AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Er jeg «garantert» å få igjen på skatten da hvis alt annet er riktig? (Og jeg sjekker at det blir oppført på skattemeldingen?) Anonymkode: 257ae...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Alt for lite opplysninger ti å vite om du får igjen på skatten. Anonymkode: 7ff34...310 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Det ligger i gjeldsregisteret, som skatteetaten har tilgang til, så du kan ikke velge om du vil oppgi lån eller ikke. Anonymkode: 15818...004 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ligger i gjeldsregisteret, som skatteetaten har tilgang til, så du kan ikke velge om du vil oppgi lån eller ikke. Anonymkode: 15818...004 Jeg tolker TS som at hun har tatt opp lån i løpet av dette året, uten å justere skattekortet. Neste års skattekort har jo ikke kommet enda, der ligger nok boliglånet inne. Anonymkode: 7ff34...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det ligger i gjeldsregisteret, som skatteetaten har tilgang til, så du kan ikke velge om du vil oppgi lån eller ikke. Anonymkode: 15818...004 Nei, det gjør det ikke. Det er kun usikrede lån og kreditter som ligger der. Boliglån er lån med sikkerhet, og fremkommer ikke i Gjeldsregisteret. Til TS; banken rapporterer gjelden din, renter og alt du har på kontoene dine ved nyttårsskiftet til skatteetaten. Så boliglånet vil fremkomme neste år. Endret 2 timer siden av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Men kan legge til at jo, man kan jo også endre skattekortet og oppgi at man ikke har lån neste år, hvis man har planer om å betale det ut. Anonymkode: 7ff34...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleRain Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Feil Endret 2 timer siden av PurpleRain Feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Kan noen svare på deg jeg spør om? Anonymkode: 257ae...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan noen svare på deg jeg spør om? Anonymkode: 257ae...086 Nei, det er umulig uten mer informasjon. Dvs vi kan jo si såpass som at nei, du er ikke garantert å få igjen på skatten. Det kommer helt an på dine andre skattemessige forhold. Du oppgir jo ingenting, hva har du tjent, hva har du skattet, har du formue, osv osv. Anonymkode: 7ff34...310 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Jeg oppgir at annet er riktig lagt inn. Har ikke formue. Trodde det var sånn at man fikk lavere skattetrekk om man eier bolig, så fjernet boligen fra skattekortet for å ikke risikere å betale for lite skatt. Men nå ble jeg usikker. Anonymkode: 257ae...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tjener rundt 520000,- og har skattet 28% Anonymkode: 257ae...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, det er umulig uten mer informasjon. Dvs vi kan jo si såpass som at nei, du er ikke garantert å få igjen på skatten. Det kommer helt an på dine andre skattemessige forhold. Du oppgir jo ingenting, hva har du tjent, hva har du skattet, har du formue, osv osv. Anonymkode: 7ff34...310 Han sier jo at alt annet er riktig. Les åpningsinnlegget! Svaret er JA på spørsmålet til ts. Anonymkode: ab1e6...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Eier halvparten av en bolig til 3mill ca, 2,4 i lån på den Anonymkode: 257ae...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg oppgir at annet er riktig lagt inn. Har ikke formue. Trodde det var sånn at man fikk lavere skattetrekk om man eier bolig, så fjernet boligen fra skattekortet for å ikke risikere å betale for lite skatt. Men nå ble jeg usikker. Anonymkode: 257ae...086 Fjernet boligen, eller fjernet lånet? Eller begge deler? Anonymkode: 7ff34...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Hvis du fjernet gjeldsrentene fra skattekortet relativt tidlig på året og fikk ekstra skatt pga det, vil du sannsynigvis få igjen. Hvis du fjernet det nylig er det mindre sikkert. Anonymkode: 7ff34...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fjernet boligen, eller fjernet lånet? Eller begge deler? Anonymkode: 7ff34...310 Fjernet lånet. Anonymkode: 257ae...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du fjernet gjeldsrentene fra skattekortet relativt tidlig på året og fikk ekstra skatt pga det, vil du sannsynigvis få igjen. Hvis du fjernet det nylig er det mindre sikkert. Anonymkode: 7ff34...310 Tidlig ja, når lånet lå inne var det veldig liten skatteprosent, så jeg tok det vekk for å få opp skattetrekksprosenten. Anonymkode: 257ae...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tidlig ja, når lånet lå inne var det veldig liten skatteprosent, så jeg tok det vekk for å få opp skattetrekksprosenten. Anonymkode: 257ae...086 Det er ikke lånet i seg selv som gjør at du får lavere skatt, det er gjeldsrentene. Hvis du har fjernet rentene fra skattekortet, får du mest sannsynlig penger igjen. Anonymkode: d971e...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Som oftest legger skattekortet man får opp til at man skal få igjen penger. Hvis jeg legger inn riktige tall får jeg som regel igjen, så har begynt å endre skattekortet for å betale mye mindre så jeg slipper å vente på skattepenger til dårlig avkastning. Men slik du beskriver det vil du høyst sannsynlig få igjen. Anonymkode: 7ff34...310 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som oftest legger skattekortet man får opp til at man skal få igjen penger. Hvis jeg legger inn riktige tall får jeg som regel igjen, så har begynt å endre skattekortet for å betale mye mindre så jeg slipper å vente på skattepenger til dårlig avkastning. Men slik du beskriver det vil du høyst sannsynlig få igjen. Anonymkode: 7ff34...310 Min måte å klare å spare mere penger på. Anonymkode: 257ae...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå