AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #41 Del Skrevet 3. desember 2024 Mamma31 skrev (9 timer siden): Ts her Min Mann kunne ikke passe barnet da han måtte i jobbmøter 1 time unna. Jeg forstår at fysio krever gebyr, men da lurer jeg på om gebyrene er satt? Har frikort i dag, men første time før jeg fikk frikort kostet 1 time 200kr. Ved gebyr betalt jeg over 400kr. Syntes det var voldsomt. Var visst for 40 min time, en jeg er der aldri mer enn 20-25 min. Da velger jo dere som familie at mannens jobb er viktigere enn din behandling. Det er et valg dere står fritt til å ta, men fysioterapeuten skal ikke lide økonomisk for det. Når du ikke møter til avtale får ikke fysioterapeuten refusjon fra helfo, og gebyret blir derfor høyere enn det du ville betalt for timen. Anonymkode: 209a1...123 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 3. desember 2024 #42 Del Skrevet 3. desember 2024 Traktor skrev (11 timer siden): Hva vet vel du om det? Hun skrev at hun hadde fått time mandags ettermiddag. Kan selvsagt hende hun er alenemor eller far ikke hadde anledning til å bistå. Men må være lov å spørre. Hun er forundret over gebyret og da kan man jo lure på om det er en for høy forventning til hva fysio skal ordne opp i framfor å ha forventning til hvordan man selv kan løse situasjonen så en får gått på timen og unngår gebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #43 Del Skrevet 3. desember 2024 Hvorfor skal de bære kostnadene av noe som skjer i ditt liv? Anonymkode: 2484a...f2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #44 Del Skrevet 3. desember 2024 Ninaen skrev (11 timer siden): Leste du hva jeg skrev? SYKEHUSENE har ikke lov! De andre bør bruke hodet. Og nei, langt fra alle har råd til det gebyret. Det er totalt urimelig når man blir akutt syk. Og til din informasjon har alle med avtalehjemmel et basistilskudd fra staten som de får uavhengig av antall konsultasjoner/behandling, likt det fastlegene får per pasient på lista. Og i tillegg: absolutt mulig for mange å fylle opp. ikke-møtt gebyr ble innført for å få ned antall som ikke møtt pga surr og glemsel, som er stort tap i behandlingstid for andre, ikke for å straffe folk for å bli syke når de ikke kan for det og ikke har mulighet til å avlyse innen normal tidsfrist. Og ja, jeg jobber i helsevesenet. Det er ikke slik du beskriver intensjonen med gebyret var ment. Det var for å «oppdra» den gjengen som «ups, glemte den timen jeg», «gidder ikke avbestille og drar til frisøren i stedet» osv (JA, det finnes skremmende mange av dem). Etter at både sykehus og andre behandlere begynte å sende ut sms-påminner datt antallet som ikke møtte dramatisk. Anbefaler deg å lese rundskriv/veileder hvis du ikke tror meg. Ja, men dette handler om fysio-time, ikke bakgrunnen for gebyrene i sykehus slik du belærer om her. Les gjerne innlegget mitt en gang til. Jeg vet også godt hva jeg snakker om. Anonymkode: f6e3d...a7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #45 Del Skrevet 3. desember 2024 De fleste behandlere har dette, og har du time mandag s må timen oftest avlyses fredag. De fleste både leger, tannleger og fysioterapeuter er selvstendig næringsdrivende, og de får ikke refundert om du ikke møter opp. Hadde det ikke vært gebyr så kunne hvem som helst ha ringt seg i syk når det passet dem. De taper lønn på dette, så er sen selvfølge at de må ta seg betalt. Det er ikke noe unormalt med dette og full lovlig Anonymkode: 215b1...1ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #46 Del Skrevet 3. desember 2024 Mamma31 skrev (10 timer siden): Ts her Min Mann kunne ikke passe barnet da han måtte i jobbmøter 1 time unna. Jeg forstår at fysio krever gebyr, men da lurer jeg på om gebyrene er satt? Har frikort i dag, men første time før jeg fikk frikort kostet 1 time 200kr. Ved gebyr betalt jeg over 400kr. Syntes det var voldsomt. Var visst for 40 min time, en jeg er der aldri mer enn 20-25 min. Frikort dekker ikke dette. Ved frikort ved oppmøte får behandler refundert fra staten. det får de ikke når du ikke møter opp. Når du betaler egenandel så får også behandler refundert penger. Men igjen så skal behandler ha refundert hva vedkommende skal ha betalt for tiden så den ikke taper på at du yteblir, uavhengig av grunn, kan ikke skjønne at dette er så vanskelig å forstå. Det er selvstendige næringsdrivende og de skal jo ikke tape på at du ikke møter opp. Ikke deres feil at du ikke kan komme , enten ved egen sykdom eller barnet sin. Om det ikke skulle vært gebyr så kunne folk droppet møte opp akkurat som det passet seg. Anonymkode: 215b1...1ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #47 Del Skrevet 3. desember 2024 Mamma31 skrev (14 timer siden): Ts her Min Mann kunne ikke passe barnet da han måtte i jobbmøter 1 time unna. Din mann kan også passe sykt barn. Uavhengig av jobb. Anonymkode: 975ad...b3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #48 Del Skrevet 3. desember 2024 Mamma31 skrev (14 timer siden): Ts her Min Mann kunne ikke passe barnet da han måtte i jobbmøter 1 time unna. Jeg forstår at fysio krever gebyr, men da lurer jeg på om gebyrene er satt? Har frikort i dag, men første time før jeg fikk frikort kostet 1 time 200kr. Ved gebyr betalt jeg over 400kr. Syntes det var voldsomt. Var visst for 40 min time, en jeg er der aldri mer enn 20-25 min. Passe??? Er det barnets stefar du snakker om? Hos oss er det en samlet vurdering av hvilket av barnas foreldre det skaper minst problemer for å ta en sykt-barn dag. Og selvfølgelig kan mitt jobbmøte være viktigere enn hans legetime den dagen, men da må vi jo bare ta kostnaden som en del av den vurderingen. Anonymkode: 2484a...f2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå