AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Hei! Vi har ei golden tispe på 1 og et halvt år. Hun har bestandig vært veldig rolig, men nå begynner jeg å lure om noe kan være galt. Hun var ferdig me løpetid nummer to for ca 10 dager siden så om det har noen sammenheng det kan jo hende. Hun er ikke så interessert i å leke lenge av gangen. Før når vi gikk tur ville hun gå i en time og gjerne ligge litt i hagen, nå ser jeg hun er sliten etter 30 min ca me veldig sakte gåing så vi snur. Hun spiser ikke så mye å sover ekstremt mye! Vi går morgen tur og da kan hun gjerne ligge hele dagen til mannen kommer hjem fra jobb i 4 tida uten en lyd. Jeg prøver å få henne med ut, men hun er ikke så gira og jeg vil ikke tvinge henne. Jeg er gravid i uke 38, men om det har noen betydning vet jeg heller ikke. i januar opererte vi foten hennes for OCD og etter det haltet hun, og i sommer var hun sitt gamle jeg. Nå begynner jeg jo å bli redd hun kan ha vondt eller noe, men hun halter ikke heldigvis! 🥺 man blir jo så redd… har snakket med dyrlegen men han mente det ikke var noe. kan det være hun rett og slett er blitt «voksen»? Hun er veldig glad i alt og alle, hilser når vi kommer hjem og er veldig rolig å fin. jeg blir så nervøs 🥺 Anonymkode: 7c23c...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Det at hun ikke spiser så mye og sover mye ville gjort at jeg hadde ringt veterinær 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden Det kan være hormonelt, at hun har innbilt svangerskap? Min tispe mister all motor når hun er ferdig med løpetid, og vil bare kose og ligge på sofaen. Håpløst å gå tur for da henger hun etter meg og ser ikke ut til å trives i det hele tatt. Anonymkode: 2e0ec...28d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan være hormonelt, at hun har innbilt svangerskap? Min tispe mister all motor når hun er ferdig med løpetid, og vil bare kose og ligge på sofaen. Håpløst å gå tur for da henger hun etter meg og ser ikke ut til å trives i det hele tatt. Anonymkode: 2e0ec...28d Hvor lenge er hun sånn etter løpetid?🥺kanskje det er det samme med vår tispe, det kom liksom rett etter hun var ferdig, men er jo ca 10 dager siden hun var ferdig med å blød. Anonymkode: 7c23c...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lenge er hun sånn etter løpetid?🥺kanskje det er det samme med vår tispe, det kom liksom rett etter hun var ferdig, men er jo ca 10 dager siden hun var ferdig med å blød. Anonymkode: 7c23c...5a9 Det pleier å vare i ca 3 uker, da har hun mindre matlyst, går ned i vekt og pelsen blir matt og litt “tufsen”. Anonymkode: 2e0ec...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rotekopp1989 Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Min tispe blir sånn etter løpetid også. Helt slapp, orker ingenting, veldig kosete. Glad som alltid, men energinivået er helt på bånn i ca en uke -10 dager. Første gang ble jeg veldig bekymret, men så kom hun til seg selv igjen. Hun har også blitt roligere for hver løpetid, hun er nå 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Selv om det er mindre vanlig kan unge tisper også få livmorbetennelse. Så jeg ville ha fulgt godt med på om hun begynner å drikke mer, virker mer medtatt og gjerne målt temp en gang for dagen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden En retriever som spiser lite? Tror jeg hadde tatt en tur til veterinæren. Anonymkode: 081bd...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Jeg har to tisper. Begge blir veldig rolige etter løpetid. Da skal de helst bare sove og slappe av. Matlysten er likevel på topp i denne perioden, siden de ønsker å feite seg opp for "valper" (de får begge milde symptomer av innbilt svangerskap). Den ene tispen blir omtrent umulig å ha med på tur i denne perioden. Ofte skal hun bare gå langt nok til at hun får tissa på et par plasser før hun snur og skal dra oss med hjem igjen etter 5 minutter 😅 Etter noen uker med dette, blir de begge plutselig ekstremt lekne og aktive. Jeg ville likevel tatt med hunden til veterinær om jeg var deg, Ts. Livmorbetennelse bør utelukkes når man ser atferdsendringer etter løpetid. Om alt er greit, så vet du at hun blir et dovendyr etter løpetid og slipper å bli bekymret etter hver løpetid 🙂 Anonymkode: 024ec...0f7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Når dyret endrer adferd så kontakter man selvsagt veterinær. Nei det trenger ikke å være noe, men man tar heller en telefon for mye enn en for lite. Anonymkode: 0d2d6...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teoretisk sett Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Dere kjenner deres hund best , men det er ikke uvanlig med en nedtur etter løpetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Prøv å ta en temperatur på henne og snakk med veterinæren igjen. Har du forsikring med videokonsultasjoner, så koster det som oftest ikke noe å få en samtale. Tispa mi fikk lukket livmorbetennelse før hun var 2 år. Veterinæren avfeide det med at hun var for ung, men som eier så jeg at noe ikke var rett. Fikk til slutt maset meg til en undersøkelse og da ble hun sendt rett på operasjonsbordet. Symptomene hennes var at hun virket deppa, var rolig og mistet matlysten. Hun hadde lett feber og ble etter hvert øm i buken. Ikke noe utflod, økt tørste eller urinering. Dette var 14 dager etter løpetiden. Anonymkode: f1cfc...c35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå