Tartufo Skrevet 11 timer siden #241 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Selv om andre forhold har det på den måten betyr vel ikke at man må akseptere det selv? Det hadde ikke vært greit for meg å leve i et så skjevt forhold, uansett hvem som tjente mest. Anonymkode: 96082...283 Så skjevt forhold? Kjæresten til ts har litt igjen av en middels lønn hver mnd, og han har et barn å forsørge, kanskje bolig og stort lån også. Ts skriver ingenting om at kjæresten sløser, selv om han har en dyrere livsstil enn henne. Hadde han faktisk sløst, og det var problemet, burde hun spesifisert det. Hun skriver at hun hovedsakelig vurderer å gå fra han pga av at han kun tjener 6-700 000, så da må vi ta utgangspunkt i det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #242 Del Skrevet 11 timer siden Pga han tjener 600k? Da kan du ikke elske han, er ikke akkurat slik at han er fattig Anonymkode: 0a253...997 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #243 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om andre forhold har det på den måten betyr vel ikke at man må akseptere det selv? Det hadde ikke vært greit for meg å leve i et så skjevt forhold, uansett hvem som tjente mest. Anonymkode: 96082...283 Jeg tjener kanskje 50% mer enn dama, jeg er ikke helt sikker. Hvis jeg fant meg en dame som tjente like mye som meg så ville det selvsagt bety at vi til sammen ville få råd til finere ferieturer, hytte og forskjellig annet. Tanken har aldri streifet meg at jeg skulle gå fordi hun tjener mindre enn meg. Anonymkode: d2ba7...b8f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #244 Del Skrevet 11 timer siden 1,6mill i samlet inntekt er ikke nok altså? Det er jo kjent sak at hypergamien til kvinner vinner alltid til slutt. Dette er ikke kjærlighet. Anonymkode: 47b45...4f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #245 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tjener kanskje 50% mer enn dama, jeg er ikke helt sikker. Hvis jeg fant meg en dame som tjente like mye som meg så ville det selvsagt bety at vi til sammen ville få råd til finere ferieturer, hytte og forskjellig annet. Tanken har aldri streifet meg at jeg skulle gå fordi hun tjener mindre enn meg. Anonymkode: d2ba7...b8f Så fint for deg? Anonymkode: 96082...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 6 timer siden #246 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Herregud for en avsporet tråd! Har dere i det hele tatt lest oppdateringene hennes og hva hun står i nå, eller bare opptatte av å preike selv? Anonymkode: 8f938...282 Og hva er oppdateringene hennes som du mener er oversett? Selvsagt ikke rart at flere reagerer på at hun vurderer å finne en partner med bedre lønn for raskere å oppnå drømmen sin! Det vanlige er å tilpasse drømmene etter økonomien, eller forsøke å øke den samlede inntekten eller sparingen, ikke bytte partner! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #247 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 19.03): Menn her inne får alt til å handle om kjønnskamp. Anonymkode: 96082...283 Det henger sammen. Det klages over menn ikke vil jobbe i helse/skole/omsorg. Samtidig er det konsensus at menn SKAL tjene mest hvis de skal være aktuelle partnere. Ingen kvinner vil at mannen skal " holde dem tilbake" i deres egen selvrealisering!! Menn forstår dette fra de er 12 år. Penger drar damer. Lite penger og damer velger deg bort. Ønsker en mann en partner så bli så rik som mulig. MEN lønnsforskjeller blir det politikk av. Politikken legger opp til kvotering, diskriminering av menn, heie på jente prosjekter. Jenter heies frem overalt. I forsvaret er målet 15% jenter. Terskelen for å si nei til en kvinnelig søker er høy. Dette blir forsvaret målt på. Gutta kastes ut i opptaksprosesser uten en videre tanke. Samme med politi. Dette betyr i praksis, etter å med politisk målsetninger og føringer, at enda flere menn ender opp alene. De tjener ikke nok til kresne norske damer. Og at damer på KG er fullstendig blind for det faktum er egentlig helt utrolig. Anonymkode: 6667e...a70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #248 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det henger sammen. Det klages over menn ikke vil jobbe i helse/skole/omsorg. Samtidig er det konsensus at menn SKAL tjene mest hvis de skal være aktuelle partnere. Ingen kvinner vil at mannen skal " holde dem tilbake" i deres egen selvrealisering!! Menn forstår dette fra de er 12 år. Penger drar damer. Lite penger og damer velger deg bort. Ønsker en mann en partner så bli så rik som mulig... Anonymkode: 6667e...a70 Tja. Høy lønn drar ihvertfall damer som er opptatt av penger. Ellers holder det ofte å ha en fast, full faglært jobb. Da har man jevn og trygg inntekt, og kan forsørge sin del av familien på den. Kanskje er man tom interessert i jobben sin og flink i faget? Sexy, handy håndverker er en vinner, ihvertfall blant faglærte damer. Også menn i yrker som kokk, helse, utdanning mm. sliter lite med å få seg dame. De er sosiale og praktiske folk, og noen øker årslønna ved å jobbe mye. De mennene som sliter i kjærlighet pga lønn tjener for lite til å forsørge en familie. Og de mennene er ofte ikke veldig klare for ei dame som tjener godt, heller. Da kommer det tråder på kg om menn som trasser og demonstrerer. Anonymkode: 3788f...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #249 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tja. Høy lønn drar ihvertfall damer som er opptatt av penger. Ellers holder det ofte å ha en fast, full faglært jobb. Da har man jevn og trygg inntekt, og kan forsørge sin del av familien på den. Kanskje er man tom interessert i jobben sin og flink i faget? Sexy, handy håndverker er en vinner, ihvertfall blant faglærte damer. Også menn i yrker som kokk, helse, utdanning mm. sliter lite med å få seg dame. De er sosiale og praktiske folk, og noen øker årslønna ved å jobbe mye. De mennene som sliter i kjærlighet pga lønn tjener for lite til å forsørge en familie. Og de mennene er ofte ikke veldig klare for ei dame som tjener godt, heller. Da kommer det tråder på kg om menn som trasser og demonstrerer. Anonymkode: 3788f...be8 Akkurat som mannen til trådstarter? Som har en fast jobb med ca medianlønn? Veldig mange kvinner vil at mannen skal tjene like mye eller mer enn seg selv. Å si det er ikke å «trakassere». Anonymkode: d2ba7...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #250 Del Skrevet 35 minutter siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Akkurat som mannen til trådstarter? Som har en fast jobb med ca medianlønn? Veldig mange kvinner vil at mannen skal tjene like mye eller mer enn seg selv. Å si det er ikke å «trakassere». Anonymkode: d2ba7...b8f Ts er ei kvinne med ei usedvanlig høy lønn. Minst 300.000 mer enn meg, og jeg har 150 % stilling. Hva slike prioriterer, har ikke så mye å si for kvinner flest. Jeg drømmer ikke om å jobbe 50 % stilling og reise mye, i min verden er det sånn folk gjør når de er 24. Det er dyrtid nå, og jeg vil ha hus, unger og pensjon. Da må jeg jobbe mininum full stilling. Jeg vet ikke hvorfor du tror trasse betyr "trakassere". Verbet er å trasse. Tenk på trassalderen, bare at mannen er 36 eller 47. Både kvinner og menn kan trasse når de oppdager at forholdet kommer med ikke bare fordeler men også noen ulemper. Da opphører de seg som om de er et offer for et liv de ikke ønsker, og at de nærmest ikke selv valgte forholdet. Anonymkode: 3788f...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden #251 Del Skrevet 5 minutter siden AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 22.20): Hei! Jeg ble hodestups forelsket i en fyr for 3 år siden, og i dag er han kjæresten min. Nå har nyforelskelsen gått litt over og jeg ser realiteten av å vær i et forhold med han. Vi har et fint forhold, men vi har også noen uenigheter og ting som kunne vært bedre (annet en økonomi). Vi har snakket om å kjøpe oss hus sammen til sommeren, og i den anledning har jo også økonomi blitt et stort tema og noe jeg har begynt å tenke mye på. Han har lite egenkapital så jeg må stå for mesteparten der. Han har ca 600k i årslønn, mens jeg har rundt millionen. I tillegg har han en sønn som er 6 år gammel (barnemor er død så han har 100% omsorg), som han også må forsørge. Jeg er absolutt ikke en person som bruker penger på væsker, smykker og en dyr livsstil på den måten. Men jeg har i det siste begynt å drømme om å kunne spare opp nok penger til å kunne jobbe mindre, reise mer og ha mer økonomisk frihet til å gjør det jeg har lyst til. Det kan bli veldig mye mer vanskelig om jeg er i et forhold med han. Er jeg et forferdelig menneske som vurderer å gjør det slutt på grunn av økonomiske ulikheter? Anonymkode: 45cb4...27d Du er ikke forferdelig, bare ikke så forelska lenger. Finn en annen mann. 😊 Anonymkode: 8bdaa...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå