AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #61 Del Skrevet 2. desember 2024 Har ikke svigerforeldrene i det minste en stue med en sofa hvor den ene kan ligge, eller at barna kan ligge på gulvet der istedenfor å stue alle sammen inn på ett rom? Jeg får litt "julekveld i skogen"-vibes av det hele. Gjennom sprukne, frosne ruter tittet julestjerner inn På de salte juletårer på den gamles gamle kinn Og ved gruen, der det ulmet i den siste tyriflis Satt han gamlefar og drømte om en fordums julegris Bare armod var å spore på de gamles julebord All den julemat de eide var en muggen fleskesvor Og i taket glødet lampen som en myklerisk rubin Der den brente deres siste dråper juleparafin Alt som hørtes denne julekveld av julelyd og låt Var de gamles såre julehulk samt julesukk og gråt Over skogen ruget freden kun en dompapp satt og svor I et julenek som viste seg å være fra i fjor Anonymkode: db4ac...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 2. desember 2024 #62 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg kunne ha skrevet dette selv. Svigers her bor på en øde øy ute i gokk, på andre kant av landet. Det er værhardt, så forrige jul vi var der ble vi værfast inne hele jula. Mannen ønsker at vi er der fra lille julaften og til første nyttårsdag. Jeg mener i utgp maks tre netter, men flybillene er såpass dyre og reisen såpass tidkrevende at det føles litt bortkasta ut. Så kompromisset her ble fem netter. Jeg gruer meg veldig, og føler meg deg. Hadde det vært i kjøreavstand hadde tre netter vært absolutt maks. Anonymkode: 33d2d...ea0 Vi må være svigerinner 🤪 For meg er det helt uaktuelt å reise noe sted i jula med barn, så det utgår rett og slett. Om vi aaaaabsolutt måtte ha reist ville jeg ha sagt ja til 22- 26(27). Mest fordi jeg ikke vil reise på lillejulaften og vil være sikker på å være hjemme igjen til nyttårsaften. Jeg sender mann og barn på ferie på sommeren. Vi har heldigvis kyr og sau, og ingen av oss synes det er en god løsning å bruke dyr avløser på sommeren når det tross alt er veldig lite jobb 😅 Vet ikke om det er en bærekraftig løsning for alle som ikke liker å besøke svigers da. Men altså, ville definitivt gjort deres juleting, aking og ski og alt mulig. Er vel bare bonus om dere får litt pause fra svigers samtidig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #63 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er INGENTUNG å finne på, akebrett og ski blir fort oppbrukt når det kun er oss. Hjemme kunne vi kost oss masse med det, med familie og venner sammen med oss. Vi kan gjerne ra en aketur/skitur alene oss og barna, men så er liksom det gjort. Eneste poenget med å komme dit er å besøke svigers, de vil ikke gjøre noe utenfor husets vegger. ts Anonymkode: b7638...9db Selv om det ikke er noe akkurat på den plassen kan det ikke være så langt til en plass med noe å gjøre. Om dere kjører en times tid er det vel noe å finne på. Har full forståelse for mannen din. 14 dager er kanskje litt lenge, men 7-9 netter bør du strekke deg. Anonymkode: c1b4a...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #64 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er INGENTUNG å finne på, akebrett og ski blir fort oppbrukt når det kun er oss. Hjemme kunne vi kost oss masse med det, med familie og venner sammen med oss. Vi kan gjerne ra en aketur/skitur alene oss og barna, men så er liksom det gjort. Eneste poenget med å komme dit er å besøke svigers, de vil ikke gjøre noe utenfor husets vegger. ts Anonymkode: b7638...9db Familien din må være ekstremt ekstrovert hvis akebrett kun er gøy sammen med andre familier. Anonymkode: d1bd9...521 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #65 Del Skrevet 2. desember 2024 hvis jeg aboslutt måtte, så max 3 dager Anonymkode: 52d2f...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #66 Del Skrevet 2. desember 2024 Hos oss er det omvendt, vi bor i byen til hans familie, og min bor på Vestlandet. Her hos oss er det jeg som bremser hvor lenge vi skal være der, mannen min er helt åpen for akkurat hvor lenge jeg vil. Mine foreldre er veldig enkle og greie å ha med å gjøre, de elsker barnebarna og tar dem på morgenen og også på dagtid om vi vil. Problemet er at det ofte er ordentlig drittvær med regn, vind og absolutt ingen snø. Så jeg blir passe værsjuk om vi er der for lenge på vinteren. Sommeren er noe annet. I jula planlegger vi å være der 5-6 netter, som sagt så er det jeg som bremser. Jeg synes 2 uker er uhørt å be om, men at du strekker deg til 6, kanskje 7 dager, det bør du kunne gjøre. Dere som har så masse fri, kan jo kose dere mye hjemme de andre dagene. Anonymkode: fb147...ee6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #67 Del Skrevet 2. desember 2024 Vi pleier å være hos sviger en uke, 3-4 ganger i året. Det er ingenting der vi ikke kan gjøre bedre hjemme. Men det er noe med å sees i løpet av dagen, spise frokost, middag og henge sammen på kvelden. Anonymkode: e2cca...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #68 Del Skrevet 2. desember 2024 Enda et angrep mot svigers…. Voks opp og ta ansvar for valget ditt da du fikk barn med mannen din og inngikk en avtale ikke bare med ham, men også hans familie! Herregud, jeg er sååå lei hateinnlegg mot svigers! Ta med en bok, ta med deg barna ut på lang tur, ta med et spill til deg og sambo. Ta med noe vin som dere kan drikke til spillkvelder! Hvorfor i helvete gjør du deg så hjelpesløs?!? Hva hadde du gjort på hyttetur med familie? Må alt handle om hva svigers ønsker å gjøre? Ta initiativ selv, og svigers MÅ ikke være med på alt! Slapp av og nyt rolige dager og skjerp deg noe helt innsides! Det er mitt råd! Anonymkode: abdce...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #69 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Maks 2-3 netter. 14 dager er jo totalt hjernedødt å forvente. Særlig på så liten plass. Skal ikke jula være hyggelig for alle sammen? Da må han også gi litt. Anonymkode: 41c50...616 TS bør også gi litt! Hvis det å være der 2-3 netter er å ofre seg, er TS ganske bortskjemt! 14 dager forstår jeg er litt lenge. For meg virker det som om TS synes det er et stort offer å besøke svigers i det hele tatt! Hun vil gjøre det HUN har lyst til og ikke hva svigerforeldre, mannen og barna ønsker. Det er HUN som sliter med besøket. Blir så trist av å høre sånne ting Anonymkode: abdce...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #70 Del Skrevet 2. desember 2024 Enig i at de bør være der en stund, i prinsippet. Men så leser jeg at hun og mannen må dele en 120-seng, og da hadde ingen av oss fått sove - og da blir vi sure alle mann etter hvert. Svigers burde klare å skaffe en større seng til dem, eller en seng til eller noe sånt. Anonymkode: f1a89...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #71 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ah, ja det høres ut som meg. Mannen vil være der i 2(!) uker. Jeg får dårlig samvittighet for jeg bor jo så nærme mine foreldre, men det er INGENTING der. Ikke en kino, ikke en restaurant. Vi får ikke utnyttet svigers som barnevakt en gang, for hvor skal vi gå? ts Anonymkode: b7638...9db Enig i at 2 uker er lenge, men om dere nesten aldri ser dem så burde kanskje 5-7 dager gå? Hva ville dere gjort om dere var hjemme? Neppe gått på kino og restaurant hver kveld. Kan du ikke ha med nettbrett og hodetelefoner og se din egen serie om kvelden? Gå kveldstur med mannen? Du høres ut som om du trenger at noe skjer hele tiden. Skader ikke å roe litt ned Anonymkode: d1bd9...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå