Gå til innhold

Stekekoke pinnekjøtt i stekeovn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lett på nett uten å ha funnet det jeg leter etter prøver jeg her. 
Jeg lærte for veldig mange år siden å lage pinnekjøtt i stekeovn. Hun som lærte meg var vestlending, og pinnekjøttet ble utrolig godt. Jeg har ikke lagd det mer enn den ene gangen og husker ikke helt hvordan det skulle gjøres. Hun som lærte meg er ikke blant oss lengre så kan ikke spørre der.

Det jeg husker er, etter vanning, legg pinnekjøttet i langpanne, sett på ovnen, sett kjøttet i ovnen, la det stå noen minutter i ovnen, fyll opp med vann, stå til kjøttet slipper benet, ca 3 timer. Det er uten folie over. Noen der ute som kjenner denne fremgangsmåten? Jeg lurer veldig på hvor mange grader ovnen skal stå på? Og hvor høyt skal vannet være på kjøttet?

Trenger ikke forslag til andre måter å lage pinnekjøtt. Ønsker kun svare eller tanker rundt spørsmålene :)

Anonymkode: 7b289...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil ikke ha andre svar, men jeg vet at Tupperware har hatt en påskrift der de bruker Ultra Pro til fåreribbe i ovnen. Mulig temperaturen kan være den samme der som ved din fremgangsmåte? 

Anonymkode: 4f335...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoden du beskriver er jo nesten det samme som å koke det i vann som er en annen metode. Min metode er å dampe det i kjele med rist. Så legge det i en langpanne (uten vann) med overvarme eller grill på 200 gr. ca 5-10 min. Da for du en stekeskorpe som også får frem en mye bedre smak enn å kun dampe det. 
Mvh

Vestlending;)

Anonymkode: bafe4...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...