AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg og mannen er uenig her. svigers bor langt unna, så vi ser de ikke så ofte. Vi bor i min hjemby, og jeg får se mine foreldre når som helst. Jeg skjønner at han vil tilbringe tid med sine, men i år er julen veldig lang. Hva er rimelig? Jeg blir smågal av å sitte og trykke inne på gutterommet hans. Vi har to små barn som elsker å være der, men det er et lite sted, INGENTING å gjøre. Mannen har få barndomskompiser igjen der, og det blir å sitte og trykke med foreldrene hans i den stua dag ut og dag inn. Foreldrene liker ikke å finne på ting, de vil helst drikke kaffe og se på tv, ingenting annet. Svigermor er i tillegg ikke så fan av meg, så hun kommer med småstikk hele tiden, svigerfar sier 10 ord til sammen på en uke. Å dele oss er ikke aktuelt heller, da vi som sagt har små barn, og det går ingen kollektivtransport dit, så vi må kjøre felles i vår bil. Anonymkode: b7638...9db 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden 2-3 netter Anonymkode: 2a8e4...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Snu det. Svigers må komme til dere. Anonymkode: eb924...fdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Det er jo ikke akkurat noe særlig å sitte og trykke dag ut og dag inn med noen som kun vil sitte der. Jeg hadde innført en ny tradisjon; bo på en airbnb i nærheten om mulig. Da står alle mye friere til å få hyggelig samvær uten at det skal bli så krampeaktig. Det sier seg selv at det ikke er særlig hyggelig å bo på gutterommet. Om det ikke er andre muligheter enn å bo der, så ville jeg planlagt dagene slik at dere får kommet dere ut og gjort litt. Ski? Gåturer? Grille pølser på bål etc. Tro det eller ei, men tenker at svigers er ganske slitne av besøk også, selvom de selvfølgelig vil se dere, men de går jo fra å bare være de to til å ha huset fullt. Derfor er det et pluss for de også om dere kan finne et sted å leie. To-tre dager ja. Tipper mannen din har foreslått en uke. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden «Trykke»? Anonymkode: b43cc...b8f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden 1 natt maks under slike forhold. 2-3 med trivelige svigerforeldre og god plass. Nok soverom, bad og en egen tv-stue man Jan trekke seg unna. Anonymkode: 80899...7c3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg kunne ha skrevet dette selv. Svigers her bor på en øde øy ute i gokk, på andre kant av landet. Det er værhardt, så forrige jul vi var der ble vi værfast inne hele jula. Mannen ønsker at vi er der fra lille julaften og til første nyttårsdag. Jeg mener i utgp maks tre netter, men flybillene er såpass dyre og reisen såpass tidkrevende at det føles litt bortkasta ut. Så kompromisset her ble fem netter. Jeg gruer meg veldig, og føler meg deg. Hadde det vært i kjøreavstand hadde tre netter vært absolutt maks. Anonymkode: 33d2d...ea0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden 2-3 dager, ja. Høres ikke gøy ut. Lykke til!!! Anonymkode: 2ad86...b6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden visp skrev (19 minutter siden): Det er jo ikke akkurat noe særlig å sitte og trykke dag ut og dag inn med noen som kun vil sitte der. Jeg hadde innført en ny tradisjon; bo på en airbnb i nærheten om mulig. Da står alle mye friere til å få hyggelig samvær uten at det skal bli så krampeaktig. Det sier seg selv at det ikke er særlig hyggelig å bo på gutterommet. Om det ikke er andre muligheter enn å bo der, så ville jeg planlagt dagene slik at dere får kommet dere ut og gjort litt. Ski? Gåturer? Grille pølser på bål etc. Tro det eller ei, men tenker at svigers er ganske slitne av besøk også, selvom de selvfølgelig vil se dere, men de går jo fra å bare være de to til å ha huset fullt. Derfor er det et pluss for de også om dere kan finne et sted å leie. To-tre dager ja. Tipper mannen din har foreslått en uke. Ja, vi gjør det altså, men vi gjør det da alene vi i kjærnefamilien. Svigers blir ikke med, og da kunne vi like gjerne gjort det samme hjemme. Han har faktisk foreslått 14 dager😬🫣 ts Anonymkode: b7638...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg kunne ha skrevet dette selv. Svigers her bor på en øde øy ute i gokk, på andre kant av landet. Det er værhardt, så forrige jul vi var der ble vi værfast inne hele jula. Mannen ønsker at vi er der fra lille julaften og til første nyttårsdag. Jeg mener i utgp maks tre netter, men flybillene er såpass dyre og reisen såpass tidkrevende at det føles litt bortkasta ut. Så kompromisset her ble fem netter. Jeg gruer meg veldig, og føler meg deg. Hadde det vært i kjøreavstand hadde tre netter vært absolutt maks. Anonymkode: 33d2d...ea0 Ah, ja det høres ut som meg. Mannen vil være der i 2(!) uker. Jeg får dårlig samvittighet for jeg bor jo så nærme mine foreldre, men det er INGENTING der. Ikke en kino, ikke en restaurant. Vi får ikke utnyttet svigers som barnevakt en gang, for hvor skal vi gå? ts Anonymkode: b7638...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, vi gjør det altså, men vi gjør det da alene vi i kjærnefamilien. Svigers blir ikke med, og da kunne vi like gjerne gjort det samme hjemme. Han har faktisk foreslått 14 dager😬🫣 ts Anonymkode: b7638...9db Ja, jeg mente at dere fant på ting ute bare dere. Så ikke for meg at svigers ble med på sånt:) 14 dager???? Hva røyker han? Men er det ingen som har noen jobb man skal på eller noe sånt? Det er jo helt grusomt å måtte tilbringe 14 dager på gutterommet, og sikkert veldig, veldig slitsomt for svigers å ha besøk så lenge. Tenker han ikke på de? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, vi gjør det altså, men vi gjør det da alene vi i kjærnefamilien. Svigers blir ikke med, og da kunne vi like gjerne gjort det samme hjemme. Han har faktisk foreslått 14 dager😬🫣 ts Anonymkode: b7638...9db Denne slutningen forstår jeg ikke helt? Selv om de ikke er med på tur og aktiviteter på dagen spiser dere måltider sammen, som nok betyr mye for barna og mannen din. Jeg hadde vært skuffet hvis du var kona mi. Anonymkode: e677b...01d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden visp skrev (1 minutt siden): Ja, jeg mente at dere fant på ting ute bare dere. Så ikke for meg at svigers ble med på sånt:) 14 dager???? Hva røyker han? Men er det ingen som har noen jobb man skal på eller noe sånt? Det er jo helt grusomt å måtte tilbringe 14 dager på gutterommet, og sikkert veldig, veldig slitsomt for svigers å ha besøk så lenge. Tenker han ikke på de? Jeg er lærer, han har masse avspasering som må tas ut. Svigermor vil ingenting heller enn å ha godgutten sin hjemme på gutterommet😂 Anonymkode: b7638...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Hvor tiltaksløse er folk? Man sitter vel uansett ikke inne hele jula. Ta med ski og akebrett. Gå på tur i skogen. Spill brettspill inne. Se på film. En uke bør være greit. Din mann må akseptere at dine foreldre kommer ofte på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne slutningen forstår jeg ikke helt? Selv om de ikke er med på tur og aktiviteter på dagen spiser dere måltider sammen, som nok betyr mye for barna og mannen din. Jeg hadde vært skuffet hvis du var kona mi. Anonymkode: e677b...01d Du hadde forventet at jeg sa ja til 14 dager i huttiheiti? På 9 kvadratmeter rom? ts Anonymkode: b7638...9db 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Maks 2-3 netter. 14 dager er jo totalt hjernedødt å forvente. Særlig på så liten plass. Skal ikke jula være hyggelig for alle sammen? Da må han også gi litt. Anonymkode: 41c50...616 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Brunello skrev (1 minutt siden): Hvor tiltaksløse er folk? Man sitter vel uansett ikke inne hele jula. Ta med ski og akebrett. Gå på tur i skogen. Spill brettspill inne. Se på film. En uke bør være greit. Din mann må akseptere at dine foreldre kommer ofte på besøk. Det er INGENTUNG å finne på, akebrett og ski blir fort oppbrukt når det kun er oss. Hjemme kunne vi kost oss masse med det, med familie og venner sammen med oss. Vi kan gjerne ra en aketur/skitur alene oss og barna, men så er liksom det gjort. Eneste poenget med å komme dit er å besøke svigers, de vil ikke gjøre noe utenfor husets vegger. ts Anonymkode: b7638...9db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du hadde forventet at jeg sa ja til 14 dager i huttiheiti? På 9 kvadratmeter rom? ts Anonymkode: b7638...9db Nei. Du må se hva jeg uthevet og svarte på. Anonymkode: e677b...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er INGENTUNG å finne på, akebrett og ski blir fort oppbrukt når det kun er oss. Hjemme kunne vi kost oss masse med det, med familie og venner sammen med oss. Vi kan gjerne ra en aketur/skitur alene oss og barna, men så er liksom det gjort. Eneste poenget med å komme dit er å besøke svigers, de vil ikke gjøre noe utenfor husets vegger. ts Anonymkode: b7638...9db Ski kan brukes hver dag til skiturer. Man blir ikke lei etter en dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Du må se hva jeg uthevet og svarte på. Anonymkode: e677b...01d Ja? svigers er ikke med, så det er lite poeng. Hele poenget med å dra dit er å besøke svigers. Ake, ski etc. kan vi gjøre bedre hjemme. ts Anonymkode: b7638...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå