AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #1 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg må reise bort i 3 måneder (ikke ferie) og skal ha en fremmed student som skal bo i min leilighet og passe katten. Hun skal ikke betale husleie eller strøm siden det er jeg som trenger kattepass og velger å ikke sette katten min på kattepensjonat, men lurer på hva jeg skal gjøre i forhold til ting som hun kanske er så uheldig å ødelegge? Jeg har ikke mulighet for å rydde bort alt jeg er redd for, men føler jeg må ha en slags forsikring hvis noe skjer. Har en stor vinylplatesamling og stereoanlegg som jeg helst ikke ønsker at andre skal fingre bort i. Hun har fått beskjed om at det ikke er tillatt å ha fest i leiligheten, og all røyking skal skje på balkongen. Tips? Anonymkode: b6a96...4e4 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #2 Del Skrevet 2. desember 2024 Rydd bort det som kan ryddes bort? ta depositum som hun får tilbake hvis alt er ok når du kommer tilbake? da behandler kun kanskje tingene dine med mer respekt fordi hvis noe blir knust eller ødelagt, så mister hun depositum. uansett om hun skal bo gratis eller ei, så burde jeg laget en kontrakt Anonymkode: 7d7b8...635 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #3 Del Skrevet 2. desember 2024 Lei den minste boden du får tak i og putt alt som kan ødelegges der. Billigere enn forsikring. Anonymkode: 5797a...128 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #4 Del Skrevet 2. desember 2024 Ring forsikringsselskapet ditt. De vet hvordan dette best løses. Ellers finnes lagerboder du kan leie. Anonymkode: 1237c...cdb 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #5 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ta depositum som hun får tilbake hvis alt er ok når du kommer tilbake? da behandler kun kanskje tingene dine med mer respekt fordi hvis noe blir knust eller ødelagt, så mister hun depositum. uansett om hun skal bo gratis eller ei, så burde jeg laget en kontrakt Anonymkode: 7d7b8...635 Jeg hadde kviet meg for å passe dyret til noen om de krevde depositum av meg for det... At noe kan bli ødelagt er bare en risiko man tar når noen skal passe dyr i eget hjem, tenker jeg. Om ikke dyrepasseren er særdeles uforsiktig så er uhell noe som kan skje alle. Anonymkode: aa641...260 17 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #6 Del Skrevet 2. desember 2024 Du vil la en du ikke kjenner passe katten din i 3 måneder, og er bekymret for platesamlingen............? Anonymkode: ebca9...0b5 21 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #7 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Rydd bort det som kan ryddes bort? ta depositum som hun får tilbake hvis alt er ok når du kommer tilbake? da behandler kun kanskje tingene dine med mer respekt fordi hvis noe blir knust eller ødelagt, så mister hun depositum. uansett om hun skal bo gratis eller ei, så burde jeg laget en kontrakt Anonymkode: 7d7b8...635 Hvordan skal den kontrakten utformes? Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #8 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vil la en du ikke kjenner passe katten din i 3 måneder, og er bekymret for platesamlingen............? Anonymkode: ebca9...0b5 Jeg vet hun er glad i katter og skulle egentlig ha katten boende hos seg selv, men så fikk hun ikke lov å ha dyr på grunn av husverten. Jeg tenker på hva som er det beste for katten og det er jo ikke skifte miljø. Jeg er bekymret for platesamlingen, da jeg arvet den da min gode venn døde. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #9 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet hun er glad i katter og skulle egentlig ha katten boende hos seg selv, men så fikk hun ikke lov å ha dyr på grunn av husverten. Jeg tenker på hva som er det beste for katten og det er jo ikke skifte miljø. Jeg er bekymret for platesamlingen, da jeg arvet den da min gode venn døde. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Putt platene på boden da vel. Anonymkode: d4503...357 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #10 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg ville ryddet unna alt av verdigjenstander. Platesamling/platespiller, smykker, bunad, og andre ting som er uerstattelige. Anonymkode: 0cd6a...d23 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #11 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Putt platene på boden da vel. Anonymkode: d4503...35 Jeg kan ikke lagre noe i boden som er av papir for det blir fuktig , så da må jeg eventuelt leie meg et lager, men det er mye arbeid å bære ned 800 plater fra 5 etasje. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #12 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde kviet meg for å passe dyret til noen om de krevde depositum av meg for det... At noe kan bli ødelagt er bare en risiko man tar når noen skal passe dyr i eget hjem, tenker jeg. Om ikke dyrepasseren er særdeles uforsiktig så er uhell noe som kan skje alle. Anonymkode: aa641...260 Nå snakker jeg ikke om en knust kopp eller tallerken liksom da.. Er det en person du kjenner eller en vilt fremmed? Hører jo om folk som har de fyllefestene, raserer boligen, sneipmerker i sofa osv osv. Anonymkode: 7d7b8...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #13 Del Skrevet 2. desember 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kan ikke lagre noe i boden som er av papir for det blir fuktig , så da må jeg eventuelt leie meg et lager, men det er mye arbeid å bære ned 800 plater fra 5 etasje. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Da forskår jeg at du kjøper sånn plast man legger på gulv og møbler når man maler. Det kan du dekke rundt hele samlingen og tape rundt den, så vet du at den er beskyttet mot søl + ikke blir klasset på. Anonymkode: 13613...a8e 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #14 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg vet hun er glad i katter og skulle egentlig ha katten boende hos seg selv, men så fikk hun ikke lov å ha dyr på grunn av husverten. Jeg tenker på hva som er det beste for katten og det er jo ikke skifte miljø. Jeg er bekymret for platesamlingen, da jeg arvet den da min gode venn døde. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Men du er ikke redd for katten? Gjør det enkelt og sett den vekk på kattepensjonat, så slipper du å bekymre deg for gammal vinyl andre har samlet og riper i gulvet ditt. Anonymkode: ebca9...0b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #15 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men du er ikke redd for katten? Gjør det enkelt og sett den vekk på kattepensjonat, så slipper du å bekymre deg for gammal vinyl andre har samlet og riper i gulvet ditt. Anonymkode: ebca9...0b5 Jeg setter ikke katten min bort på kattepensjonat, og det gjør jeg fordi jeg er glad i katten min. Å stue katter som ikke går overens sammen på et lite område gir veldig mye stress. Til og med dyrlegen vår anbefaler ikke kattepensjonat over lengre tid, da katter blir syke av det sier hun. Det beste for katten er at han slipper miljøskifte, og kan gå ut i reviret sitt hver dag. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #16 Del Skrevet 2. desember 2024 Men har du ikke innboforsikring? Anonymkode: 2fb87...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #17 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men har du ikke innboforsikring? Anonymkode: 2fb87...e53 Joda, men tenker på de tingene som er av affeksjonsverdi og som jeg ikke bare kan fjerne da det er mye og tungt. Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #18 Del Skrevet 2. desember 2024 Har du et rom du kan låse av? Putt alt inn der. Ev. må du bare stole på studenten, men fortelle oppfordre om å ikke røre platene da det har affeksjonsverdi pga arv. Anonymkode: 1ff9d...4ac 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #19 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvordan skal den kontrakten utformes? Ts Anonymkode: b6a96...4e4 Les mer her; https://passop.no/sporsmal Her kan du laste ned kontrakter for dyrepass; https://passop.no/om-oss Anonymkode: a8678...99c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #20 Del Skrevet 2. desember 2024 Ta utganspunktet i det verst tenkelige. Hva skjer når det er brann og da mener jeg full overtenning og total ødeleggelse? Det er dette du må sikre deg mot, uansett. Etter det så er det snakk om innboet generelt. Studenter er festglade. Uansett. Studievenner er på besøk. Uansett. Jeg hadde trolig vært mer komfortabel med naboen. Anonymkode: d4d66...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå