AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #41 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvis du har en nabo i blokka, som du stoler litt på, hvorfor lar du ikke denne ha et øye med katten og stikke innom den hver dag og gi den mat og kos? Det må jo være betydelig tryggere enn å få en student du ikke vet noe om, ut over at denne liker katter, til å flytte i leiligheten din og bo der mens du er borte. Det må jo være bedre for katten å være hjemme alene med jevnlig tilsyn, enn at det flytter inn en fremmed. (Som antagelig vil dra inn flere (for katten) fremmede. Dette er jo såpass lenge at jeg tipper studenten får besøk av venner og familie, helt uavhengig av festing. Og om det er plater med særlig affeksjonsverdi, så kan jo ikke det være hele samlingen? Ta de du er mest redd for, og lagre dem i et minilager eller hjemme hos noen du stoler på. Anonymkode: c3581...c88 Eller naboen kan holde øye med kattepasseren og platesamlinga. Anonymkode: 31760...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #42 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kan ikke lagre noe i boden som er av papir for det blir fuktig , så da må jeg eventuelt leie meg et lager, men det er mye arbeid å bære ned 800 plater fra 5 etasje. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Er boden av papir...? 😂 Anonymkode: f25d2...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #43 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var hun den eneste som tok kontakt? Du har ikke andre på lista? For det at hun bor hos deg er jo ikke et fosterhjem. Det er jo at hun låner ditt hjem. Jeg ville søkt etter noen andre. Eller tatt kontakt med neste på lista, og forklart at den som sto øverst ikke fikk ha katt hos seg likevel. Anonymkode: c3581...c88 Fikk tilbud fra en dame som "elsket katter", men hadde ingen erfaring med katter, så hun er uaktuell. Min katt er ikke en typisk kosekatt som ligger på fanget og vil bli kost med 24/7. Han kan være veldig masete når han ikke får komme ut akkurat når han ønsker det, han kan bite og slå deg på hånden hvis du prøver å klappe han når han ikke ønsker det, og han er litt "tunglekt" dvs at han sitter og ser på at du underholder han. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #44 Del Skrevet 2. desember 2024 Ts her Fikk også tilbud fra en utenlandsk dame som reiser verden rundt oss passer kjæledyr Anonymkode: b6a96...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #45 Del Skrevet 2. desember 2024 Ikke det TS spør om, men jeg skjønner ikke all skepsisen mot denne studenten? For meg høres det ut som en mye bedre løsning enn å ha katten på pensjonat, og bedre enn en person som skal låse seg inn en gang om dagen. Jeg har gjort noe lignende selv, null stress. De fleste folk er ordentlige og kommer ikke til å trashe en leilighet eller knekke en hel platesamling i løpet av noen uker Anonymkode: aa641...260 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #46 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har jo selvfølgelig tenkt å fortelle henne at dette er affeksjonsverdier som betyr veldig mye for meg, og at jeg ikke ønsker ikke at stereoanlegg eller verdifulle vinylplater skal brukes, men det hjelper kanskje lite hvis hun har tvilsomme folk på besøk. Kommer til å si at det er nulltoleranse for fest, og at jeg har naboer som passer på. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Hvorfor overlater du katten din, og leiligheten din, til noen du stoler så lite på og som du tror har "tvilsomme venner"? Anonymkode: b0cdf...b42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #47 Del Skrevet 2. desember 2024 Det høres egentlig ut som at du burde hatt noen du kjenner til å passe katten?:) Anonymkode: 9dd3d...8b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 2. desember 2024 #48 Del Skrevet 2. desember 2024 Forsikring må du uansett ha. Og du bør sjekke med forsikringsselskapet om det er noko som gjer dette vanskelig. Snakk med studenten, og forklar kor viktig enkelte ting er for deg. Så får du la det stå til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #49 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor overlater du katten din, og leiligheten din, til noen du stoler så lite på og som du tror har "tvilsomme venner"? Anonymkode: b0cdf...b42 Fordi jeg har ikke noen andre som kan bo i leiligheten. Alle har mann, barn, forpliktelser og husdyr. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #50 Del Skrevet 2. desember 2024 Fjaselina skrev (2 minutter siden): Forsikring må du uansett ha. Og du bør sjekke med forsikringsselskapet om det er noko som gjer dette vanskelig. Snakk med studenten, og forklar kor viktig enkelte ting er for deg. Så får du la det stå til. Jeg har en god forsikring selvfølgelig Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #51 Del Skrevet 2. desember 2024 Herlighet, dette går sikkert fint. Folk har jo gjort lignende i årevis, og det er ikke noe verre enn at man leier ut leiligheten sin til ukjente på Airbnb. Forskjellen er at nå betaler leier med pass av katte istedenfor å gi penger. Skriv kontrakt om erstatning for ødeleggelser ut over vanlig bruk. Skriv at det ikke er tillatt med røyk og fester. Ha også med i hvilken stand leiligheten skal tilbakeleveres, slik at du er sikra å få en ren og ryddig leilighet, Så pakker du ned platespilleren med plater, og andre småting du er redd for. Denne esken setter du enten et privat skap som kattepasser ikke skal bruke eller du låner en krok hos familie/kjente. Naboer trenger ikke overvåke, men greit at du sier ifra om avtalen og ber de kontakte deg hvis bråk eller andre ting ut over vanlig opphold. Anonymkode: 1ff9d...4ac 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #52 Del Skrevet 2. desember 2024 Hei Ts, har du prøvd appen Pawshake? Hvis dette hadde vært i Oslo hadde jeg mer enn gjerne sagt ja til å passe katten din i mitt hjem. Jeg har lang erfaring med kattehold og har passet endel katter via Pawshake-appen. Hadde tatt så godt vare på katten din at jeg tror ikke den ville savnet noe, men forstår jo selvsagt at det beste er å ikke skifte miljø. Men da hadde du sluppet å bekymre deg for tingene dine (jeg ville selv vært skeptisk til fremmed student). Det som kan være lurt er å la katten få ha med seg sine egne kjente ting som kloretre, kattedo, leker etc dersom den passes hos noen andre. Hilsen kvinne i 30-årene, fast stabil jobb, samboer, ingen barn, ingen dyr. Anonymkode: cdbd3...184 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #53 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi jeg har ikke noen andre som kan bo i leiligheten. Alle har mann, barn, forpliktelser og husdyr. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Hva har mann og barn med saken å gjøre? Man har da forpliktelser selv om man ikke har mann og barn, eller husdyr. Anonymkode: b0cdf...b42 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #54 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg har brukt Trusted Housesitters til å ha fremmede hjemme og passet hunden min. Om man har Premium-konto, så følger det med forsikring gjennom dem. Men det går jo ikke an å sikre seg økonomisk mot ting som hovedsaklig har affeksjonsverdi. Da må du bare stole på studenten. Har du en nabo du kan ta kontakt med for å forsikre deg om at det ikke blir fest? Når jeg har hatt hundepass, har nærmeste nabo hatt nøkkel og vært klar over situasjonen så de kunne si fra om noe ekstremt skulle skje og/eller ta over hunden i en nødssituasjon. Anonymkode: 2818a...fce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 2. desember 2024 #55 Del Skrevet 2. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er fuktig kjeller Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Da må du IKKE oppbevares platene der- papircoverne vil kunne bli ødelagte. Er det snakk om store mengder? Kan du gjøre som flere har foreslått, å leie et tørt mineraler? Få lagre dem hjemme hos noen andre, eller i det minste pakke dem og platespiller i esker/ kasser og sette litt unna vei? Skjønner godt at du er "redd" for dem- jeg har selv vært i kontakt med vårt forsikringsselskap om forsikring av våre platesamling. Endret 2. desember 2024 av Sydvesta Orkana Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #56 Del Skrevet 2. desember 2024 Sydvesta Orkana skrev (3 minutter siden): Da må du IKKE oppbevares platene der- papircoverne vil kunne bli ødelagte. Er det snakk om store mengder? Kan du gjøre som flere har foreslått, å leie et tørt mineraler? Få lagre dem hjemme hos noen andre, eller i det minste pakke dem og platespiller i esker/ kasser og sette litt unna vei? Skjønner godt at du er "redd" for dem- jeg har selv vært i kontakt med vårt forsikringsselskap om forsikring av våre platesamling. Hvis du har lest tråden, så ville du sett at ts er oppmerksom på at hun papir vil bli ødelagt av fuktigheten og at det dreier seg om ca 800 plater. Og et tørt mineraler... Når du rettet skrivefeil, så kunne du kanskje rettet det til minilager også. Anonymkode: f25d2...359 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #57 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg setter ikke katten min bort på kattepensjonat, og det gjør jeg fordi jeg er glad i katten min. Å stue katter som ikke går overens sammen på et lite område gir veldig mye stress. Til og med dyrlegen vår anbefaler ikke kattepensjonat over lengre tid, da katter blir syke av det sier hun. Det beste for katten er at han slipper miljøskifte, og kan gå ut i reviret sitt hver dag. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Hvordan kan katten gå inn og ut som den vil i reviret sitt når du har leilighet i 5 etg?? Anonymkode: 50f1f...523 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #58 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva har mann og barn med saken å gjøre? Man har da forpliktelser selv om man ikke har mann og barn, eller husdyr. Anonymkode: b0cdf...b42 Hvis man har mann og barn så flytter man jo gjerne ikke fra familien sin for å bo i en fremmed leilighet og passe en katt. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #59 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan kan katten gå inn og ut som den vil i reviret sitt når du har leilighet i 5 etg?? Anonymkode: 50f1f...523 Han må bli sluppet inn og ut hver dag Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #60 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan skal den kontrakten utformes? Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Det blir for dumt å lage en kontrakt når hun bare bor der for å passe katten. Hun har vel sin egen leilighet. Du må passe på at du ikke blir så krevende at hun trekker seg. Anonymkode: 465c0...e20 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå