Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å forstå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakket med en fyr i snart 3 mnd. Møttes på tinder og er en alders forskjell mellom oss. Han er i starten av 20 årene og jeg er i slutten (6år forskjell). Greien er at vi snakker sammen hver eneste dag på Some, og har facetimet flere ganger. Han var vært veldig "på" siden dag 1. Vi møttes for første gang for 3 uker siden og klikket utrolig bra. 

Her kommer det jeg undrer meg over - Etter møtet har han bare blitt enda mer "på", i form at han virker mer engasjert i å prate enn bare "tørr snapping". Han gir meg nesten komplimenter daglig over hvor fin jeg er (dette gjorde han ikke før). Han sa også at han fikk et utrolig godt inntrykk av meg etter møtet. Det var fantastisk, og vi var så kjærlig og god med hverandre hele tiden vi var i lag. Han har fortalt meg at han har nevnt meg til venner, viser minner fra livet sitt, og vi snakker om at han har lyst til å kjøpe seg bolig etc. Etter vi legger på er han rask med å sende meg snapper og fortsetter samtalen, og "dobbelt snapper" meg ofte. I går etter han sa han skulle legge seg og la på tok det ikke mer enn 5 min før jeg fikk en snap der han sa hvor fin jeg var etc. I helgen ringte han meg når han dro hjem fra en fest, jeg var også ute på byen, og sa han ville være med meg (dette har han aldri gjort før, han var relativt full). Spurte om jeg var alene? (dro med noen antar jeg), noe som han har gjort flere ganger både før og etter vi faktisk har møttes. 

Men her kommer det som jeg irriterer meg mest over, han virker så vag på å møtes. Jeg har insjet i å møtes flere ganger, men han sier det skal vi se på, det skal vi få til osv.. Men kommer feks ikke med direkte forslag. Det blir til at jeg føler jeg "maser på han", fordi jeg har spurt han typ 3 ganger nå uten å få et konkret svar Han jobber turnus noen timer unna og må uansett landet i byen min, har spurt om han kan endre flybilett til noen dager før han skal dra. Men sant skal være sagt, at dette er en fyr som virker litt engstelig og forsiktig av seg. Når vi møttes var det også jeg som måtte ta initiativet til intimitet feks. Han er ikke typen som ligger rundt heller får jeg inntrykk av, da det var flere mnd siden sist han hadde vært med noen. Jeg sa primært at jeg ikke var ute etter noe seriøst i begynnelsen, men jeg begynner jo åpenbart å like denne fyren veldig godt. Det tror jeg han forstår i og med at jeg engasjerer meg mye i samtalene våre og er på "for å møtes". Problemet er en stor avstand mellom oss! Noe som også gjør at det kan være naturlig å holde litt igjen. 

Hvorfor tror dere han er vag på å møtes ? Naturlig ville jeg ha tenkt utelukkende at han ikke var intr, men igjen, hvorfor blir han nesten bare mer og mer på med tiden? 

Anonymkode: 09a9a...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm han er på online men ikke i reallife.

Det har gått såpass tid at du bør si hva du er ute etter og at du bør se dette gå litt videre eller må du gå videre selv om det er hyggelig med meldinger og oppmerksomhet online.

Viktig å sette grenser for seg selv, selv brukte jeg 4 måneder på en dame jeg møtte hadde litt sex med etc men hvor det var lite kontakt i det daglige var ikke med i planer osv, da ble vi enige om å avslutte, da hun bare ville ha noen å henge med innimellom.

Viktig å ta en status om det gir deg det du er ute etter samt kommunisere det, har han ikke tid til et forhold har han ikke tid, da bør han skaffe seg en brevvenn.

Mann 50

Anonymkode: c1e0d...d14

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hmm han er på online men ikke i reallife.

Det har gått såpass tid at du bør si hva du er ute etter og at du bør se dette gå litt videre eller må du gå videre selv om det er hyggelig med meldinger og oppmerksomhet online.

Viktig å sette grenser for seg selv, selv brukte jeg 4 måneder på en dame jeg møtte hadde litt sex med etc men hvor det var lite kontakt i det daglige var ikke med i planer osv, da ble vi enige om å avslutte, da hun bare ville ha noen å henge med innimellom.

Viktig å ta en status om det gir deg det du er ute etter samt kommunisere det, har han ikke tid til et forhold har han ikke tid, da bør han skaffe seg en brevvenn.

Mann 50

Anonymkode: c1e0d...d14

Ja, jeg er helt enig i hva du skriver. Men samtidig syntes det er merkelig at han henger seg opp i om jeg er med andre, fordi han har spurt ved flere anledninger. Om vi aldri møtes, hva kan han forvente? At jeg skal leve i ufrivillig sølibat liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalal13 skrev (49 minutter siden):

Tenker at han vil men at han ikke har penger kanskje? 

Jo, jeg vet at han har penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har møttes en gang på 3 mnd?

Anonymkode: 98efe...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere har møttes en gang på 3 mnd?

Ja, ville jo bli kjent før vi møttes pgr avstand og jobb turnusen hans. Fordi det blir til at vi måtte være sammen en natt pgr reisevei etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig han er tom for "tid", jobber endel, gamer litt på fritiden, noen gode kompiser som også sjeler av tidsbudsjettet.

Han er ikke nok opphengt i deg enda, noen ganger kommer det langsomt, som sagt over, flagg dine intensjoner, vær litt stramm i maska. Om du er helt frelst på ham må du enten gjøre deg tilgjengelig, eller bevist ikke gjøre deg tilgjengelig! litt som å tvinge frem et valg, de gangene jeg ramla for damer var det hals over hodet, med ett unntak, det tok månedsvis og ble det som var tyngst å bli ferdig med etter at de var slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handerrefyren skrev (1 minutt siden):

Mulig han er tom for "tid", jobber endel, gamer litt på fritiden, noen gode kompiser som også sjeler av tidsbudsjettet.

Han er ikke nok opphengt i deg enda, noen ganger kommer det langsomt, som sagt over, flagg dine intensjoner, vær litt stramm i maska. Om du er helt frelst på ham må du enten gjøre deg tilgjengelig, eller bevist ikke gjøre deg tilgjengelig! litt som å tvinge frem et valg, de gangene jeg ramla for damer var det hals over hodet, med ett unntak, det tok månedsvis og ble det som var tyngst å bli ferdig med etter at de var slutt.

Hva mener du med hals over hodet? Mener du at han er på vei til å bli forelsket/opphengt i meg ? Jeg har jo sagt mange ganger at jeg vil være med han. Tuller med å be han kjøpe seg inn i huset mitt, reise på tur med meg etc. Men bak en spør er jo det snev av sannhet, du(dere) forstår. Så han burde jo blitt litt skremt og skygget banen om han ikke var noe intr i annet enn en fling? Han viser tydelig at han syntes jeg er veldig attraktiv, og ikke for å være cocky her, men er nok litt over hans liga. Det ser han nok selv, og kanskje derfor tviholder litt på meg. Men når alt kommer til alt, er det ikke utseende som er viktigst. Han er tross alt utrolig snill og grei, samt flott! Men de to først nevne kvalitetene er viktigst for meg og det som gjør at jeg begynner å falle for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke kone og barn der han bor da...? Som han ikke slipper unna på fritiden, så det er vanskelig å få tid til å klemme inn tid til deg med overnattingen som er nødvendig, som du skriver?

Jeg bare mistenker det, for det lukter litt muffens. En mann som virkelig er interessert, TAR seg tid. Driver ikke med sånn unnaroing.

Anonymkode: 7e959...9b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har ikke kone og barn der han bor da...? Som han ikke slipper unna på fritiden, så det er vanskelig å få tid til å klemme inn tid til deg med overnattingen som er nødvendig, som du skriver?

Jeg bare mistenker det, for det lukter litt muffens. En mann som virkelig er interessert, TAR seg tid. Driver ikke med sånn unnaroing.

Anonymkode: 7e959...9b8

Nei, han er ung. I starten av 20 årene og bor hjemme hos foreldrene sine. Han er i prosessen med å kjøpe seg hus. Så nei, det kan vi utelukke. Hadde han vært noe eldre og ikke delt så mye av alt han gjorde kunne dette absolutt vært en potensiell forklaring på hvorfor han ikke tar seg tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva mener du med hals over hodet? Mener du at han er på vei til å bli forelsket/opphengt i meg ? Jeg har jo sagt mange ganger at jeg vil være med han. Tuller med å be han kjøpe seg inn i huset mitt, reise på tur med meg etc. Men bak en spør er jo det snev av sannhet, du(dere) forstår. Så han burde jo blitt litt skremt og skygget banen om han ikke var noe intr i annet enn en fling? Han viser tydelig at han syntes jeg er veldig attraktiv, og ikke for å være cocky her, men er nok litt over hans liga. Det ser han nok selv, og kanskje derfor tviholder litt på meg. Men når alt kommer til alt, er det ikke utseende som er viktigst. Han er tross alt utrolig snill og grei, samt flott! Men de to først nevne kvalitetene er viktigst for meg og det som gjør at jeg begynner å falle for han. 

Med "hals over hodet", mener jeg stormforelsket, ikke alle blir det hver gang, noen trenger tid, at det er dissonans mellom det han sier og det han gjør, kan ha opphav i noen av de andre tingene jeg nevner, men kan også være resultat av et spill, han kan ha flere han oppvarter. gjør deg tilgjengelig for ham, insister på å treffes,  lukk den muligheten for distansforhold. jeg ble bergtatt for over 30  år siden av det som i dag er min kone, hun reiste etter meg da jeg var på reise på jobben i 6 uker. jeg var litt lunken i starten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, ville jo bli kjent før vi møttes pgr avstand og jobb turnusen hans. Fordi det blir til at vi måtte være sammen en natt pgr reisevei etc. 

Jeg hadde blitt skeptisk, en mann som er oppriktig interessert i noe seriøst hadde møtt deg mer enn en gang på 3 mnd. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handerrefyren skrev (19 minutter siden):

Med "hals over hodet", mener jeg stormforelsket, ikke alle blir det hver gang, noen trenger tid, at det er dissonans mellom det han sier og det han gjør, kan ha opphav i noen av de andre tingene jeg nevner, men kan også være resultat av et spill, han kan ha flere han oppvarter. gjør deg tilgjengelig for ham, insister på å treffes,  lukk den muligheten for distansforhold. jeg ble bergtatt for over 30  år siden av det som i dag er min kone, hun reiste etter meg da jeg var på reise på jobben i 6 uker. jeg var litt lunken i starten...

Greien er at når jeg Blir veldig på så trekker jo han seg ikke unna heller. Han er jo engasjert i å ha en pågående dialog hele tiden. Men derimot kan være unnvikende å svare/ starte på en annen samtale etc. Spøkte tom å reise et sted og han ble nysgjerrig og sa d hadde vært spennende, men så stopper han der liksom. Og fortsetter ikke med det selvom jeg sier bare å være med på en spøkefull måte. Så er jo litt vanskelig å tolke, noen hadde jo blitt litt redd, latt være å svare. Ikke ville vært like mye på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ung, kan ha tanker om hva han vil i livet, er dette det store, er det hun jeg skal bli gammel med, er dette spennende nok, fortjener jeg ikke en "jakt" eller to til. Det var omtrent slik jeg funderte rundt slikt for over 30 år siden, hun reiste etter 3 timer med fly... satt og ventet i resepsjonen da jeg kom fra jobb!

Endret av Handerrefyren
tilføyet tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Greien er at når jeg Blir veldig på så trekker jo han seg ikke unna heller. Han er jo engasjert i å ha en pågående dialog hele tiden. Men derimot kan være unnvikende å svare/ starte på en annen samtale etc. Spøkte tom å reise et sted og han ble nysgjerrig og sa d hadde vært spennende, men så stopper han der liksom. Og fortsetter ikke med det selvom jeg sier bare å være med på en spøkefull måte. Så er jo litt vanskelig å tolke, noen hadde jo blitt litt redd, latt være å svare. Ikke ville vært like mye på!

Høres ut som han vil holde deg varm og ha deg som et mulig alternativ. 

Anonymkode: fc337...3a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut som han vil holde deg varm og ha deg som et mulig alternativ. 

Anonymkode: fc337...3a4

Kan godt være det. Men han er jo ikke med andre jenter ? Enten er han hjemme, på jakt eller med venner og sender snapper hele tiden? Har vært med playere før og han slår man virkelig ikke som en. Var super nervøs første møte etc. Er han trygg i gamet, hadde han hatt mye er selvtillit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår spørsmålet, men ikke problemet. Du kompliserer. 
Han vil skrive, men ikke treffes - OG avslår/ignorer ditt initiativ om å treffes. 
Hva er det du ikke skjønner? 

Anonymkode: f3281...957

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handerrefyren skrev (12 minutter siden):

Han er ung, kan ha tanker om hva han vil i livet, er dette det store, er det hun jeg skal bli gammel med, er dette spennende nok, fortjener jeg ikke en "jakt" eller to til. Det var omtrent slik jeg funderte rundt slikt for over 30 år siden, hun reiste etter 3 timer med fly... satt og ventet i resepsjonen da jeg kom fra jobb!

Ja, det er jo en mulighet for det. Jeg er jo Til forskjell veldig etablert, selvstendig og kanskje litt maskulin. Jobber innenfor industri også. Klarer meg veldig godt alene; og trenger ingen mann. Men velger derimot en fordi jeg har lyst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Forstår spørsmålet, men ikke problemet. Du kompliserer. 
Han vil skrive, men ikke treffes - OG avslår/ignorer ditt initiativ om å treffes. 
Hva er det du ikke skjønner? 

Anonymkode: f3281...957

Men samtidig ringer han meg på lørdagen å sier han har så lyst å være med meg (ligge med meg). Spør om jeg drar med andre? Når han evt kan ringe en i nærområdet og møtes. Ikke 12t unna. Skjønner du hvorfor jeg stiller meg litt undrende til det ? Man får jo høre sannheten fra fulle folk og barn sies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...