Gjest lilletroll Skrevet 1. mars 2006 #1 Del Skrevet 1. mars 2006 Hvis du kommer for sent på jobb pga grunn av noe utenfor din kontroll, mener du at det da er greit å gå hjem til vanlig tid, eller sitter du like mye over som du kom for sent?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #2 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg ville følt det rart å gå hjem til vanlig tid, og ville derfor tatt inn igjen den tiden jeg kom for sent. Det er jo på en måte min feil likevel, det er jo jeg som vurderer når jeg må kjøre hjemmefra for å rekke det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 1. mars 2006 #3 Del Skrevet 1. mars 2006 Drar fra jobb når jeg er ferdig med arbeidet. Har masse plusstid og ta av, og skriver ikke timer når jeg sitter en halvtime lengre etc, så ville ikke hatt dårlig samvittighet om jeg ikke satt lengre den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. mars 2006 #4 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Jeg var avhengig av nsb for å komme meg til jobb og alle vet jo at de ikke alltid er i rute. Dersom jeg hadde mulighet så jobbet jeg det inn samme dag. Hvis ikke så jobbet jeg det inn senere. Nå gjaldt jo dette jevnlige forsinkelser. Jeg har også opplevd at mange har kommet for sent på jobb pga veldig vanskelige føreforhold. Det blir nesten sånn at man er happy for at noen kommer i det hele tatt. Da har jeg ikke jobbet det inn. Endret 1. mars 2006 av Persille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 1. mars 2006 #5 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Det er jo på en måte min feil likevel, det er jo jeg som vurderer når jeg må kjøre hjemmefra for å rekke det.. ← Jeg kan vel ikke beregne meg en time ekstra til jobb i tilfelle det står en dust på tvers i vegen?? (Det hører med til historien at ja, jeg brukte AKKURAT dobbelt så lang tid i dag som vanlig, så det var ikke snakk om at jeg var dårlig på å beregne...) Men jeg ser at det er enighet her i at en bør sitte over, og det var egentlig det jeg lurte på, så da ser det ut til at det blir sen kveld på meg i dag.... Endret 1. mars 2006 av lilletroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 1. mars 2006 #6 Del Skrevet 1. mars 2006 Det jeg kommer for sent på jobb - det jobber jeg inn igjen. Enten samme dag - eller senere. Uhell kan alle kom ut for - så litt fleksibel må jo arbeidsgiver være. Men det er nå heller ikke arbeidsgivers ansvar at uhell skjer - Når det er vinter - og vi vet at det oppstår trafikk-kaos jevnlig, ja så bør vi kalkulere det inn i reisetiden. Er NSB bestandig forsinket - ja så mener jeg at det må vi kalkulere inn i reisetiden. Men avklar på jobben hvordan problemet kan løses - så vet alle hva de har å forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. mars 2006 #7 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg kan vel ikke beregne meg en time ekstra til jobb i tilfelle det står en dust på tvers i vegen?? (Det hører med til historien at ja, jeg brukte AKKURAT dobbelt så lang tid i dag som vanlig, så det var ikke snakk om at jeg var dårlig på å beregne...) Men jeg ser at det er enighet her i at en bør sitte over, og det var egentlig det jeg lurte på, så da ser det ut til at det blir sen kveld på meg i dag.... ← Jo... der du bor burde du i dag beregent at det skulle ta markant mer tid enn vanlig, så å regne dobbelt tid synes jeg ikke hadde vært så rart... Jeg har flexitid jeg da, kommer jeg sent og går som vanlig så blir det minustid (ikke at det er noe problem, jeg har mye pluss) har du ikke en slik løsning bør du jo nesten snakke med sjefen om hvordan dette skal løses, du er vel neppe den eneste på østlandet som kom for sent i dag. (elleri går) Men å tro at det skulle gå på sånn ca vanlig tid er jo å tro på julenissen da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 1. mars 2006 #8 Del Skrevet 1. mars 2006 Når det er vinter - og vi vet at det oppstår trafikk-kaos jevnlig, ja så bør vi kalkulere det inn i reisetiden. ← Men man kan jo ikke beregne seg en time ekstra hver morgen??? Det er jo første gang det har skjedd, og hva da med alle dager man sitter en time og venter på at jobben skal "begynne"?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 1. mars 2006 #9 Del Skrevet 1. mars 2006 Men man kan jo ikke beregne seg en time ekstra hver morgen??? Det er jo første gang det har skjedd, og hva da med alle dager man sitter en time og venter på at jobben skal "begynne"?? ← Nå er det vel ikke hver dag det er slike kaos dager som nå - så jeg synes vel du burde ha forutsett at det ble kaos når du så ut på morgenen før du startet. Men poenget er at det er hvertfall ikke jobben sin feil at du kommer for sent så jeg synes du bør jobbe det inn. Hvis ikke det er ok for jobben at i slike ekstremtilfeller (som har blitt ganske daglidags) at du ikke jobber det inn - men da må det som noen her nevner avklares først. Det går vel litt på din egen samvittighet også . Hvis du jobber noen minutter ekstra her og der uten å føre de opp så kan du også jobbe litt mindre andre dager igjen med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #10 Del Skrevet 2. mars 2006 Nei, jeg jobber ikke lenger ut over ettermiddagen. Men jeg er vakt, så når mitt skift er over, kommer det en annen og tar over. Ingen grunn til at jeg skal sitte og slenge på jobben da, får ikke lønn for det likevel..... Men jeg skriver jo færre timer, da. Og så er det mest synd på den som er vakt før meg, for han kan ikke gå hjem før jeg har kommet på jobb...... Men han får jo overtidsbetalt, da. Og så beregner jeg bedre tid neste gang...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 2. mars 2006 #11 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Jo... der du bor burde du i dag beregent at det skulle ta markant mer tid enn vanlig, så å regne dobbelt tid synes jeg ikke hadde vært så rart... Men å tro at det skulle gå på sånn ca vanlig tid er jo å tro på julenissen da.... ← Når jeg stod opp snødde det ikke, veiene var brøytet, så hvordan kunne jeg forutsi at det skulle ta en time lenger?? Det var ikke FØRET som gjorde at jeg kom for sent, det var en utenlandsk lastebilsjåfør...... Jeg trodde ikke at det skulle ta like lang tid, og HADDE beregnet meg bedre tid enn vanlig, men å tro at det skal ta en time lenger enn vanlig er jo å tro på julenissen da..... Endret 2. mars 2006 av lilletroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. mars 2006 #12 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Tja, vi som bor i alle andre deler av landet enn der nede får i alle fall opplyst via media at det er nettopp disse utenlandske lastebilene om er problemet, og at ja, trafikken står, og det er lange køer, og at dette ER et problem (eller i alle fall at det var det i går og i forgårs) så da synes jeg ikke det skulle være et stort sjokk at det skjedde. Men, greit nok, du kunne jo ikke vite det. Men uansett er det ditt ansvar, ikke jobbens, følgeig står jeg for min konklusjon om at det skal jobbes inn med mindre en avtale med sjefen sier noe annet. Endret 2. mars 2006 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 2. mars 2006 #13 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvis du kommer for sent på jobb pga grunn av noe utenfor din kontroll, mener du at det da er greit å gå hjem til vanlig tid, eller sitter du like mye over som du kom for sent?? ← Over tid er det etter min mening normal folkeskikk å arbeide det inn igjen. Trenger ikke være samme dag. At man ikke er skyld forsinkelsen selv har ikke noe å si synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå