bibliotekaren Skrevet onsdag kl 10:51 #121 Skrevet onsdag kl 10:51 Jeg reagerte først, men så hørte jeg hva hun sa, for øvrig litt dumt hun ikke tekstet mer, for hun forklarte mer enn hun skrev. Skjønner at folk reagerer, men samtidig er det å "plutselig" få et barn å ta seg av 24/7 tøft. Jeg skulle ønske noen nær mer hadde vært villig til å stille opp for meg og mitt barn når jeg fikk baby. Det at det er en bestemt tid og dag er jo bare fint, for da kan man planlegge. 1 1
Viki6 Skrevet onsdag kl 11:51 #122 Skrevet onsdag kl 11:51 Fenomen skrev (1 time siden): Det jeg reagerer mest på er at stadig flere influencere normaliserer å være masse borte fra nyfødte/små barn, ha mye barnevakt og å ha masse fokus på ”egentid”. Når man får barn så innebærer det å endre fokus og at ting forandrer seg. Man skal da selvfølgelig få gjøre ting på egenhånd, pynte seg osv. hvis man vil det, men det haster jo ikke så fælt. Hvis man ikke er klar for det så bør man vente med å få barn. Influencere er nok ikke som oss andre 😄. Så at Sophie Elise søker etter noen som kan komme hjem og lage lunsj og middag til henne og sønnen, fordi hun vil ha mer tid med ham. Men hun har vel brukt nanny og vært svært opptatt av tid alene, så det henger jo ikke på greip 😄. Så har du Stina Bakken og Pelle K som har delt dagen nøyaktig i to siden fødsel for at begge skal få like mye fri. Mulig at disse influencerne får flere klikk jo mer utradisjonelle valg de tar 😄. Å ville ha masse fri fra nyfødt/baby er vel uansett ikke normalt, så vi får bare håpe det ikke smitter over på andre. 11
Vanilje70 Skrevet onsdag kl 16:04 #123 Skrevet onsdag kl 16:04 Virker ikke helt som hun har noe tilknytning til barnet utifra hvordan hun omtaler banyen og har gjort det hele tiden. Stakkars martin som sikkert hadde ønsket en mor som var hengivend til barnet sitt. Har virket som om søstrren t M har vært på hytta og passet hun hver gang også. Helle virker som alt annet en en mamma som snakker om barnet sitt m kjærlighet i blikket. 6
Vanilje70 Skrevet onsdag kl 16:05 #124 Skrevet onsdag kl 16:05 Og skal ved første anledning, 6 uker, har prevensjon. Skal ikke være tjans i havet for å bli gravid igjen asså 3
cerruti Skrevet onsdag kl 16:23 #125 Skrevet onsdag kl 16:23 Vanilje70 skrev (17 minutter siden): Og skal ved første anledning, 6 uker, har prevensjon. Skal ikke være tjans i havet for å bli gravid igjen asså Jeg tenkte mer i baner at hun vil signalisere at det ikke er noe sex-stopp der i gården. 5
Vanilje70 Skrevet onsdag kl 16:32 #126 Skrevet onsdag kl 16:32 cerruti skrev (8 minutter siden): Jeg tenkte mer i baner at hun vil signalisere at det ikke er noe sex-stopp der i gården. Ja men var måten hun sa d på 1
Tough cookie Skrevet onsdag kl 16:41 #127 Skrevet onsdag kl 16:41 (endret) Har inntrykk av at det viktigste i livet hennes er: Babyen skal IKKE hindre henne i å leve det livet hun hadde med venninnene før hun ble gravid. Hytta MÅ bli ferdig så kjapt som mulig. Endret onsdag kl 17:59 av Tough cookie 7 2
Stay Skrevet onsdag kl 16:45 #128 Skrevet onsdag kl 16:45 Vanilje70 skrev (38 minutter siden): Og skal ved første anledning, 6 uker, har prevensjon. Skal ikke være tjans i havet for å bli gravid igjen asså Tipper også at det var for å hinte om at de har sex, men for å svare på din kommentar, så er det jo ikke anbefalt og bli gravid igjen så fort. Prevensjon er tema på 6ukerskontroll av nybakt mor, og noe legen anbefaler. 4
cerruti Skrevet onsdag kl 16:51 #129 Skrevet onsdag kl 16:51 Tough cookie skrev (9 minutter siden): Hytta MÅ bli ferdig så kjapt som mulig Hun MÅ bli like slank som før svangerskapet, så fort som mulig *Hytten😅 Enig. 4
Vanilje70 Skrevet onsdag kl 17:16 #130 Skrevet onsdag kl 17:16 Stay skrev (30 minutter siden): Tipper også at det var for å hinte om at de har sex, men for å svare på din kommentar, så er det jo ikke anbefalt og bli gravid igjen så fort. Prevensjon er tema på 6ukerskontroll av nybakt mor, og noe legen anbefaler. Hvis du samler alt til ett bilde, ser en at det ikke skal flere unger her asså
Vanilje70 Skrevet onsdag kl 17:18 #131 Skrevet onsdag kl 17:18 cerruti skrev (53 minutter siden): Jeg tenkte mer i baner at hun vil signalisere at det ikke er noe sex-stopp der i gården. Ta alt i betrakning. Syns ikke hun har nevnt noe positivt hverken om barnet eller noe. Kunvat hun ville vært m alex på festreisene 3
Viki6 Skrevet torsdag kl 08:35 #132 Skrevet torsdag kl 08:35 Vanilje70 skrev (15 timer siden): Ta alt i betrakning. Syns ikke hun har nevnt noe positivt hverken om barnet eller noe. Kunvat hun ville vært m alex på festreisene Hun er mest opptatt av å snakke om Helle-tid, hytten, bli slank igjen, shopping, trening, treffe venninner, få hatt date med mannen.... Virker litt manisk hele dama, og hun ser ikke ut til å klare å roe ned. Det blir det ofte stressa og urolige babyer av, så lykke til 🙃 10 1
Mei88 Skrevet torsdag kl 17:13 #133 Skrevet torsdag kl 17:13 Viki6 skrev (8 timer siden): Hun er mest opptatt av å snakke om Helle-tid, hytten, bli slank igjen, shopping, trening, treffe venninner, få hatt date med mannen.... Virker litt manisk hele dama, og hun ser ikke ut til å klare å roe ned. Det blir det ofte stressa og urolige babyer av, så lykke til 🙃 Andre influencere får kjeft fordi de prater om babyen at de utleverer for mye, Helle får kjeft for å ikke nevne babyen 9
Viki6 Skrevet torsdag kl 17:44 #134 Skrevet torsdag kl 17:44 Mei88 skrev (30 minutter siden): Andre influencere får kjeft fordi de prater om babyen at de utleverer for mye, Helle får kjeft for å ikke nevne babyen Det de alle egentlig burde gjøre, er å ta fødselspermisjon fra Snap. Det er jo jobben deres. Andre nybakte mødre tar fri. 8 3
Viki6 Skrevet fredag kl 07:14 #135 Skrevet fredag kl 07:14 Spørs om hun ikke har røket på en fødselsdepresjon siden hun så ofte sier at hun gråter mye. I såfall håper jeg hun får god profesjonell hjelp. Hun pleier å si at hun ikke har noe filter for å dele, men det er jo ikke sikkert at hun velger å dele det da. Men om hun gjør det, så får hun nok større forståelse for at de må hente inn hjelp til barnepass. De fleste nybakte mødre pleier å få litt mer på stell når det nærmer seg et par mnd etter fødsel, så lurt å være obs om ting ikke bedrer seg. 4 1
Kønn Skrevet fredag kl 07:49 #136 Skrevet fredag kl 07:49 Viki6 skrev (32 minutter siden): Spørs om hun ikke har røket på en fødselsdepresjon siden hun så ofte sier at hun gråter mye. I såfall håper jeg hun får god profesjonell hjelp. Hun pleier å si at hun ikke har noe filter for å dele, men det er jo ikke sikkert at hun velger å dele det da. Men om hun gjør det, så får hun nok større forståelse for at de må hente inn hjelp til barnepass. De fleste nybakte mødre pleier å få litt mer på stell når det nærmer seg et par mnd etter fødsel, så lurt å være obs om ting ikke bedrer seg. Ikke godt å si, men hun var på event i går. Make up mekka, Martine Lunde. Det var andre påvirkere som delte fra dette eventet og der strålte H i hverfall. 1
Viki6 Skrevet fredag kl 08:02 #137 Skrevet fredag kl 08:02 Kønn skrev (11 minutter siden): Ikke godt å si, men hun var på event i går. Make up mekka, Martine Lunde. Det var andre påvirkere som delte fra dette eventet og der strålte H i hverfall. Men da måtte hun ha digre solbriller fordi hun hadde grått hele dagen, sa hun. Og i dag sa hun at hun hadde hatt helt sammenbrudd i går. Så enten overdriver hun, eller så vil jeg tro at hun burde skaffe seg litt hjelp med psyken. 4
Kønn Skrevet fredag kl 08:50 #138 Skrevet fredag kl 08:50 Viki6 skrev (45 minutter siden): Men da måtte hun ha digre solbriller fordi hun hadde grått hele dagen, sa hun. Og i dag sa hun at hun hadde hatt helt sammenbrudd i går. Så enten overdriver hun, eller så vil jeg tro at hun burde skaffe seg litt hjelp med psyken. Veldig skuffende om hun lyver om dette i såfall. Bare å sjekke Ragnhild Margrethe sin snap. H ser fresh ut. Det er jo bra, men det harmonerer dårlig med det hun sier i dagens snap. Jeg har likt henne, men om hun lyver om dette så blokker jeg henne også, Det tynnes i rekkene av snappkontoer å følge😂 2
Fenomen Skrevet fredag kl 11:44 #139 Skrevet fredag kl 11:44 Virker som om det også er en greie. ”Alle” influencere får fødselsdepresjon fordi de lever så utrolig egoistiske liv hvor alt handler om en selv, og ikke skjønner hva de går til eller hva barn innebærer i det hele tatt. I enda større grad enn andre. 11
snurk Skrevet fredag kl 17:27 #140 Skrevet fredag kl 17:27 Fenomen skrev (5 timer siden): Virker som om det også er en greie. ”Alle” influencere får fødselsdepresjon fordi de lever så utrolig egoistiske liv hvor alt handler om en selv, og ikke skjønner hva de går til eller hva barn innebærer i det hele tatt. I enda større grad enn andre. Dette har jeg faktisk tenkt på så mange ganger! 🫣 Og der gir absolutt mening. Man vet jo at for å lykkes som influenser så man skamløst dele av seg selv - det ligger på ingen måte naturlig i de fleste av oss. Jeg vil anta at klassiske trekk som går igjen i denne typen persona er ekstremt selvopptatthet. Bare tenk på, de fleste står å snakke med "seg selv" hele dagen og studerer seg selv i kameraet. Ingen andre går rundt å ser så mye på seg selv som influencere gjør. Jobben deres er å utlevere ALT om seg selv, jo mer man skamløst deler jo mer penger i kassa. Har absolutt ingen problemer med å tro at de som sitter med det største mammasjokket etter å fått barn, er nemlig influensere. Det er tungt for de fleste å få barn første gang, men tenker meg det er hakket værre når man er vant med å dyrke seg selv dag inn og dag ut. 11 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå