Gå til innhold

Folk med aggresjonsproblemer behov for psykolog/psykiater

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på det at jeg sliter mentalt og har kanskje 3 diagnoser, men med meds fungerer jeg bra og er en chill person. Til og med uten meds er jeg harmløs, men det mentale støyet kommer i veien for at jeg skal fungere og jeg velger mye unyttige strategier. Har generelt sett klart meg ganske bra selv med tidvise psykoser som har gjort livet ekstra krevende. 

Jeg stusser dog på at jeg kjenner folk som ikke har noe diagnoser og som ikke " trenger" hjelp fra psykiatri, selv om jeg syns de oppfører seg mye gærnere enn meg, De er veldig slitsomme, aggressive og jeg er overbevist om at de egentlig trenger medisiner. Noen av disse har gode jobber og liv, noen står på randen og andre har ingenting.

Jeg skjønner liksom at det ikke er min plass å vurdere hvilken hjelp de bør ha, men jeg stusser på at de klarer å manøvrere livet og beholde sin posisjon når de ikke virker helt friske, for å si det sånn. Og det må være flere enn jeg som reagerer på den utagerende væremåten deres.  Jeg føler meg rolig og fornuftig i forhold, men alt har rast sammen for meg. Det er litt rart at ikke deres familiemedlemmer, arbeidsgivere og venner reagerer på deres oppførsel og krever de skaffer seg hjelp. Nå er det jo mulig det er ting jeg ikke vet om bak kulissene, men noen av disse som jeg kjenner gjør helt syke ting og stort sett er det ganske synd på de fordi de bruker mye energi på kjempe små ubetydelige saker de henger seg opp i. En ting alle disse har til felles er aggresjon og sinne impulsivitet. 

Glad jeg får hjelp, men så mange som ikke oppsøker det engang, som oftest mener de vel det ikke ernie gærnt med de. 

Anonymkode: 6e99b...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha. Dette er så typisk for mennesker som søker hjelp. Jeg gjør også det. Peker på dem inni meg og tenker sinnemestringskurs til deg, bekymringsmestringskurs til deg, narsissistiske tendenser på deg. Det er ganske morsomt. Man sitter og sliter og er sykmeldt, mens galningene jobber og oppfører seg som om de er helt normale. 😅 noen ganger lurer jeg faktisk på om jeg burde ha manglet selvinnsikt, skyldt på andre. Det virker faktisk som det er en del av sunnhetskriteriet.

Anonymkode: a1c5b...b6a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...