Tough cookie Skrevet 5. august #101 Skrevet 5. august Kønn skrev (2 timer siden): Hun snakker om balanse i livet og at L har en far. Noe jeg støtter henne 100% i. Hun sier også at hun slapper best av når det skjer ting. Dessuten er hun flere dager off snap og hun viser ikke baby ei heller snakker om rutiner osv. Skrevet det før og gjentar det gjerne at der har mange mye å lære av henne. Når det gjelder vekt og gråt rundt det kan det ligge helt andre årsaker bak som hun ikke engang vet selv hva bunner i. Som nybakt mor kommer tårene lett for mange. Hun har akkurat født sitt første barn og livet snudd på hodet. Så gi henne litt slækk, det gjør i hverfall jeg. Hun er ikke off snap. Hun tok en liten pause en dag, fordi det skjedde så mye mentalt som hun ikke orket å dele 1
Kønn Skrevet 5. august #102 Skrevet 5. august (endret) Tough cookie skrev (4 timer siden): Hun er ikke off snap. Hun tok en liten pause en dag, fordi det skjedde så mye mentalt som hun ikke orket å dele Hun har vært borte fra snap flere enn en dag. Burde vel egentlig ta seg en pause fra snap, men penga rår. Slik er det vel med de fleste som har gul stjerne. Endret 5. august av Kønn 2
Kønn Skrevet 5. august #103 Skrevet 5. august cerruti skrev (6 timer siden): Men hun er vel voksen nok til å kunne holde det for seg selv? Samme gjelder for øvrig nybakte mødre Ida Wolff og Karianne Spetalen. Ja, det er mye disse influenserne burde holde for seg selv, så der er jeg helt enig med deg. 2
Viki6 Skrevet 12. august #104 Skrevet 12. august Baby er 6 uker, og Helle må ha dagmamma en dag i uka fra 0900 - 1700 for å holde på med sine egne greier. Snakk om å ikke klare og sette noen andre foran seg selv. Hun vinner ikke prisen for årets beste mor akkurat. 9 6
Kønn Skrevet 12. august #105 Skrevet 12. august Viki6 skrev (30 minutter siden): Baby er 6 uker, og Helle må ha dagmamma en dag i uka fra 0900 - 1700 for å holde på med sine egne greier. Snakk om å ikke klare og sette noen andre foran seg selv. Hun vinner ikke prisen for årets beste mor akkurat. Det er tanta til barnet som skal være med både mor og barn. Må vel være flott det. Mor får trekt, gjøre ærender, barnet får kontakt med tante og mor blir mer fornøyd. Vinn, vinn spør du meg🥰 4 1 1
Viki6 Skrevet 12. august #106 Skrevet 12. august Kønn skrev (Akkurat nå): Det er tanta til barnet som skal være med både mor og barn. Må vel være flott det. Mor får trekt, gjøre ærender, barnet får kontakt med tante og mor blir mer fornøyd. Vinn, vinn spør du meg🥰 Vet at det er tanta, og det spiller jo ingen rolle. Barnepasser er barnepasser. Inngått fast avtale med fast dag og tidspunkt, en full dag i uka. Ikke fortell meg at det er normalt til en baby på 6 uker. I hvertfall ikke for at mor skal fikse negler, shoppe og trene 🙂. Forrige uke snakket hun om at hun grudde seg til å bli alene med baby siden samboer skulle begynne på jobb. Så da ordnet hun dette.... Blir nok samme opplegg som Sophie Elise har hatt. De er rett og slett vant til å bare tenke på seg selv, og klarer ikke overgangen til å ha ansvar for en baby. 25 3
Kønn Skrevet 12. august #107 Skrevet 12. august Viki6 skrev (1 time siden): Vet at det er tanta, og det spiller jo ingen rolle. Barnepasser er barnepasser. Inngått fast avtale med fast dag og tidspunkt, en full dag i uka. Ikke fortell meg at det er normalt til en baby på 6 uker. I hvertfall ikke for at mor skal fikse negler, shoppe og trene 🙂. Forrige uke snakket hun om at hun grudde seg til å bli alene med baby siden samboer skulle begynne på jobb. Så da ordnet hun dette.... Blir nok samme opplegg som Sophie Elise har hatt. De er rett og slett vant til å bare tenke på seg selv, og klarer ikke overgangen til å ha ansvar for en baby. Da er vi uenige. Hun har muligheten og benytter seg av den. Hadde det vært en vilt fremmed person hadde jeg nok reagert litt annerledes. 2
Anonysoum Skrevet 12. august #108 Skrevet 12. august Folk er snevre her, hun blir ikke en mindre god mor av å ha dagmamma en dag i uka. Trolig kan hun være en bedre mor med mer energi resten av tiden. 2 1 1
Viki6 Skrevet 12. august #109 Skrevet 12. august Anonysoum skrev (17 minutter siden): Folk er snevre her, hun blir ikke en mindre god mor av å ha dagmamma en dag i uka. Trolig kan hun være en bedre mor med mer energi resten av tiden. Kjenner ingen som har hatt dagmamma til en baby på 6 uker, så da er det vel bare jeg som er rar. Men gir meg da 😄. Er kanskje vanlig for influencere. 25
Lawyer Skrevet 12. august #110 Skrevet 12. august Viki6 skrev (7 minutter siden): Kjenner ingen som har hatt dagmamma til en baby på 6 uker, så da er det vel bare jeg som er rar. Men gir meg da 😄. Er kanskje vanlig for influencere. Nå vet vi ingenting om hvordan babyen sin døgnrytme er. Men jeg hadde satt stor pris på avlastning en dag i uke da ungen min var 6 uker pga kolikk og gråting 24/7. Og nå har Helle vært åpen om at hun må lære å være mor❤️ Gi folk slack tenker jeg. Babyer trenger ikke å henge på mammaen sin 24/7. pappaer, tanter og besteforeldre stepper inn…vil si hun er heldig som er et nettverk rundt seg som tilbyr å hjelpe. Ikke alle som er like heldige der. 4 1
Tessa12 Skrevet 12. august #111 Skrevet 12. august Viki6 skrev (1 time siden): Kjenner ingen som har hatt dagmamma til en baby på 6 uker, så da er det vel bare jeg som er rar. Men gir meg da 😄. Er kanskje vanlig for influencere. Hun har jo stort sett vært hjemme i dag da, men jeg hadde dagmamma da jeg var 6 uker, er såpass gammel at da var permisjon kun 6 uker 1
Aria Skrevet 12. august #112 Skrevet 12. august Personlig tror jeg man gjør seg selv en bjørnetjeneste med den typen avlastning. Er gjennom denne tiden og at man må stå i det sammen med babyen sin at man knytter det unike mor/barn båndet og utvikler seg sammen. Men det er min mening. Har man tilgang på slik avlastning så blir det mer til at en skal «holde ut» til dette tidspunktet, i stedet for å ta den nye mammarollen innover seg og vokse inn i den 14 1 2
Jente27jente Skrevet 12. august #114 Skrevet 12. august Jeg syns det er godt at hun gjør det hun trenger å gjøre for seg selv. Men syns jo dette kan vise litt manglende morsinstinkt. De øyeblikkene med de små går så fort… Og tenker når hun har sagt at hun må lære seg å være mamma så burde hun tilbringe tid med barnet sitt for å lære det.. Men alle velger jo selv hva en gjør. Men blir kanskje litt mye fokus på seg selv alene en som mamma helle. En kan gjøre mye selvom en er blitt foreldre. 7
Vintermåne Skrevet 12. august #115 Skrevet 12. august Aldri hørt om noen som har dagmamma til en 6 uker gammel baby…. fra 9-17 - altså det er mange timer det…. og det er litt «avslørende» når hun etterpå tar seg utrolig bær av kritiske (eller SCHTØGGE da) kommentarer, prøver å glatte over å si det bare er et par timer så mor får trent osv (det var ikke sånn hun la det frem først), må poengtere med haugesvis av hjerter osv og si det mange ganger at hun skal hjem og være med dattera si, komme med veldig passiv aggressive kommentarer a’la «nå er verdens verste moe hjemme igjen» …… alt dette, det frestår hvertfall for meg som at hun føler seg veldig truffet- og når man forsvarer seg så iherdig er det ofte fordi det kanskje treffer en nerve 😉 Jeg mener overhode ikke at man ikke skal få kunne trene, møte folk, fikse negler, shoppe osv når man får barn- men det kan da vel fint gjøres når pappaen er hjemme igjen fra jobb f eks - man trenger da virkelig ikke hyre inn dagmamma en fast full dag i uka for å gjøre sånne ting- en trenger hvertfall ikke normalisere det, for det er ikke normalen 😅😅 10 2 5
Jente27jente Skrevet 12. august #116 Skrevet 12. august Vintermåne skrev (4 minutter siden): Aldri hørt om noen som har dagmamma til en 6 uker gammel baby…. fra 9-17 - altså det er mange timer det…. og det er litt «avslørende» når hun etterpå tar seg utrolig bær av kritiske (eller SCHTØGGE da) kommentarer, prøver å glatte over å si det bare er et par timer så mor får trent osv (det var ikke sånn hun la det frem først), må poengtere med haugesvis av hjerter osv og si det mange ganger at hun skal hjem og være med dattera si, komme med veldig passiv aggressive kommentarer a’la «nå er verdens verste moe hjemme igjen» …… alt dette, det frestår hvertfall for meg som at hun føler seg veldig truffet- og når man forsvarer seg så iherdig er det ofte fordi det kanskje treffer en nerve 😉 Jeg mener overhode ikke at man ikke skal få kunne trene, møte folk, fikse negler, shoppe osv når man får barn- men det kan da vel fint gjøres når pappaen er hjemme igjen fra jobb f eks - man trenger da virkelig ikke hyre inn dagmamma en fast full dag i uka for å gjøre sånne ting- en trenger hvertfall ikke normalisere det, for det er ikke normalen 😅😅 Så enig!! 9-17 er lenge da har en kun baby litt om morningen etter de har våknet og litt før de skal legge seg igjen. For det er ikke normalt som du sier.. Men skjønner ikke at hun blir så sjokkert over at folk reagerer.. 14
Viki6 Skrevet 12. august #117 Skrevet 12. august Vintermåne skrev (2 minutter siden): Aldri hørt om noen som har dagmamma til en 6 uker gammel baby…. fra 9-17 - altså det er mange timer det…. og det er litt «avslørende» når hun etterpå tar seg utrolig bær av kritiske (eller SCHTØGGE da) kommentarer, prøver å glatte over å si det bare er et par timer så mor får trent osv (det var ikke sånn hun la det frem først), må poengtere med haugesvis av hjerter osv og si det mange ganger at hun skal hjem og være med dattera si, komme med veldig passiv aggressive kommentarer a’la «nå er verdens verste moe hjemme igjen» …… alt dette, det frestår hvertfall for meg som at hun føler seg veldig truffet- og når man forsvarer seg så iherdig er det ofte fordi det kanskje treffer en nerve 😉 Jeg mener overhode ikke at man ikke skal få kunne trene, møte folk, fikse negler, shoppe osv når man får barn- men det kan da vel fint gjøres når pappaen er hjemme igjen fra jobb f eks - man trenger da virkelig ikke hyre inn dagmamma en fast full dag i uka for å gjøre sånne ting- en trenger hvertfall ikke normalisere det, for det er ikke normalen 😅😅 Det er et paradoks at kvinner i generasjoner før oss kjempet hardt for den lange permisjonen foreldre har i dag, og så er det da enkelte som ikke holder ut å være fulltids baby-mamma i mer enn seks uker. Enkelte influencere er svært selvopptatte da, det vet vi. Og de har et stramt program med egentid, negledame, trening (før mannen kommer hjem fra jobb), bryn,vipper, møte venninner, shopping osv. Syns det er rart at de ikke klarer å sette egne behov LITT til side noen få mnd når de velger å få barn. Hun virket å være i fin form, og har en enkel baby som kan tas med overalt og hit og dit, så hun trenger vel ikke akkurat en full dag ukentlig med dagmamma fordi hun er sliten. Det er kun for å få alenetid. 14 5
Kønn Skrevet 12. august #118 Skrevet 12. august Viki6 skrev (6 timer siden): Kjenner ingen som har hatt dagmamma til en baby på 6 uker, så da er det vel bare jeg som er rar. Men gir meg da 😄. Er kanskje vanlig for influencere. Du trenger ikke gi deg, det må være greit å ha ulike meninger😊 Det er en dag i uka og mor er ikke borte fra 9-17. I dag var hun borte to av de timene og resten av dagen var de sammen alle tre. Skulle ønske jeg hadde en slik tanta til barna mine da de var små. 2 1
Viki6 Skrevet 13. august #119 Skrevet 13. august Kønn skrev (7 timer siden): Du trenger ikke gi deg, det må være greit å ha ulike meninger😊 Det er en dag i uka og mor er ikke borte fra 9-17. I dag var hun borte to av de timene og resten av dagen var de sammen alle tre. Skulle ønske jeg hadde en slik tanta til barna mine da de var små. Er vel kanskje vanligere på Oslo vest å ha hjelp til baby, kom jeg på. De har vel litt tradisjon for au pair o.l. selv om mor ikke er i jobb. Så kanskje en ukjent kultur for meg bare 🙂. Greit at hun bare var to timer på trening, men tar vel litt tid med snap og sånt også. Om jeg ikke misforsto, så skulle dagmamma være der fast 09 - 17 uansett om Helle er hjemme eller ikke. Kanskje det jeg reagerte på 🙂. Skjønner selvfølgelig at man kan trenge hjelp en time her og der, til tannlege, frisør el.l. var nok det med full dag jeg reagerte på 🙂. Men selvfølgelig, om hun sliter med å ha baby alene, selv om det virker som om baby er rolig og fin, så er det bedre for baby at det er en rolig og fin person der som hjelper til enn bare en mor som sliter litt med sin nye hverdag. 5
Fenomen Skrevet 13. august #120 Skrevet 13. august Det jeg reagerer mest på er at stadig flere influencere normaliserer å være masse borte fra nyfødte/små barn, ha mye barnevakt og å ha masse fokus på ”egentid”. Når man får barn så innebærer det å endre fokus og at ting forandrer seg. Man skal da selvfølgelig få gjøre ting på egenhånd, pynte seg osv. hvis man vil det, men det haster jo ikke så fælt. Hvis man ikke er klar for det så bør man vente med å få barn. 22 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå