Gå til innhold

Kjip småbarnsmor som nekter oss andre å kjøpe ting fra Temu til barna sine

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle dere som roper troll er rapportert.

Anonymkode: 976e1...570

Omg deg igjen...

Anonymkode: 04788...c9d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå, jeg tror ikke at ting fra Temu er livsfarlige. Altså, det er ikke som om Temu satt opp sine egne fabrikker og lager spesielt giftige leker, de selger ofte overskudd salg, fra samme fabrikker som lager leker for helt vanlige lekeprodusenter. 

Men, som mor til 2 barn - de trenger ikke nips, de trenger ikke små leker bare for gøy, det blir bare rot, det blir ikke lekt med. 😥 Det blir fort ødelagt og må kastes. Det er ingen vits for å kaste bort penger på slikt. 

Anonymkode: 95724...f29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er like hysterisk som den moren som ikke ville at barnet skulle spise is på en helt vanlig hverdag. 

Anonymkode: d94bb...f40

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hun er like hysterisk som den moren som ikke ville at barnet skulle spise is på en helt vanlig hverdag. 

Det er ganske stor forskjell på sukker på feil dag og giftige leker. 

Anonymkode: bfd09...ae3

• Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ganske stor forskjell på sukker på feil dag og giftige leker. 

Anonymkode: bfd09...ae3

Fedmepandemien og kostholdsykdommer ta flere liv enn leker fra Kina 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå, jeg tror ikke at ting fra Temu er livsfarlige. Altså, det er ikke som om Temu satt opp sine egne fabrikker og lager spesielt giftige leker, de selger ofte overskudd salg, fra samme fabrikker som lager leker for helt vanlige lekeprodusenter. 

Men, som mor til 2 barn - de trenger ikke nips, de trenger ikke små leker bare for gøy, det blir bare rot, det blir ikke lekt med. 😥 Det blir fort ødelagt og må kastes. Det er ingen vits for å kaste bort penger på slikt. 

Anonymkode: 95724...f29

Det har blitt påvist masse skummelt i dem:

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/xl/finner-kreftfremkallende-stoff-i-vare-fra-temu-1.16939092

Anonymkode: ab2ba...507

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var innom hos henne her om dagen og hadde med gaver til alle barna hennes. Bare småting som bamser, hårspenner, små biler og lignende som ikke kostet stort fra Temu. Da moren fikk vite dette ble hun stiv i blikket og på kvelden hadde hun sendt sms til absolutt alle i slekta om at hun IKKE ønsker gaver fra Temu til barna sine. 

Hvorfor er hun så uhøflig og ikke minst hysterisk? Blir ordentlig i dårlig humør hver gang jeg tenker på det. Har folk for vane å diktere andre hva de kan kjøpe og ikke til andre? 

Da finner du ting fra ønskelista på Temu og et annet sted. Hun kan da velge å betale mellomlegget..

Folk skal ha gaver, men å diktere hvor og hvordan det kjøpes inn går ikke.

Det er fullt av kjemikalier og dritt i absolutt alt vi kjøper. 

Her blir det Temu eller ingenting. Foreldrene må gjerne ta mellomlegget om de føler for det.

Anonymkode: 01fe3...da8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De kopierer så det ser likt ut. Sprell sitt er CE merket 

CE er en egenerklæring og er helt verdiløs.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ganger påvist giftstoffer i varer derfra. Derfor er nok mange forsiktig med det til barn. Kjøpt ting der selv, men ville aldri funnet på å kjøpe noe som er til mat, eller til barn nettopp pga litt for mange avsløringer om giftige stoffer som ikke er tillatt i Norge 

Anonymkode: 87681...22c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da finner du ting fra ønskelista på Temu og et annet sted. Hun kan da velge å betale mellomlegget..

Her blir det Temu eller ingenting. Foreldrene må gjerne ta mellomlegget om de føler for det.

Men gi noe billigere fra et annet sted enn Temu da. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller ha som "gave" at noen donerer en femtilapp til en veldedig organisasjon og gir meg bankutskriften i konvolutt med navnet mitt på enn at de for samme sum kjøper giftig og glorete plast som må fraktes mer enn halve kloden rundt. 

Anonymkode: db1d8...7b2

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

"Hei, her er litt tungmetaller og giftige kjemikalier til barna dine!"

Tror dere Norge har et kontrollorgan på lekene som selges i butikk for å sikre at de ikke inneholder miljøgifter? Hva med alle de miljøgiftene myndigheten er kjent med er skadelige, men som fortsatt brukes i panner, klær, sminke mm? 

Myndighetene går glipp av penger når du kjøper fra temu. 

Pengene rår, dessverre. 

Hilsen miljørådgiver som jobber innenfor bransjen. 

Anonymkode: 3c67a...672

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror dere Norge har et kontrollorgan på lekene som selges i butikk for å sikre at de ikke inneholder miljøgifter? Hva med alle de miljøgiftene myndigheten er kjent med er skadelige, men som fortsatt brukes i panner, klær, sminke mm? 

Myndighetene går glipp av penger når du kjøper fra temu. 

Pengene rår, dessverre. 

Hilsen miljørådgiver som jobber innenfor bransjen. 

Anonymkode: 3c67a...672

Hysteriske småbarnsmødre.

Men å gi barn godteri til en hver tid er innafor. Da er det de som begrenser seg som er hysteriske.😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bvp skrev (1 time siden):

CE er en egenerklæring og er helt verdiløs.

Nettopp, men prøv å overbevis de ultrasmarte som mener det står for "godkjent av EU" om det.... 🫨

Anonymkode: 6a75b...235

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun turte å si fra!

Har selv en (fjern) slektning som til stadighet kjøper ræl fra Temu til barna våre, og disse tingene blir takket pent for, før de kjøres til gjenvinningsstasjonen uten å en gang komme inn i vårt hjem.

Jeg skulle ønske jeg også hadde turt å si i fra.

Dersom Temu er det eneste alternativet for gavekjøp så vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å bare la være å kjøpe gaver. 

Anonymkode: ec515...f29

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du ikke bare la være å gi gaver? Jeg elsker alle som går med på å droppe gavene og heller stikker innom en halvtime for å drikke te og spise pepperkaker, eller kommer på middag en kveld. Sparer både deg, meg og miljøet for utgifter. 

Anonymkode: e6abe...be1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Var innom hos henne her om dagen og hadde med gaver til alle barna hennes. Bare småting som bamser, hårspenner, små biler og lignende som ikke kostet stort fra Temu. Da moren fikk vite dette ble hun stiv i blikket og på kvelden hadde hun sendt sms til absolutt alle i slekta om at hun IKKE ønsker gaver fra Temu til barna sine. 

Hvorfor er hun så uhøflig og ikke minst hysterisk? Blir ordentlig i dårlig humør hver gang jeg tenker på det. Har folk for vane å diktere andre hva de kan kjøpe og ikke til andre? 

Det er vel ganske vanlig at folk kan bli litt iritert av uønskede gaver ja. Så da er det bra de hånterer det som denne moren og informerer om hva man ønsker seg og ikke. 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ikke blitt hoppende glad over å vite at slekt og venner gir komplett beng i slaveri, barnearbeid, forurensning og elendige arbeidsforhold bare fordi vi har så jævlig dårlig råd i verdens rikeste land. 

Jada jada "jammen norske butikker har de samme varene" NORSKE BUTIKKER BLIR STILLT TIL ANSVAR HVIS SÅNNE FORHOLD BLIR AVDEKKA. På Temu/Wish/Aliexpress kan man faktisk ikke vite. 

Anonymkode: 43288...d4d

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS bør lese seg opp på CSRD og ESRS. Norske virksomheter må faktisk rapportere på både sosial og miljømessig påvirkning dere virkesomhet har på verdikjeden, både oppstrøms og nedstrøms. 

Anonymkode: ec515...f29

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vil heller ha som "gave" at noen donerer en femtilapp til en veldedig organisasjon og gir meg bankutskriften i konvolutt med navnet mitt på enn at de for samme sum kjøper giftig og glorete plast som må fraktes mer enn halve kloden rundt. 

Anonymkode: db1d8...7b2

Du ja, men neppe ungen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...