AnonymBruker Skrevet i går, 12:02 #21 Del Skrevet i går, 12:02 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bra at du har bedt om innsyn nå, Ts. Det at denne mannen synes å være så opptatt av deg og det at han har skrevet ting som gir deg følelsen av at han vet ting han normalt ikke ville visst om deg og din helse- og jobbsituasjon, gjør det viktig å finne ut om han har snoket. For har han snoket så er det et alvorlig brudd fra hans side i jobben, og slikt må tas tak i, da man er helt avhengig av å kunne ha tillit til systemet om systemet skal fungere. Tidspunktet han har kommet med slike kommentarer styrker jo også mistanke om at han kan ha snoket. Hvis det viser seg at han ikke har snoket, se om det er andre navn som du ikke kjenner igjen i listen over hvem som har vært inne på din journal, ev. om det er en privat kobling mellom en saksbehandler der du er og han. Anonymkode: 05718...ee6 Det kjennes godt å ha sendt meldingen. Nå får jeg bare vente på innsynet. Håper at loggen viser at han ikke har snoka, for hvis det viser seg at han faktisk har det, så kommer jeg til å bli ordentlig uvel og kvalm, og ikke minst lei meg. Takk for tipset om å se litt nærmere på andre navn også. Tusen takk for svar. Til både deg og alle andre ❤️ Noen ganger trenger man den ekstra dytten for å bare gjøre det som trengs. Anonymkode: 03cb0...45c 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:08 #22 Del Skrevet i går, 12:08 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Trodde jeg og. Så jeg ba om innsyn. Vedkommende får ikke vite at du spør om det. Du må nevne navnet da. Fikk se alle som var innlogget i mine saker, det var ikke vedkommende. Anonymkode: b0010...26d Kan det være at en av dem som var innlogget har videreformidlet til vedkommende du mistenkte? Eventuelt at vedkommende har bedt andre snoke på vegne av seg selv. Nevner dette fordi jeg vet om to offentlig ansatte kollegaer som "hjalp" hverandre på denne måten. Anonymkode: b0757...acf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:10 #23 Del Skrevet i går, 12:10 Jobber vedkommende med sykepenger? For å være ærlig tviler jeg sterkt på at han har søkt det opp, det har også blitt innskrenkninger på tilganger de senere årene på grunn av personvern. Men det han kan ha gjort er jo å snakke med veilederen din, så får han jo sikkert vite det han ønsker. Anonymkode: 1fb1b...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #24 Del Skrevet i går, 12:16 Er jo ikke verre enn at han kjenner noen som kjenner deg. Anonymkode: cb555...a8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:20 #25 Del Skrevet i går, 12:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobber vedkommende med sykepenger? For å være ærlig tviler jeg sterkt på at han har søkt det opp, det har også blitt innskrenkninger på tilganger de senere årene på grunn av personvern. Men det han kan ha gjort er jo å snakke med veilederen din, så får han jo sikkert vite det han ønsker. Anonymkode: 1fb1b...cd3 Jeg vet faktisk ikke hvilket felt han jobber med i NAV. Godt å høre at det finnes noen ventiler som hindrer enhver saksbehandler å søke opp "hvermansen". Det gir meg litt ro. Selve informasjonen er det ikke krise om han vet, men det kjennes ekstremt invadere om han faktisk har snoka. Kanskje mest fordi det da kan bety at den tidligere opphengtheten hans i meg fremdeles er der. Og det er det jeg er mest redd for. Jeg hadde slått meg til ro med at han bare er vennskapelig. Men om han har fått informasjonen fra en kollega er det jo vanskeligere å vite..🤷♀️ Aner ikke hvordan NAV er organisert, om det er sentralisert saksbehandling for ulike tema, eller om det gjøres lokalt. Hvis det er lokalt her jeg bor, vil det jo være rart om noen på andre enden av landet har vært inne og sett på meg. Men jeg får vel bare vente og se hva loggen viser og ta det derfra. Anonymkode: 03cb0...45c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:23 #26 Del Skrevet i går, 12:23 Du kan også sende mail til [email protected] Jeg gjorde det for noen år siden, da 2 naboer, som begge jobbet i NAV, forfalsket underskriften min på nabovarsel da de bygget hus på nabotomten min. De visste at jeg ikke ville underskrive, men hadde underskriften min fra et tidligere varsel, så de kopierte den inn (med gjennomlysning) på nytt nabovarsel og sendte på pdf til kommunen. Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet da jeg så at bygget ikke stemte med tidligere varsel, og sjekket med kommunen. Da fikk jeg se det nye nabovarselet som jeg aldri hadde skrevet under på, med nøyaktig lik underskrift som det første. Jeg klaget til kommunen, anmeldte til politiet, men det ble henlagt fordi naboene svarte i avhør at de hadde "kastet" originalen (som aldri eksisterte). Da tenkte jeg at de sikkert hadde snoket på meg på jobb og sendte mail til NAV, fikk loggen tilsendt et år etterpå, begge hadde vært inne på meg og snoket opptil flere ganger, og jeg anmeldte igjen, denne gangen for snoking. De ble dømt, fikk bot og degradert på jobb 😉 Anonymkode: 83006...b9b 6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:26 #27 Del Skrevet i går, 12:26 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er jo ikke verre enn at han kjenner noen som kjenner deg. Anonymkode: cb555...a8d Det er alltids en mulighet, men såvidt meg bekjent har vi kun to felles venner, og de er fra studietiden. Ingen av disse vet at jeg har vært sykemeldt, og vi har ikke mer kontakt enn at vi liker hverandre innlegg på LinkedIn. Tror ikke han har så mye kontakt med de i dag, men jeg har hvert fall ikke det. Begge disse bor også langt fra både meg og ham, og jobber på helt andre felt. Det er egentlig svær få utenom familie og mine nærmeste kollegaer som vet at jeg har vært sykemeldt. Jeg har til og med nære venner som ikke vet. Men naturligvis vet noen, og verden viser seg jo rett som det er å være ganske liten. Så jeg skal ikke avskrive det helt. Anonymkode: 03cb0...45c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:28 #28 Del Skrevet i går, 12:28 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan også sende mail til [email protected] Jeg gjorde det for noen år siden, da 2 naboer, som begge jobbet i NAV, forfalsket underskriften min på nabovarsel da de bygget hus på nabotomten min. De visste at jeg ikke ville underskrive, men hadde underskriften min fra et tidligere varsel, så de kopierte den inn (med gjennomlysning) på nytt nabovarsel og sendte på pdf til kommunen. Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet da jeg så at bygget ikke stemte med tidligere varsel, og sjekket med kommunen. Da fikk jeg se det nye nabovarselet som jeg aldri hadde skrevet under på, med nøyaktig lik underskrift som det første. Jeg klaget til kommunen, anmeldte til politiet, men det ble henlagt fordi naboene svarte i avhør at de hadde "kastet" originalen (som aldri eksisterte). Da tenkte jeg at de sikkert hadde snoket på meg på jobb og sendte mail til NAV, fikk loggen tilsendt et år etterpå, begge hadde vært inne på meg og snoket opptil flere ganger, og jeg anmeldte igjen, denne gangen for snoking. De ble dømt, fikk bot og degradert på jobb 😉 Anonymkode: 83006...b9b Herregud, det er jo helt sinnsykt! 😮 Enkelte eier ikke moral. Anonymkode: 03cb0...45c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #29 Del Skrevet 23 timer siden https://www.nrk.no/norge/slik-finner-du-ut-om-nav-ansatte-har-snoket-pa-deg-1.13267543 Anonymkode: fb873...3cb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #30 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg vet faktisk ikke hvilket felt han jobber med i NAV. Godt å høre at det finnes noen ventiler som hindrer enhver saksbehandler å søke opp "hvermansen". Det gir meg litt ro. Selve informasjonen er det ikke krise om han vet, men det kjennes ekstremt invadere om han faktisk har snoka. Kanskje mest fordi det da kan bety at den tidligere opphengtheten hans i meg fremdeles er der. Og det er det jeg er mest redd for. Jeg hadde slått meg til ro med at han bare er vennskapelig. Men om han har fått informasjonen fra en kollega er det jo vanskeligere å vite..🤷♀️ Aner ikke hvordan NAV er organisert, om det er sentralisert saksbehandling for ulike tema, eller om det gjøres lokalt. Hvis det er lokalt her jeg bor, vil det jo være rart om noen på andre enden av landet har vært inne og sett på meg. Men jeg får vel bare vente og se hva loggen viser og ta det derfra. Anonymkode: 03cb0...45c Stort sett alle vedtak i medhold av folketrygdloven fattes sentralt, de som jobber på lokalkontorene er veiledere og har ikke kompetanse til å fatte vedtak om sykepenger, uføretrygd etc. Men veilederen din på det lokale kontoret vil jo ha tilgang på det meste i forbindelse med at de skal følge deg opp. Veiledere har uansett vanligvis bare mulighet til å se på personer som bor i kommunen hvor de jobber. Men mulig han har bredere tilgang hvis han jobber sentralt i NAV. Anonymkode: 1fb1b...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #31 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Stort sett alle vedtak i medhold av folketrygdloven fattes sentralt, de som jobber på lokalkontorene er veiledere og har ikke kompetanse til å fatte vedtak om sykepenger, uføretrygd etc. Men veilederen din på det lokale kontoret vil jo ha tilgang på det meste i forbindelse med at de skal følge deg opp. Veiledere har uansett vanligvis bare mulighet til å se på personer som bor i kommunen hvor de jobber. Men mulig han har bredere tilgang hvis han jobber sentralt i NAV. Anonymkode: 1fb1b...cd3 Ah, ok! Takk. Han er ikke veileder, det er jeg sikker på. Han er saksbehandler (jurist), men jeg aner ikke innenfor hvilket felt/hvilken ytelse. Anonymkode: 03cb0...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #32 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Beklager at det ikke kom tydeligere frem, men det er nå flere uker siden jeg startet i den nye kobber, og altså den aktuelle meldingen jeg reagerte på (men altså ikke svarte på). Grunnen til at jeg stiller spørsmålet nå er at det har liggi i bakhodet og kverna og jeg kjenner at jeg ikke klarer å slå det fra meg. Men jeg synes det blir vanskelig å svare på en snapmelding (som nå er borte pga tiden) så lenge etter, for da kan jeg ikke "ta han" på formuleringen. Vi har mye kontakt i perioder. Han tar mye kontakt, gjerne ukentlig, men jeg skrev sporadisk kontakt i HI, fordi det er perioder jeg ikke svarer. Erfaringsmessig blir han veldig intens dersom han får mye svar (tror han er veldig ensom), så jeg porsjonerer det ut. Anonymkode: 03cb0...45c Du må kutte kontakten. Høres ut som du liker å ha personen etter deg... Anonymkode: 931a2...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #33 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du må kutte kontakten. Høres ut som du liker å ha personen etter deg... Anonymkode: 931a2...bcc Jeg liker overhodet ikke å ha han "etter meg" på den måten (hvis han i det hele tatt er det). Som jeg skrev i HI ga jeg tydelig beskjed til ham om det da han for noen år siden ble i overkant intens og jeg mistenkte at han muligens hadde mer enn vennskapelig agenda. Dette syntes han å respektere, eventuelt gikk han videre. Etter dette har han vært alminnelig vennskapelig, men jeg har passet på å holde kommunikasjonen overfladisk og lav frekvens på svarene, i tilfelle han er typen til å legge mer i det. At han tar hele hånda om man gir lillefingeren kan like så gjerne handle om at han er ensom. Jeg vet at han var ekstremt ensom under korona-tiden, og at han da var deprimert. Fordi han klamrer seg som en klegg til de han anser som venner og blir veldig intens, har jeg måtte ta avstand. Som jeg skrev i HI vurderer jeg å blokkere han. Jeg har ikke svart de siste ukene, og kommer heller ikke til å gjøre det før jeg har fått se innsynsloggen. Anonymkode: 03cb0...45c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #34 Del Skrevet 20 timer siden Det er ikke slik at dersom man jobber i NAV så har man tilgang til alt om brukere av NAV. Det er noen få ved hvert kontor som har tilganger ut over kommunen. Jobber du for eksempel på et kontor i Bergen har du ikke tilgang til alt som omhandler personer som er knyttet til et kontor i Stavanger. Også tilgangene ved et kontor er begrenset til det som er nødvendig. Da jeg jobbet ved et NAV-kontor for en del år siden hadde jeg tilgang til utbetalinger men ikke bakgrunnen/sykemeldingsgrunn. Og ingen tilgang til personer utenfor kommunen. ikke hadde jeg tid til eller noen som helst interesse av å snoke, heller. Det er lett å be om logg dersom du ønsker å bekrefte/avkrefte snoking. Anonymkode: 39eae...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #35 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er ikke slik at dersom man jobber i NAV så har man tilgang til alt om brukere av NAV. Det er noen få ved hvert kontor som har tilganger ut over kommunen. Jobber du for eksempel på et kontor i Bergen har du ikke tilgang til alt som omhandler personer som er knyttet til et kontor i Stavanger. Også tilgangene ved et kontor er begrenset til det som er nødvendig. Da jeg jobbet ved et NAV-kontor for en del år siden hadde jeg tilgang til utbetalinger men ikke bakgrunnen/sykemeldingsgrunn. Og ingen tilgang til personer utenfor kommunen. ikke hadde jeg tid til eller noen som helst interesse av å snoke, heller. Det er lett å be om logg dersom du ønsker å bekrefte/avkrefte snoking. Anonymkode: 39eae...251 Godt å høre. Jeg har bedt om innsynslogg for relevante perioder. Jeg tror naturligvis ikke at folk flest i betrodde stillinger snoker, så dette handler ikke om generell mistillit til NAV-ansatte, men altså et spesifikt tilfelle der jeg har hatt en magefølelse over tid, og så den siste meldingen som jeg reagerte spesielt på. Anonymkode: 03cb0...45c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå