Tartufo Skrevet 20 timer siden #181 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå må du klare å skille to ting; 1) Dealbreakere når man dater. 2) Hva man er villig til å gjøre når man først har vært et team i mange år. Vi har stått sammen gjennom livskriser og dødsfall. Og vil også gjøre det om det er noe økonomisk som treffer. Men det betyr ikke at jeg ville valgt en syk, eller ikke-utdannet mann, i utgangspunktet. Anonymkode: 9ba34...148 Men hvis 6-700 000 er en dealbraker for å date/gå inn i forhold, så er det forståelig at menn ikke søker til yrker som lærere og sykepleiere. Kvinner vil alltid være i overvekt i lavtlønnsyrker, fordi de ikke velges bort av menn pga av en normal inntekt. Få menn krever en kvinne som tjener like mye eller mer enn dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #182 Del Skrevet 20 timer siden Tartufo skrev (2 minutter siden): Men hvis 6-700 000 er en dealbraker for å date/gå inn i forhold, så er det forståelig at menn ikke søker til yrker som lærere og sykepleiere. Kvinner vil alltid være i overvekt i lavtlønnsyrker, fordi de ikke velges bort av menn pga av en normal inntekt. Få menn krever en kvinne som tjener like mye eller mer enn dem. Kvinner har samme mulighet til å velge utdannelse, og yrke, i dette landet som menn. Hvorfor legger du skylden for at de velger lavlønnsyrker over på en kvinne som stilte krav i datingfasen? Anonymkode: 9ba34...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 20 timer siden #183 Del Skrevet 20 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Omtrent det samme som meg, som sagt. Ønsket å stille likt der. Vi tjener ca 1,4 hver. Anonymkode: 9ba34...148 Flaks for dere. Ikke alle faller for en med eksakt lik lønn. Mange menn i min omgangskrets tjener mange ganger mer enn det dere tjener, og er i forhold med kvinner som tjener mindre. Tror kanskje 1,3-1,4, som også ts tjener, er litt for lite til at man føler man har nok selv, og derfor er opptatt av at en partner også må bidra til mye sparing til bolig, drømmer osv. Endret 20 timer siden av Tartufo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #184 Del Skrevet 20 timer siden Skjønner ikke hvorfor dette på død og liv skal handle om kjønnskamp? TS lufter et personlig dilemma, som handler like mye om verdisett og hvordan de praktisk tenker å løse et forholdsvis likt ønske for framtiden på forskjellige måter. Anonymkode: 55d8f...08a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kikkana Skrevet 20 timer siden #185 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nå må du klare å skille to ting; 1) Dealbreakere når man dater. 2) Hva man er villig til å gjøre når man først har vært et team i mange år. Vi har stått sammen gjennom livskriser og dødsfall. Og vil også gjøre det om det er noe økonomisk som treffer. Men det betyr ikke at jeg ville valgt en syk, eller ikke-utdannet mann, i utgangspunktet. Anonymkode: 9ba34...148 Okei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #186 Del Skrevet 20 timer siden Tartufo skrev (2 minutter siden): Flaks for dere. Ikke alle faller for en med eksakt lik lønn. Mange menn i min omgangskrets tjener mange ganger mer enn det dere tjener, og er i forhold med kvinner som tjener mindre. Tror kanskje 1,3-1,4, som også ts tjener, er litt for lite til at man føler man har nok selv, og derfor er opptatt av at en partner også må bidra til mye sparing til bolig, drømmer osv. Hva er det med kvinner som må kalle det for "flaks" når andre har stått på, jobbet hardt, og presterer godt karrieremessig? Anonymkode: 9ba34...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 20 timer siden #187 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kvinner har samme mulighet til å velge utdannelse, og yrke, i dette landet som menn. Hvorfor legger du skylden for at de velger lavlønnsyrker over på en kvinne som stilte krav i datingfasen? Anonymkode: 9ba34...148 Jeg synes det er bra kvinner velger yrker som sykepleiere og lærere, ellers hadde mangelen vært enda større. Men jeg synes det er synd at så få menn søker slike utdannelser/yrker, og en av grunnene til det er kvinners krav til dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kikkana Skrevet 20 timer siden #188 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hvorfor dette på død og liv skal handle om kjønnskamp? TS lufter et personlig dilemma, som handler like mye om verdisett og hvordan de praktisk tenker å løse et forholdsvis likt ønske for framtiden på forskjellige måter. Anonymkode: 55d8f...08a Jeg forstår hvorfor dette blir en kjønnskamp. Dette var aldrig et tema for mange år siden og har bare hørt kvinner klage over å tjene mer en mannen. Er lett irriterende faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #189 Del Skrevet 20 timer siden Tartufo skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er bra kvinner velger yrker som sykepleiere og lærere, ellers hadde mangelen vært enda større. Men jeg synes det er synd at så få menn søker slike utdannelser/yrker, og en av grunnene til det er kvinners krav til dem. Hvorfor står ikke jeg som kvinne fritt til å kreve akkurat det jeg ønsker av en mann? Er det noen som fremsnakker diskriminering i denne tråden så er det jo du. Der det er "flaks" om en kvinne gjør det bra. Anonymkode: 9ba34...148 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 20 timer siden #190 Del Skrevet 20 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er det med kvinner som må kalle det for "flaks" når andre har stått på, jobbet hardt, og presterer godt karrieremessig? Anonymkode: 9ba34...148 Det er flaks at de falt for en med identisk lønn som dem selv, ikke at de har tatt utdannelse og fått en ok jobb. Endret 20 timer siden av Tartufo 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #191 Del Skrevet 20 timer siden Tartufo skrev (Akkurat nå): Det er flaks at de falt for en med identisk lønn som dem, ikke at de har tatt utdannelse og fått en ok jobb. Jeg falt for en fattig student. Anonymkode: 9ba34...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 20 timer siden #192 Del Skrevet 20 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg falt for en fattig student. Anonymkode: 9ba34...148 Ja, det er det jeg mener, man faller ikke for inntekten, men for personen. Og en person med master og 6-700 000 i lønn, kan være en like intelligent og bra person, som en med flere mill i inntekt. Men når lønnen i seg selv gjør at man utelukkes som mulig partner, velger mange menn bort yrker som f.eks. sykepleiere og lærere, og det er synd. Kvinner blir sjeldent valgt bort pga dette. Endret 20 timer siden av Tartufo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #193 Del Skrevet 20 timer siden Tartufo skrev (Akkurat nå): Ja, det er det jeg mener, man faller ikke for inntekten, men for personen. Og en person med master og 6-700 000 i lønn, kan være like intelligent og bra person, som en med flere mill i inntekt. Men når lønnen i seg selv gjør at man utelukkes som mulig partner, velger mange menn bort yrker som f.eks. sykepleiere og lærere, og det er synd. Kvinner blir sjeldent valgt bort pga dette. Men før man velger å falle, bruke tid med en person, så har man dealbreakere. Utdannelse, potensiale, ønsker for fremtiden, det at han jobbet hardt i ferier, at han sparte egenkapital, at vi dro i samme retning når det gjaldt ønsker og bosted, bakgrunn, stabilitet, pengebruk, og alt mulig annet. Jeg visste jo at vi ville matche hverandre, også med tanke på lønn, fremover. Noe som jo stemte. Ellers ville jeg ikke gått videre i relasjonen. Anonymkode: 9ba34...148 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet 20 timer siden #194 Del Skrevet 20 timer siden Tartufo skrev (16 minutter siden): Men hvis 6-700 000 er en dealbraker for å date/gå inn i forhold, så er det forståelig at menn ikke søker til yrker som lærere og sykepleiere. Kvinner vil alltid være i overvekt i lavtlønnsyrker, fordi de ikke velges bort av menn pga av en normal inntekt. Få menn krever en kvinne som tjener like mye eller mer enn dem. Det er vel ikke det faktum av at han tjener gjennomsnittlig som er grunnen til at ts vurder å avslutte. Men at han aldri vil ha muligheten til å spare opp til økonomisk frihet slik at han også kan jobbe redusert og bli med henne å reise rundt i verden som er hennes ønske. Velger hun han må hun enten gjør det alene eller droppe sin drøm om å reise rundt i verden. Hadde det vært bedre for deg om mannen bare var ekstremt hjemmekjær og ikke ønsket å reise, og hun derfor måtte gjort det alene. Hadde det vært mer innafor for deg da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19 timer siden #195 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men før man velger å falle, bruke tid med en person, så har man dealbreakere. Utdannelse, potensiale, ønsker for fremtiden, det at han jobbet hardt i ferier, at han sparte egenkapital, at vi dro i samme retning når det gjaldt ønsker og bosted, bakgrunn, stabilitet, pengebruk, og alt mulig annet. Jeg visste jo at vi ville matche hverandre, også med tanke på lønn, fremover. Noe som jo stemte. Ellers ville jeg ikke gått videre i relasjonen. Anonymkode: 9ba34...148 Men lærere og sykepleiere med en lønn på 6-700 000, kan også matche med personer med høye lønninger. Mange menn som tjener godt, utelukker ikke en partner KUN pga av at lønnen er middels. Du nevner flere punkter enn lønn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #196 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor dette på død og liv skal handle om kjønnskamp? TS lufter et personlig dilemma, som handler like mye om verdisett og hvordan de praktisk tenker å løse et forholdsvis likt ønske for framtiden på forskjellige måter. Anonymkode: 55d8f...08a Menn her inne får alt til å handle om kjønnskamp. Anonymkode: 96082...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19 timer siden #197 Del Skrevet 19 timer siden (endret) sjokoladeelskeren skrev (10 minutter siden): Det er vel ikke det faktum av at han tjener gjennomsnittlig som er grunnen til at ts vurder å avslutte. Men at han aldri vil ha muligheten til å spare opp til økonomisk frihet slik at han også kan jobbe redusert og bli med henne å reise rundt i verden som er hennes ønske. Velger hun han må hun enten gjør det alene eller droppe sin drøm om å reise rundt i verden. Hadde det vært bedre for deg om mannen bare var ekstremt hjemmekjær og ikke ønsket å reise, og hun derfor måtte gjort det alene. Hadde det vært mer innafor for deg da? Jeg tenker at ts uansett får bedre økonomi og mulighet til å spare mer når hun bor med en kjæreste, selv om han kun tjener 6-700 000. I tillegg kan hun øke egen lønn, siden han også har et barn. Dersom de ikke klarer å spare nok raskt nok, og den økonomiske friheten er viktigere for henne enn kjæresten, bør hun selvsagt finne seg en kjæreste med vesentlig høyere lønn. Men lurt å ikke gjøre det slutt før hun finner en ny kandidat, for å bo alene er dyrere, og da vil hun måtte spare lengre enda for å nå sine drømmer. Endret 19 timer siden av Tartufo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19 timer siden #198 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Menn her inne får alt til å handle om kjønnskamp. Anonymkode: 96082...283 Jeg er kvinne, men ser at det går utover oss kvinner at vi stiller slike krav til menn. Lurer på hvilke kvinner som velger bort en lærer som mulig partner, kun pga for lav lønn. Synes det er bra menn ikke gjør det samme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 19 timer siden #199 Del Skrevet 19 timer siden (endret) Tartufo skrev (27 minutter siden): Jeg synes det er bra kvinner velger yrker som sykepleiere og lærere, ellers hadde mangelen vært enda større. Men jeg synes det er synd at så få menn søker slike utdannelser/yrker, og en av grunnene til det er kvinners krav til dem. Ja det er virkelig synd. Jeg kjenner flere mannlige lærerere jeg da. Er mange kvinner som setter pris på en mann med pedagogisk forståelse. Det kan nemlig ikke kjøpes for penger. Samme med tid. Det er viktig for meg. Endret 19 timer siden av Irak 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet 19 timer siden #200 Del Skrevet 19 timer siden sjokoladeelskeren skrev (På 2.12.2024 den 15.06): Ts ønsker å bli økonomisk uavhengig for å kunne jobbe mindre og ha mer tid til reising og seg selv. Hun skriver at det blir et tidsperspektiv på 15-20 år før det blir mulig med inntekten hun har i dag. Slik jeg ser det har hun 2 valg: 1. Bli hos mannen som tjener 600k og som ikke sparer (han har jo ikke egenkapital så da kan han jo ikke spare (?)). Det betyr i praksis at hvis ts skal oppfylle sitt mål og sin drøm så må hun da også spare opp på hans vegne. Det vil ta dobbelt så lang tid. Si det tar 40 år da, da er ts 65 år. Hva er vitsen da? I tillegg kommer det er del «skjulte» kostnader med tanke på barnet som også går ut over hvor mye ts klarer å spare. De må for eksempel kjøpe et hus som har et ekstra rom til gutten, det er så klart betydelig dyrere. 2. Hun gjør det slutt og finner seg en mann som er på hennes nivå lønnsmessig. De kan sammen gjør dette prosjektet og spare like mye begge to. Fra midten av 40-årene kan de da begge to jobbe redusert, reise mye og leve ut drømmen. Dette handler ikke bare om lønn og at han tjener for lite. Det handler om hvilken livsstil man ønsker og hvordan man har lyst til å leve livet. Tartufo skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at ts uansett får bedre økonomi og mulighet til å spare mer når hun bor med en kjæreste, selv om han kun tjener 6-700 000. I tillegg kan hun øke egen lønn, siden han også har et barn. Dersom de ikke klarer å spare nok raskt nok, og den økonomiske friheten er viktigere for henne enn kjæresten, bør hun selvsagt finne seg en kjæreste med vesentlig høyere lønn. Men lurt å ikke gjøre det slutt før hun finner en ny kandidat, for å bo alene er dyrere, og da vil hun måtte spare lengre enda for å nå sine drømmer. Siterer meg selv fra tidligere. Hun får absolutt ikke bedre økonomi av å bo alene enn sammen med han. Hun kan helt fint bo alene en periode før hun finner en ny kjæreste. «I tillegg kan hun øke egen lønn, siden han også har et barn.» Denne setningen gir ikke mening i det hele tatt, hvorfor må hun øke sin lønn fordi han har et barn? Skal hun liksom stå for å forsørge dette barnet som ikke er hennes? Er ikke bare bare å skulle øke lønn heller, da hadde vel alle gjort det når det passet dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå