AnonymBruker Skrevet i går, 09:05 #1 Del Skrevet i går, 09:05 En bekjent måtte overta en katt da en slektning døde. Nå kan hun ikke ha katten lenger da barnet hennes har utviklet pelseallergi, og legen mener at allergien blir verre ved at barnet blir eksponert hver dag. Hun har nå i flere måneder prøvd å omplassere katten via Dyrebeskyttelsen og Lattens Vern uten hell, hun har prøvd alle slags facebookgrupper for katter men ingen vil ha en voksen hannkatt. Hun sier at siste utvei er å få avlivet katten for dette begynner å bli veldig stressende for henne, og hun merker at barnet blir mer og mer preget av allergi. Avliver dyrleger friske dyr? Anonymkode: ab748...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:15 #2 Del Skrevet i går, 09:15 Ja, men de prøver ofte først å snakke med eier for å se om det finnes andre alternativer. Når man har prøvd i flere måneder å omplassere, så er det bedre at pus avlives enn at den settes på gata. Anonymkode: c47c2...b77 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:24 #3 Del Skrevet i går, 09:24 Er det noen tilfeller Dyrebeskyttelsen og lignede bør overta et dyr så er det slike tilfeller. Har hun prøvd å legge inn et anonymt innlegg på Facebook hvor hun forteller akkurat som det er? Lettere å nå fram til flere hjem på den måten, og det er alltid et kattehjem som strekker seg litt lenger når de vet at det redder et katteliv. Anonymkode: 27a28...777 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:24 #4 Del Skrevet i går, 09:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noen tilfeller Dyrebeskyttelsen og lignede bør overta et dyr så er det slike tilfeller. Har hun prøvd å legge inn et anonymt innlegg på Facebook hvor hun forteller akkurat som det er? Lettere å nå fram til flere hjem på den måten, og det er alltid et kattehjem som strekker seg litt lenger når de vet at det redder et katteliv. Anonymkode: 27a28...777 Da mente jeg å legge inn et innlegg anonymt innlegg på lokale grupper, kattesider osv. Ikke egen profil. Anonymkode: 27a28...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:30 #5 Del Skrevet i går, 09:30 Ts Hun har prøvd å fortelle historien sin på diverse kattegrupper, men får ikke noe annet napp enn at folk vil passe katten mot penger. De aller fleste vil ha kattunger og ikke voksne katter på 7 år. Ts Anonymkode: ab748...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:31 #6 Del Skrevet i går, 09:31 Håper dere finner et nytt hjem til katten ❤️ Desverre har vil alt for mange katter i Norge. Det er så alt for mange som trenger et hjem. Trist at kastrering/sterilisering ikke er påbudt. Jeg har hørt fra flere dyrleger at de ikke avliver friske dyr, men om dere kjenner noen bønder eller jegere, så kan kanskje de hjelpe. Anonymkode: 12b02...4fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:33 #7 Del Skrevet i går, 09:33 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): En bekjent måtte overta en katt da en slektning døde. Nå kan hun ikke ha katten lenger da barnet hennes har utviklet pelseallergi, og legen mener at allergien blir verre ved at barnet blir eksponert hver dag. Hun har nå i flere måneder prøvd å omplassere katten via Dyrebeskyttelsen og Lattens Vern uten hell, hun har prøvd alle slags facebookgrupper for katter men ingen vil ha en voksen hannkatt. Hun sier at siste utvei er å få avlivet katten for dette begynner å bli veldig stressende for henne, og hun merker at barnet blir mer og mer preget av allergi. Avliver dyrleger friske dyr? Anonymkode: ab748...0da Ja, her er det, som enkelte leger sa før i tiden,; enten katten eller barnet. Når hun har prøvd alt, og barnet lider, så forklarer hun dette når hun bestiller time for å sende katten over til den andre siden. Da er hun i forkant og slipper å måtte forklare ønsket eller nødvendigheten av valget hun må ta. Anonymkode: 2a805...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:35 #8 Del Skrevet i går, 09:35 Da må du prøve hardere. Om ikke den lokale dyrebeskytteren vil ta imot kattene, så må du rett og slett reise lengre, til du finner en med kapasitet. Organisasjonen jeg er frivillig hos tar ofte imot katter fra folk i slike situasjoner, og stort sett blir kattene adoptert, også de godt voksne. Faktisk sitter jeg med tre kattunger i hus ingen har kommet for å hilse på, men i samme periode har folk kommet og hentet eldre dyr. Anonymkode: 187ef...2c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:43 #9 Del Skrevet i går, 09:43 Hvor bor denne bekjente? Anonymkode: 71ec2...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet i går, 09:48 #10 Del Skrevet i går, 09:48 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ts Hun har prøvd å fortelle historien sin på diverse kattegrupper, men får ikke noe annet napp enn at folk vil passe katten mot penger. De aller fleste vil ha kattunger og ikke voksne katter på 7 år. Ts Anonymkode: ab748...0da Men hvis hun bare skriver i kattegrupper treffer hun jo bare en smal gruppe mennesker? Hvorfor skriver hun ikke i lokalgrupper etc? I Oslo finnes det hvertfall masse lokale grupper, kanskje hun til og med kan lage innlegg i gruppen for nærmeste by dersom hun bor i distriktet? Synes ikke det høres ut som hun har nådd ut så bredt som hun potensielt kan, og da blir det veldig synd å avlive stakkaren. Hadde det ikke vært for at vi p.t. har hund som hater katter så skulle jeg gjerne tatt imot en 7 år gammel pusegutt! Alle kattene jeg har tatt imot har vært godt voksne og har blitt like høyt elsket ❤️ Jeg har reddet 3, men aldri vært medlem i en kattegruppe på fb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:52 #11 Del Skrevet i går, 09:52 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Organisasjonen jeg er frivillig hos tar ofte imot katter fra folk i slike situasjoner, og stort sett blir kattene adoptert, Dette hjelper absolutt ingenting med mindre du også sier noe om hvilken organisasjon dette er iallfall hvor i landet den ligger. Anonymkode: 27a28...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden Ja dyrlegen avliver friske dyr.Vi har levert frisk katt for avlivning hos dyrlegen. Anonymkode: 58f14...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Håper dere finner et nytt hjem til katten ❤️ Desverre har vil alt for mange katter i Norge. Det er så alt for mange som trenger et hjem. Trist at kastrering/sterilisering ikke er påbudt. Jeg har hørt fra flere dyrleger at de ikke avliver friske dyr, men om dere kjenner noen bønder eller jegere, så kan kanskje de hjelpe. Anonymkode: 12b02...4fa Alle veterinærer jeg har snakket med avliver friske dyr, hvis eier ikke kan ha dyret lengre og det er forsøkt omplassering. Det er stor forskjell på å avlive som "første og enkleste løsning" og "absolutt siste utvei etter å ha forsøkt andre løsninger i månedsvis". Man kan ikke tvinge noen til å beholde ett dyr de ikke har mulighet til å beholde... Alle veterinærer vet at sjansen er ekstremt stor for at dyret dumpes eller avlives på andre måter når eier ikke har noen muligheter til å beholde dyret. Da er det mye mer humant at de blir avlivet hos en veterinær. Anonymkode: c47c2...b77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Trist ingen vil ha voksen katt så koselig som det er Tuss var voksen når jeg tok han til meg ☹️☹️😻😻 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Heng opp lapper i alle butikker, legg ut fb-innlegg som kan deles, legg ut på Finn og dyrebar, og også lokale fb-grupper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Hadde gjerne tatt til meg en voksen katt, men det spørs hvor i landet det er snakk om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Maskinfører skrev (1 time siden): Trist ingen vil ha voksen katt så koselig som det er Tuss var voksen når jeg tok han til meg ☹️☹️😻😻 Det er ikke det at jeg ikke vil ha katten, for det vil jeg, men har fått et barn som reagerer veldig sterkt på pels til tross for medisin. Ts Anonymkode: ab748...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #18 Del Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er ikke det at jeg ikke vil ha katten, for det vil jeg, men har fått et barn som reagerer veldig sterkt på pels til tross for medisin. Ts Anonymkode: ab748...0da Så nå er det plutselig du og ditt barn? Anonymkode: d012c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #19 Del Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så nå er det plutselig du og ditt barn? Anonymkode: d012c...47f Jisess spiller det noen rolle??? Katten og damen trenger hjelp, lettere noen ganger og distansere seg litt Anonymkode: e7526...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå