AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Hei! Jeg føler selv at jeg har lett for å bli avhenge av ting, og legger til meg dårlige vaner hva gjelder diverse ting. Interessert i å høre om noen har lignende erfaringer og noen råd på veien. Snust i mange, mange år har noen halvhjertede forsøk bak meg med å slutte, men gir opp fort, da jeg ikke føler motivasjonen er der og ønsker nok ikke nok å slutte. Men skulle jo gjerne vært uten denne dyre og dumme avhenigheten. Da jeg prøvde å slutte å snuse første gang, kjøpte jeg med en red bull (hadde aldri drukket det før) for tenkte kanskje det kunne kvikne meg opp litt uten snusen. Dette ble så en vane, og nå mange år etter så føler jeg meg helt avhenge av red bull hver dag (kan drikke flere bokser hver dag) Startet jo opp å snuse kort tid etter, så da var det 2 uvaner som var med meg videre. Spol litt frem så smakte jeg på en protiensjokolade en gang etter trening, ikke smakt før og syns det smakte helt greit. Nå har plutselig dette blitt en vane jeg tar med meg og spiser nesten hver dag. Andre ting som har kommet siste året er f.eks veldig oppheng i smågodt, og blir fort til at jeg kjøper med litt nesten hver gang jeg er i butikken, og spiser i bilen på vei hjem. Alle disse tingene er dumme uvaner jeg har, som jeg føler nesten jo mer jeg tenker på det, jo mer vil jeg ha alle tingene. Irriterer meg sånn over dette. Ellers har jeg et relativt sunt kosthold og avslappet forholdt til kropp og mat. Trener ca 4 ganger i uken, er normalvektig og slank. Noen tanker? Anonymkode: f767d...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Du tar veldig lite ansvar for egne valg og handlinger tenker jeg. Man kan ikke forvente å være supermotivert hele tiden, man må også ta valg basert på disiplin. Har man lett for å bli avhengig må man jo passe ekstra godt på. Jeg har mye alkoholisme i min slekt, og er derfor ekstra bevisst. Anonymkode: ca2a6...050 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Jeg har også uvaner jeg ikke blir kvitt. Pepsi Max er den som sitter best fast. Kuttet ned, men klarer ikke å kutte ut heelt. En annen er at jeg ikke kommer meg i seng før nærmere midnatt, selv om jeg må stå opp mellom 6.30 og 7 for jobb. Men. Jeg er normalvektig og trener også rundt 4 ganger per uke. Når folk rundt meg begynner å mase om at den brusen er gift og hvor viktig det er med søvn så tenker jeg ofte at du har ingenting å si så lenge du ikke også er sprek og slank og leverer på jobb til tross for lite søvn. Da feiler du også hvor jeg får det til. Vi har alle vårt. Anonymkode: 470f2...9be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden Jeg føler meg helt lik på deg. Har konkludert med at jeg tydeligvis har lav selvdisiplin, og det er ikke noe gøy. Men jeg sliter så innmari med å avstå fra type snus, koffein, godteri og digg mat.. Anonymkode: 3d4d9...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden Du må ta mer ansvar for deg selv og dine valg. Du blir ikke avhengig av noen ting etter 3 dager, det er du som fortsetter å kjøpe det og spise/drikke det. Anonymkode: 928c1...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Takk for svar. Ja, jeg mangler helt klart selvdisiplin på disse tingene og lurer litt på hvordan jeg skal ta tak i det. Når det kommer til trening har jeg veldig disiplin f.eks. Dropper sjeldent en planlagt økt, «jusker» aldri ved å hoppe av møllen for tidlig på intervaller, fulgt flere løpeprogrammer til punkt og prikke i flere mnd med 4 økter i uken osv, der er jeg liksom supermotivert og disiplinert. Men er vel kanskje fordi jeg syns det er gøy, mens det å slutte med den digge snusen, smågodt og den iskalde red bullen når jeg kommer på jobb ikke er like gøy😅 Får gå noen runder med meg selv. Er kanskje at det ikke er «viktig nok» for meg Anonymkode: f767d...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Takk for svar. Ja, jeg mangler helt klart selvdisiplin på disse tingene og lurer litt på hvordan jeg skal ta tak i det. Når det kommer til trening har jeg veldig disiplin f.eks. Dropper sjeldent en planlagt økt, «jusker» aldri ved å hoppe av møllen for tidlig på intervaller, fulgt flere løpeprogrammer til punkt og prikke i flere mnd med 4 økter i uken osv, der er jeg liksom supermotivert og disiplinert. Men er vel kanskje fordi jeg syns det er gøy, mens det å slutte med den digge snusen, smågodt og den iskalde red bullen når jeg kommer på jobb ikke er like gøy😅 Får gå noen runder med meg selv. Er kanskje at det ikke er «viktig nok» for meg Anonymkode: f767d...3d7 Kos deg. Slapp av. Du klarer deg helt fint. Ingen er perfekte. Kanskje perfeksjon er kjedelig. Du legger en innsats hvor det gjelder, trening og normalvekt er toppen på sunnhetshierarkiet. Anonymkode: 470f2...9be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå