Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Er utrolig glad for det. Er bare litt bekymret for føler nesten «alle» har mistet en gang. 

Er det noen som aldri har mistet?

Anonymkode: ce7b3...62d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei, har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Er utrolig glad for det. Er bare litt bekymret for føler nesten «alle» har mistet en gang. 

Mange mister ha, og mange mister ikke. %vis er det større sannsynlighet for å IKKE miste enn å miste så ta det med ro og ta det som det kommer. 

Anonymkode: b18eb...3bd

• Liker 1
Skrevet

Ca. 20% sjanse for at graviditeten ikke blir noe av, etter befruktning. En stor del av disse skjer veldig tidlig, slik at man aborten nesten kan regnes som en mensen.

Gratulerer med graviditeten, og tenk på at det er 80% sjanse for at dette går helt fint :blomst:

Anonymkode: e7e4b...844

Skrevet

Som andre sier her, det er selvfølgelig mange som aldri har mistet, inkludert meg selv. Av mine venninner er det noen som har opplevd å miste, men de langt fleste har ikke det. Når jeg tenker meg om representerer vi egentlig statistikken godt.

Når man oppsøker f.eks. prøverforum kan man få et skjevt bilde av hvor vanlig det er, siden de som ble lett gravide og ikke opplevde sa neppe henger der så mye.

Gratulerer så mye med graviditeten ❤️ 

Anonymkode: f8e90...658

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mistet 1 av 10 ganger. Så går som oftest bra. 

Anonymkode: 6e1c5...ca8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Alle har ikke mistet en gang. Det er vanlig, men det er faktisk vanligere at det går bra! 

Anonymkode: 05729...0e0

• Liker 1
Skrevet

Mange som har mistet har faktisk mistet gjentatte ganger, og er med på å dra den statistikken veldig opp, siden de fortsetter å prøve igjen og igjen, i motsetning til de som ikke mister og dermed ikke trenger å bli gravide så ofte.

Jeg mistet 5 ganger mellom mitt første og andre barn. Så av 7 graviditeter endte 2 med barn. Sånn omtrent 71% sjanse for SA altså, hvis man bare ser på mine tall.

Hvis vi derimot tar med min venninne "Anne" som har 3 barn og aldri har mistet en eneste gang - så har hun 0% sjanse for SA, men slår vi tallene våre SAMMEN så blir det 10 graviditeter, 5 barn, 50% sjanse for å miste. Du ser at den statistikken blir litt rar? Det er jo faktisk ikke 50% sjanse for å miste per graviditet i vårt tilfelle, men 50% sjanse for å være en person som opplever det minst én gang. Og det blir noe helt annet. 

Anonymkode: 8f76f...0b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg leste en gang at ca halvparten av alle kvinner opplever å miste i løpet av sin fruktbare karriere. Det virker rimelig, om ca 20% av graviditeter ikke blir noe av og de fleste blir gravid mer enn én gang i livet. Stemmer også ganske bra med min egen vennekrets.

Det er greit å være forberedt på at det kan skje, og at det stort sett bare skyldes uflaks. Men samtidig er det jo størst sjanse for at det går bra 🥰 Gratulerer! 

Anonymkode: 51a93...021

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...