Sarah Salamander :-) Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Hei, Skal snart flytte inn i ny leilighet, må se etter stue gardiner og trenger noen gode tips!! Blir lys antikk på veggene, "vanlig eikeparkett" på gulvet og sort skinn sofa. Stuen er ikke så stor, men med ett vanlig og et stort stuevindu.... (ÅÅÅÅÅ som jeg gleder meg )
iss Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Jeg har panelhøyder og elsker de!!! Har de bakerste i turkis farge, og de fremste i hvitt. Får masse skryt iallefall! Vi har også lyse vegger... Stilig med en knash farge!
Gjest Elfrida Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Med såpass enkle farger ellers er det utrolig hvor mye du kan gjør med litt tekstiler. Lekre gardiner med matchende puter og et pledd kan virkelig forandre stua. Jeg ville gått for litt farger slik som iss foreslår. Stikk i en interiørbutikk og la deg inspirere!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Panelgardiner har jeg ingen erfaring med, men synes det er finere enn hauger og lass av kappegardiner o.l :-) Vi har noen ganske tynne (voile eller hva det heter) lange gardiner i lys bomull (beige med tynne striper), synes det ble veldig fint, men så er også stua vår ganske mørk ellers, med mørkebrune vegger som absolutt skulle vært malt (hjelper med store vinduer og fine farger på møbler og duk, da..)... Kan være greit å satse på relativt nøytrale gardiner både når det gjelder farge og stil inntil du har innredet stua med de permanente møbleme. Gardiner som er fine ETT sted kan bli feil et annet.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 (forøvrig enig i at det kan bli fint med en litt klar farge om du har bare nøytrale fargner/møbler ellers - rød panelgardin feks, og en "vanlig" gardin i en nøytral farge over?)
Gjest Elfrida Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Uff, hvorfor skal alt være så nøytralt og enkelt hele tiden? Jeg syns farger er flott - man skal ikke ha gardinene resten av livet tross alt. La deg inspirere her: http://www.designersguild.com/products/ for eksempel, og finn det du liker i en litt billigere butikk...eller sy selv. IKEA har morsomme og trendy stoffer til en rimelig pris.
Gjest -eline- Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 Uff, hvorfor skal alt være så nøytralt og enkelt hele tiden? Jeg syns farger er flott - man skal ikke ha gardinene resten av livet tross alt. ← Enig! Beste måten for og enkelt tilføre farger til et hjem er tekstiler! Har man nøytrale møbler så er det er jo bare å bytte ut gardiner/puter/pledd (+stearinlys&slikt) når man har lyst på en forandring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå