Gå til innhold

Hvordan kle på barnet under fotballtrening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

6 åringen har fotballtrening som vanlig kl 17 i dag. De spiller ute. Men det pøs regner i dag. Hvordan skal jeg kle på han?? Det er ikke så kaldt (+3 grader) men det regner mye. 

Anonymkode: a2f1b...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine har brukt superundertøy og  regnjakke over/under treningstøy (treningsbukse eller superundertøy under shorts) fra de startet med fotball til ungdomsfotballen i sånt vær. Er du redd for kalde og våte føtter så ta plastpose over sokkene i fotballskoa.  Det er kaldt nok så bruk ullsokker. 

Anonymkode: fb7db...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

6 åringen har fotballtrening som vanlig kl 17 i dag. De spiller ute. Men det pøs regner i dag. Hvordan skal jeg kle på han?? Det er ikke så kaldt (+3 grader) men det regner mye. 

Anonymkode: a2f1b...3ae

Ulltøy, regntøy og treningstøy. 

Anonymkode: 6c50d...10a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på alderen er det sikkert fornuftig å ha regnbukse og regnjakke. 

Samtidig spørs det litt på hvordan treningene er. Klarer treneren å snekre opplegg med høy aktivitet og lite venting kan det bli fryktelig klamt å spille med regntøy. Det er jo heller ikke helt optimalt med tanke på å faktisk spille bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er litt gamlere, men ved 3 grader og regn hadde de hatt på fotballsko, tynnull (sokker, stillongs og genser), treningsbukse, ullfrottejakke og vinterjakke. Pannebånd, hals og fingervotter. En av jakkene blir somregel tatt av iløpet av treningen.

Anonymkode: e3637...377

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært plenty av fotballtreninger i tre-fire grader, regn, og stiv kuling. Ungene klarer seg bedre enn foreldrene som må stå og se på 😛 

Her er det ull eller superundertøy under vanlig treningstøy. En vindjakke over. 

Så pleier trenerne være flinke til å legge opp til ekstra mye løping og aktivitet så ungene skal holde seg varme. Ikke mye finpussing på småteknikk hvor det er "dødtid" og venting og stå i ro og se på noen som demonstrerer noe. 

Kan være lurt å ha tørre klær med så han kan skifte rett etter treningen, og ikke må gå/kjøre hjem i søkkvåte klær. 

Anonymkode: 1fe6f...f9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...