Perine Skrevet 2. desember 2024 #21 Del Skrevet 2. desember 2024 Å nei,stakkar TS, for noen triste tanker du sliter med. Ikke la andres fordommer påvirke deg. Jakten på de syke har gått for langt når en gravid kvinne føler så sterkt på stigmaet at hun vurderer abort. Politikerne maser om elendigheten som syke, uføre og gamle belaster samfunnet med, og deler av folket selv står og spytter på disse. Folk har blitt forledet til å tro at de selv ville fått mer penger hvis staten brukte mindre på de syke. Da tror de på eventyr. Da ville staten brukt enda mer penger på andre land, og utsmykning av de sentrale strøk. Nettroll liker å stikke kniver i sår. De nyter andres svakheter. 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #22 Del Skrevet 2. desember 2024 Så lenge graviditet, fødsel og babytid ikke gjør deg verre, så lenge du klarer å forsørge deg selv og barna dine (forhold til barnefar kan ta slutt) og så lenge du klarer å følge opp alle barna godt, så er det vel greit. Men du bør ha høyt fokus på å komme deg ut i full jobb igjen, især siden du endelig er frisk nok nå til deltid. Anonymkode: 9ddf8...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #23 Del Skrevet 2. desember 2024 Hvorfor? Du ser barn få barn, og ingen skyter dem, så slapp av trådstarter. Om du vil ha barn, og er ufør, så vet du vel ypperlig at du klarer å økonomisk få det til. Anonymkode: 6f468...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #24 Del Skrevet 2. desember 2024 Perine skrev (16 minutter siden): Å nei,stakkar TS, for noen triste tanker du sliter med. Ikke la andres fordommer påvirke deg. Jakten på de syke har gått for langt når en gravid kvinne føler så sterkt på stigmaet at hun vurderer abort. Politikerne maser om elendigheten som syke, uføre og gamle belaster samfunnet med, og deler av folket selv står og spytter på disse. Folk har blitt forledet til å tro at de selv ville fått mer penger hvis staten brukte mindre på de syke. Da tror de på eventyr. Da ville staten brukt enda mer penger på andre land, og utsmykning av de sentrale strøk. Nettroll liker å stikke kniver i sår. De nyter andres svakheter. Dette!♥️♥️♥️♥️ Anonymkode: 60a56...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #25 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 15.52): Jeg har store barn fra før så jeg vet hvor mye jobb det er med barn. Nå er jeg i forhold med ny mann som ikke er far til barna mine, og er uplanlagt gravid. Jeg er kjempe redd for alle fordommene jeg kommer til å møte og det er mye av grunnen til jeg er usikker på om jeg skal beholde eller ikke. Jeg er ufør men på vei ut i jobb, iallefall deltid. Jeg gruer meg til eventuelle jordmortjenesten eller fortelle folk jeg er gravid. Samtidig sitter det langt unne å skulle ta abort. Utrolig vansklig valg. Anonymkode: 896ec...72d Jeg hadde litt samme tanker som deg, men hadde helsevesen på lag fra start. Var veldig skeptisk til hvordan helsestasjonen skulle behandle meg selv om både lege og spesialist var positive. Min erfaring ble at helsestasjonen var et trygt og godt sted. Opplevde ingen fordommer som ble ytret høyt i det minste. For meg ble det utrolig fint å få barn. Helsen stabiliserte seg også mer etter fødsel og jeg planlegger studier fra neste høst. Hvis barnet er ønsket og du vet du klarer å ta deg av det så ikke ta abort bare pga andres meninger. Andre kjenner ikke deg så godt som du gjør ❤️ Anonymkode: 3551b...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #26 Del Skrevet 6. desember 2024 Gjør det dere ønsker, dumt å la andres eventuelle fordommer bestemme hvordan dere skal leve deres liv. Anonymkode: d2a87...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #27 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 18.57): Du er hvert fall ikke syk nok for uføretrygd dersom du orker å gjennomgå svangerskap, fødsel, barseltid med våkenetter og å følge opp en unge de neste 18 årene! Du er heller ikke garantert en frisk unge, ei heller at det bare er en der inne. Jeg har selv barn og ingen jobb har vært så slitsom og krevende at barna har vært enklere. Dagens krav til foreldre er elleville, og med dagens stillesittende samfunn ryker man særdeles fort på en unge med f eks adhd. Anonymkode: 8b7ac...91f Ehm.. jeg tror ungen har en far og🙄 du er vel enig i det? Anonymkode: 5caa0...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #28 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg er dessverre en av de som tenker at om du har barn fra før og du i tilegg er kapabel til å bringe frem enda ett barn med alt det medfører. Graviditet, mulige komplikasjoner, tøff barsels tid, våken netter osv osv. Da tenker jeg du fint burde klare å jobbe 100%. Man Leser jo tross alt alle tråde der mødre sier at å gå hjemme i permisjon ikke er ferie og er mer krevende enn en fulltidsjobb. Hadde aldri dømt deg, og gjør det heller ikke nå, men jeg er en av de som har disse tankene og i min verden er det naturlig å stille disse spørsmålene. Klarer ikke helt se hva som gjør at du ikke kan være i arbeid, men bringe frem et barn til i mange mange mange år. Det er både psykisk og fysisk krevende, så da ser jeg ikke helt hvorfor man ikke kan jobbe. Anonymkode: b770d...f9c 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 6. desember 2024 #29 Del Skrevet 6. desember 2024 Du må bare selv finne ut om dete klarer å ta vare på barnet, inkludert økonomisk - det er jo dét som betyr mest, tenker jeg. Og at du klarer å ta vare på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #30 Del Skrevet 6. desember 2024 Her skriver jo TS at hun er på vei ut i jobb igjen. Så det betyr jo at ho er friskere. Så at hun ikke kan være i jobb er ikke ett argument når hun jo er på vei ut i jobb Anonymkode: 5d10f...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #31 Del Skrevet 6. desember 2024 Ville ikke skrevet innlegg her på KG, om du ikke ønsker å bli dømt. Det grenser til selvskading at flere uføre velger å starte innlegg her inne. Det skal ikke mange minuttene til før mobbingen, diskrimineringen og generaliseringen tar over hele tråden. Mistenker at mange av disse uføretrådene blir startet i håp om å provosere. Anonymkode: c187d...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #32 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 19.02): Noen skulle ikke hatt lov til å skrive på internett. Anonymkode: 49965...472 Meninger er det stort sett alltid lov å ha. Anonymkode: 0ea09...914 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #33 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her skriver jo TS at hun er på vei ut i jobb igjen. Så det betyr jo at ho er friskere. Så at hun ikke kan være i jobb er ikke ett argument når hun jo er på vei ut i jobb Anonymkode: 5d10f...f13 Delvis på vei ut i jobb ja. Mao ikke helt frisk enda. Meg bekjent får man ikke mer overskudd av å bære frem et barn. Verken under eller etter graviditeten. Så jo, det er høyst relevant. Anonymkode: b770d...f9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #34 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er dessverre en av de som tenker at om du har barn fra før og du i tilegg er kapabel til å bringe frem enda ett barn med alt det medfører. Graviditet, mulige komplikasjoner, tøff barsels tid, våken netter osv osv. Da tenker jeg du fint burde klare å jobbe 100%. Man Leser jo tross alt alle tråde der mødre sier at å gå hjemme i permisjon ikke er ferie og er mer krevende enn en fulltidsjobb. Hadde aldri dømt deg, og gjør det heller ikke nå, men jeg er en av de som har disse tankene og i min verden er det naturlig å stille disse spørsmålene. Klarer ikke helt se hva som gjør at du ikke kan være i arbeid, men bringe frem et barn til i mange mange mange år. Det er både psykisk og fysisk krevende, så da ser jeg ikke helt hvorfor man ikke kan jobbe. Anonymkode: b770d...f9c Da tenker jeg du er heldig som ikke vet så mye om hvordan det er å være syk eller arbeidsufør. Nå sier uansett ts at hun er på vei ut i jobb igjen og siden hun har barn fra før vet hun nok hva hun tåler uten at menigmann uten kunnskap om hennes situasjon skal synse så mye. Anonymkode: 3551b...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #35 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er dessverre en av de som tenker at om du har barn fra før og du i tilegg er kapabel til å bringe frem enda ett barn med alt det medfører. Graviditet, mulige komplikasjoner, tøff barsels tid, våken netter osv osv. Da tenker jeg du fint burde klare å jobbe 100%. Man Leser jo tross alt alle tråde der mødre sier at å gå hjemme i permisjon ikke er ferie og er mer krevende enn en fulltidsjobb. Hadde aldri dømt deg, og gjør det heller ikke nå, men jeg er en av de som har disse tankene og i min verden er det naturlig å stille disse spørsmålene. Klarer ikke helt se hva som gjør at du ikke kan være i arbeid, men bringe frem et barn til i mange mange mange år. Det er både psykisk og fysisk krevende, så da ser jeg ikke helt hvorfor man ikke kan jobbe. Anonymkode: b770d...f9c Dette. Anonymkode: a5b19...710 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #36 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Delvis på vei ut i jobb ja. Mao ikke helt frisk enda. Meg bekjent får man ikke mer overskudd av å bære frem et barn. Verken under eller etter graviditeten. Så jo, det er høyst relevant. Anonymkode: b770d...f9c Men så vet du ikke årsaken bak uføret heller. Om det er fysisk kan det nok belaste, men om det er psykisk vil det kanskje eller kanskje ikke det. Hun har barn fra før, å plagene trenger ikke omhandle akkurat barna eller hun er på bedringens vei, uavhengig av hva hun har for noen hindring. Bedring tar ikke en dag. Du blir ikke gravid, så er det som at du aldri hadde det sinnsykt vanskelig før. Men kampen hun står ovenfor, siden det er hennes lille knøtt, kan være en hun virkelig vil av hele sitt hjerte og jeg skjønner ikke hvorfor du skal være så negativ når hun også allerede har barn fra før av. Anonymkode: 3dd16...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 6. desember 2024 #37 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 16.45): 2 barn, forhold til ny mann, klarer ikke stå i jobb og skal ha flere barn. Jaja.... Kanskje heller fokusere på å klare å stå i jobb enn å produsere flere barn som staten skal forsørge Anonymkode: 438a3...467 Du klarte ikke la være å slenge med leppa? Hva får du utav å hetse en som allerede er i en vanskelig situasjon? Føler du deg bedre nå som du får spredd litt eder og galle bak et anonymt brukernavn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #38 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg legger meg ikke borti hva andre gjør. Men det er et paradoks at jeg meg også store barn ville orket en ny runde. Ikke babytiden, men tiden med tidsklemme, barnehage og alt det som småbarnslivet medfører. Økonomi til 3 barn ville også vært en bekymring. Så jeg stusser av og til på hvor enkelt noen ser på å få mange barn. Anonymkode: da9f3...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #39 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 15.52): Jeg har store barn fra før så jeg vet hvor mye jobb det er med barn. Nå er jeg i forhold med ny mann som ikke er far til barna mine, og er uplanlagt gravid. Jeg er kjempe redd for alle fordommene jeg kommer til å møte og det er mye av grunnen til jeg er usikker på om jeg skal beholde eller ikke. Jeg er ufør men på vei ut i jobb, iallefall deltid. Jeg gruer meg til eventuelle jordmortjenesten eller fortelle folk jeg er gravid. Samtidig sitter det langt unne å skulle ta abort. Utrolig vansklig valg. Anonymkode: 896ec...72d Samme situasjon som deg. To store barn og en ønsket attpåklatt nå. Er også ufør. Er det noe som gir meg glede og mestring i livet mitt så er det barna. Kun møtt støtte og heiarop underveis. Bær det frem med stolthet om det er ønsket🫶🏼 Anonymkode: fb601...233 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #40 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 10.28): Jeg er dessverre en av de som tenker at om du har barn fra før og du i tilegg er kapabel til å bringe frem enda ett barn med alt det medfører. Graviditet, mulige komplikasjoner, tøff barsels tid, våken netter osv osv. Da tenker jeg du fint burde klare å jobbe 100%. Man Leser jo tross alt alle tråde der mødre sier at å gå hjemme i permisjon ikke er ferie og er mer krevende enn en fulltidsjobb. Hadde aldri dømt deg, og gjør det heller ikke nå, men jeg er en av de som har disse tankene og i min verden er det naturlig å stille disse spørsmålene. Klarer ikke helt se hva som gjør at du ikke kan være i arbeid, men bringe frem et barn til i mange mange mange år. Det er både psykisk og fysisk krevende, så da ser jeg ikke helt hvorfor man ikke kan jobbe. Anonymkode: b770d...f9c Er jo ikke alene med baby. Mannen er frisk ressurssterk og er i 100% jobb. Jeg har gått skole fulltid og på vei ut i jobb. En person som ikke har barn og har nettverk, jobb dom kan tilrettelegges osv kan kanskje jobbe en god del. Samme helseproblemer når man ikke har nettverk og er alene med barn.. kanskje jobb ikke er overkommelig lengere. Helsen min har blitt bedre, livssituasjon har forandret seg. Anonymkode: 896ec...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå