Gå til innhold

Alt kjæresten min gjør, irriterer meg grenseløst

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg og typen har vært sammen i snart 3 år, og merker alt han gjør, sier, irriterer meg. Bare jeg er rundt han, er jeg ekstremt irritabel og sint. Jeg syns det er deilig å være alene når han er borte, og koser meg mest alene. Tanken på han gjør meg sint. Jeg klarer ikke å sove i samme seng som han, for jeg er så irritabel.

Er dette et tegn på at forholdet er over for godt?

Anonymkode: a907f...640

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seff skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge har du hatt det sånn?

Det er av og på. Har vært sånn hele forholdet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å gjøre det slutt før det går over i forakt. Da er det ingen vei tilbake. 
Eller parterapi hvis DU er motivert 

Anonymkode: 67870...601

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen andre som irriterer deg?

Det virker på meg som kroppen din prøver å dumpe han. Men dette er bare gjetting.

Er det noe spesielt som har skjedd før du begynte å kjenne på dette? Ofte i slike tråder, så kommer det frem at det har vært utroskap eller lignende, og at det har vært vanskelig å tilgi.

Anonymkode: af6df...acf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg og typen har vært sammen i snart 3 år, og merker alt han gjør, sier, irriterer meg. Bare jeg er rundt han, er jeg ekstremt irritabel og sint. Jeg syns det er deilig å være alene når han er borte, og koser meg mest alene. Tanken på han gjør meg sint. Jeg klarer ikke å sove i samme seng som han, for jeg er så irritabel.

Stakkars la han vær i fred og en tjeneste til han.. slå opp..

Anonymkode: 6ad4c...a09

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ingen andre som irriterer deg?

Det virker på meg som kroppen din prøver å dumpe han. Men dette er bare gjetting.

Er det noe spesielt som har skjedd før du begynte å kjenne på dette? Ofte i slike tråder, så kommer det frem at det har vært utroskap eller lignende, og at det har vært vanskelig å tilgi.

Anonymkode: af6df...acf

Folk generelt irriterer meg når jeg ikke har det bra, men han her gjør at jeg får en dårlig dag fordi jeg blir så irritert. Så vet ikke… det har ikke skjedd noe spesielt, han har aldri vært utro eller noe i den duren. Jeg føler ingen kjemi med han lenger, og alt han sier er bare så irriterende 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør dere begge en tjeneste og slå opp med han. Dette er jo ikke noe fint for noen av dere.

Anonymkode: ceb33...026

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Folk generelt irriterer meg når jeg ikke har det bra, men han her gjør at jeg får en dårlig dag fordi jeg blir så irritert. Så vet ikke… det har ikke skjedd noe spesielt, han har aldri vært utro eller noe i den duren. Jeg føler ingen kjemi med han lenger, og alt han sier er bare så irriterende 

Fatter ikke hvorfor du i det hele tatt er sammen med han? Bare gjør det slutt, tror det er sunt for dere begge :) 

Anonymkode: e2b7b...2f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett et mønster for dette mtp syklus? 

Vi tiltrekkes av og irriterer oss over ulike menn på ulike stadier av syklusen. Dersom du liker ham kun når du har eggløsning for eksempel, er ikke det optimalt for et forhold.. 

Anonymkode: 4238d...789

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er et klassisk tegn på at du ikke er glad i mannen din lenger. Du bør ta en samtale med ham og forklare hvordan du føler det, før du ender opp med å være utro. Det er mulig dere kun trenger en pause. 

Anonymkode: aaf48...c3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tror du selv???   

Anonymkode: 8d5f1...897

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Få barn sammen så blir det bedre. 

Anonymkode: 51003...64b

Jeg hadde heller tatt selvmord 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er av og på. Har vært sånn hele forholdet.

Har du vært slik i andre forhold eller er det bare i dette? Grunnen til jeg spør er at noen trenger med alenetid enn andre og ikke passer som samboere for eksempel.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jepp

Anonymkode: cae06...677

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg hadde heller tatt selvmord 🥲

Du er jo tydeligvis ferdig med han, så hvorfor er du fortsatt sammen med han? 

Anonymkode: 9d714...fcf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Du sier at alt han gjør er irriterende. Har du alltid følt på det? Eller startet det med ett irritasjonsmoment, og så eskalerte det? Har du perioder hvor du føler varme og beundring for han, eller er alt overskygget av irritasjon?

Noen ganger kan vi henge oss opp i noe partneren gjør, og bli veldig oppmerksom på den tingen. Vi kan gjenta at det irriterer oss igjen og igjen, og når de ikke gjør noe med det kan det bli en real kamp. Det kan utvikle seg til forakt over tid, da det ofte bare blir flere og flere irriterende ting man legger merke til. Men det går an å snu det.

Man kan jobbe med aksept, akseptere at partneren bare er sånn, og vurdere om det virkelig er en så big deal. Fokusere på de fine sidene, og velge å la irritasjon ligge. Men det forutsetter at man fortsatt har respekt, varme og kjærlighet i bunn. Er den borte tror jeg ikke det er særlig mye håp.

Anonymkode: 46a10...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte. Er småting som jeg kan irritere meg grønn over. Har hatt det slik i alle mine forhold. 

Innser at jeg har det bedre uten partner, slik sett.

Anonymkode: 3112c...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...