke meg at tiden er moden for et nytt parti som er sosialdemokratisk. Høyre og Frp spiser nok en del Ap-velgere fra høyresiden (Støre/Brenna-siden) av AP-kaka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. desember 2024 #56 Del Skrevet 5. desember 2024 Perine skrev (På 4.12.2024 den 14.55): Jeg tror at dette kan være forklaringen på bråket Valgforsker Svein Erik Tuastad om bråket rundt Gahr Støre: – Kan være hevntokt | ABC Nyheter Om det er noe hevntokt så tror jeg det er av minimal beydning. Det som er Ap`s harde realitet er at Støre ikke har tillit hos velgerne. Hadde han vært leder i Vålerenga så hadde han fått sparken for lenge siden. Han er en nedrykksleder, og det er egentlig rart at Ap tviholder på en nedrykksleder. Det er jo ulønnsomt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 5. desember 2024 #57 Del Skrevet 5. desember 2024 Example skrev (14 timer siden): Tonje Brenna har aldri blitt valgt inn nasjonalt i Norge, har ingen utdannelse eller knapt noe arbeidserfaring utenfor politikken. Hun har vært involvert i skandaler, uttaler seg i floskler og virker ikke moden for å styre Norge. Likevel fremmes hun av partiet. Det hele fremstår som en gåte. Det kan trolig henge sammen med Utøya og Giske-saken, men å være offer gjør en ikke til kvalifisert. Enig. Brenna overlevde terroraksjonen på Utøya. At habilitets-skandalen ikke fikk noen store konsekvenser for henne gjør at man - til en viss grad - får inntrykk av at hun er "skjermet", og at det å være et "offer" brukes bevisst for å stoppe all kritikk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 5. desember 2024 #58 Del Skrevet 5. desember 2024 Amossa skrev (2 timer siden): Jeg heier på Støre. Han er en av få politikerne som jeg synes er skikkelig og ordentlig. Av og til er en nesten for skikkelig.... Hørte ham på Dagsnytt18 i kveld. Han diskuterte formuesskatten med Erna Solberg. Der Erna bløffet og brukte "fine ord", viste Støre til fakta og tall. Bare så synd at ikke flere enn jeg ser det. Er enig i at Støre oppfører seg bra, er godt utdannet og svært oppegående. Når det gjelder den konkrete diskusjonen er jeg imidlertid uenig med deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 6. desember 2024 #59 Del Skrevet 6. desember 2024 Anononyma skrev (18 timer siden): Men Kamala ble ikke president. Biden ble sittende. Amerikanerne fikk et valg, et valg Kamala tapte så det sang. Hvis media får rett, har ikke vi et valg og må forholde oss til en statsminister ingen vil ha i nesten 1 år! I så fall blir det spikeren i kista for Arbeiderpartiet. Hvordan har de mistet gangsynet så fullstendig? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 6. desember 2024 #60 Del Skrevet 6. desember 2024 anonym 4545 skrev (12 timer siden): Er enig i at Støre oppfører seg bra, er godt utdannet og svært oppegående. Når det gjelder den konkrete diskusjonen er jeg imidlertid uenig med deg. Jeg hørte Støre diskutere det samme med FrPs Sylvi Listhaug på NRK i dag. Støre spurte konkret om hvordan fjerning av eiendomsskatten skulle finansieres. Svaret var bare ord om alt som regjeringen gjør feil i dag og hvor ille vanlige folk har det. Hun sa rett ut at det er regjeringens politikk som har ført til prisstigning, økte renter, mer kriminalitet og så videre. Selvfølgelig vet Listhaug at dette ikke er sant! Hun vet at verdenssituasjonen ville ha vært akkurat likedan om det var Høyre/FrP som satt i regjering, at renter, kronekurs og inflasjon ville kommet uansett. Men Listhaug satser på at folk flest ikke forstår det! Det er den slags politikere jeg ikke synes om. Helt greit at hun har andre meninger, men ikke bløff oss med ord. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå