Gå til innhold

Helle Nordby

Fremhevede innlegg

Skrevet
Million skrev (9 timer siden):

Hvis hun hadde bekkenløsningssmerter under svangerskapet, forsvinner disse normalt veldig, veldig fort etter fødselen. Faktisk så fort at jeg dagen etter fødselen (eller var det samme kveld?) kunne gå helt normalt og uten smerter nedover korridoren på fødeavdelingen! Jeg var helt sjokkert, det var som om de aldri hadde vært der. Så fort barnet var ute, forsvant de. En lettelse, og jeg følte meg jo så klart da veldig mye sprekere og gladere, når jeg slapp den smerten som hadde plaget meg sånn i fire måneder!

Kanskje det er noe sånt med Helle også? Plager fra svangerskapet forsvant, da føler man seg som ny :) 

Jaha, kilder på at de forsvinner veldig fort etter fødselen? Det er definitivt ikke min erfaring 

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Million skrev (11 timer siden):

Det er helt vanlig dialekt i Bergen å si "hytten" og ikke hytta.

JojoMoyes skrev (11 timer siden):

Det var det jeg prøvde å si også 😂🙈

Jeg vet det- Bergen har ikke hun-kjønn. Jeg mente at det sjelden sies «hytten» på Oslo vest. HyttA har tatt over. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Trøste å bære så negativ å sur hun er, babyen virker som en byrde. Hun bare offer seg, og virker ikke som hun liker å kose seg hvertfall.. hun vil kun ha fokus på seg selv og være uten ansvar. La oss være ærlig.. jesus

Endret av Vanilje70
  • Liker 8
Skrevet
cerruti skrev (18 timer siden):

Jeg vet det- Bergen har ikke hun-kjønn. Jeg mente at det sjelden sies «hytten» på Oslo vest. HyttA har tatt over. 

Tror det avhenger av generasjon, jeg er i 30-årene og jevnaldrende fra vestkanten sier fremdeles hytten osv. 

• Liker 1
Skrevet
Vanilje70 skrev (17 minutter siden):

Trøste å bære så negativ å sur hun er, babyen virker som en byrde. Hun bare offer seg, og virker ikke som hun liker å kose seg hvertfall.. hun vil kun ha fokus på seg selv og være uten ansvar. La oss være ærlig.. jesus

Kanskje vi skal være forsiktige med å uttale oss for mye om humøret og trivselen til ei som nettopp har født? Vi vet ikke om hun kanskje sliter med å knytte seg til babyen, kanskje har en begynnende fødselsdepresjon osv, det er ikke alle som havner i en lykkeboble med en gang. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Vanilje70 skrev (33 minutter siden):

Måtte inn å se . Ja det var mye sur og bæp.. Det var det mye jeg reagerte på gitt . Snakker mer og penere om bilen enn barnet . Ja det hørtes jo ut som hun hadde fått en klamp om foten gitt . Overrasker meg med henne og en viss annen influenser at de ikke har forberedt seg mer i svangerskapet på hva som venter de …Greit å være 1 gangs men hallo hun er da en voksen dame .

• Liker 4
Skrevet

Får håpe typen hennes følger rådet til NAF og dropper flip-flops når han kjører bil..... :dåne:At han gjør det med baby i baksetet, er jo rett og slett pinlig...

• Liker 5
Skrevet
Tradegy skrev (1 time siden):

Får håpe typen hennes følger rådet til NAF og dropper flip-flops når han kjører bil..... :dåne:At han gjør det med baby i baksetet, er jo rett og slett pinlig...

Han tror nok som de fleste andre «influensere er fritatt lover og regler som ikke helt passer for dem «

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser ut som noen har vært innom her og skal hardt motbevise påstander fra i går 😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når vi ser på de influenserne som også har født minutt-for-minutt, syns jeg Helle er den som har eksponert barnet sitt minst. Honnør til henne for det! 

• Liker 11
Skrevet

Er ikke barnet akkurat født og så snakkes det om å se ut som seg selv igjen, allerede? Greit nok at hun vil det, men hva med å holde det for seg selv? Sikkert ikke alle som lever så turbo rett etter fødsel. Det blir på en måte negativt press i en tid hvor det må være lov å bare hvile og kose seg m babyen. 

• Liker 10
Skrevet
cerruti skrev (8 timer siden):

Er ikke barnet akkurat født og så snakkes det om å se ut som seg selv igjen, allerede? Greit nok at hun vil det, men hva med å holde det for seg selv? Sikkert ikke alle som lever så turbo rett etter fødsel. Det blir på en måte negativt press i en tid hvor det må være lov å bare hvile og kose seg m babyen. 

Jeg synes også det er rimelig spesielt å stå å grine fordi klærne ikke passer, når det bare er noen få uker siden man fødte 🤔 Blir også stresset av å se hvordan det fartes rundt på butikker for å handle i hytt og pine, også rett opp på hytta for å styre på med oppussingsprosjekt. Det klages over at man er sliten og at man har behov for barnepass, men hva med å roe litt ned heller?

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
snurk skrev (6 minutter siden):

Jeg synes også det er rimelig spesielt å stå å grine fordi klærne ikke passer, når det bare er noen få uker siden man fødte 🤔 Blir også stresset av å se hvordan det fartes rundt på butikker for å handle i hytt og pine, også rett opp på hytta for å styre på med oppussingsprosjekt. Det klages over at man er sliten og at man har behov for barnepass, men hva med å roe litt ned heller?

Synes hun taklet svangerskap og vekt veldig bra men helt enig i at det er helt tullerusk alt som foregår nå med vekt og shopping og oppussing av hytte etc..

• Liker 9
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si om det jeg ser og som ikke sies.. virker på meg som hun  savner livet sitt før og uten ett barn på slep, som hun så fint kalte det.. ikke sikkert hun har connaction med babyen. Det lille pos hun har å si, eller sier er jeg elsker babyen min. To ganger sier hun det og virker så sykt påtatt. Men la oss hoppe over til vekt klær interiør! DA gløder hun når hun snakker. Men det lille positive hun har sagt om mammarollen babyen det..... vet ikke. Er ikke mye.. han virker oppriktig som en far med tilknytning til barnet :,(

• Liker 11
Skrevet

Jeg blir så fascinert av å se denne malingen de holder på med. Altså, hvordan er det egentlig mulig å grise så vanvittig mye på hender, klær og gulv (heldigvis tildekket gulv)?😅

• Liker 6
Skrevet

Hytten hytten hytten 

• Liker 4
Skrevet
-Turtle skrev (5 timer siden):

Jeg blir så fascinert av å se denne malingen de holder på med. Altså, hvordan er det egentlig mulig å grise så vanvittig mye på hender, klær og gulv (heldigvis tildekket gulv)?😅

Og bruke sååå lang tid så mange på de få kvm .. gris over alt! Aldri sett mer rot

• Liker 2
Skrevet

Hun snakker om balanse i livet og at L har en far. Noe jeg støtter henne 100% i. Hun sier også at hun slapper best av når det skjer ting. Dessuten er hun flere dager off snap og hun viser ikke baby ei heller snakker om rutiner osv. Skrevet det før og gjentar det gjerne at der har mange mye å lære av henne. Når det gjelder vekt og gråt rundt det kan det ligge helt andre årsaker bak som hun ikke engang vet selv hva bunner i. Som nybakt mor kommer tårene lett for mange. Hun har akkurat født sitt første barn og livet snudd på hodet. Så gi henne litt slækk, det gjør i hverfall jeg. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (44 minutter siden):

Når det gjelder vekt og gråt rundt det kan det ligge helt andre årsaker bak som hun ikke engang vet selv hva bunner i.

Men hun er vel voksen nok til å kunne holde det for seg selv? Samme gjelder for øvrig nybakte mødre Ida Wolff og Karianne Spetalen. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Kønn skrev (1 time siden):

Hun snakker om balanse i livet og at L har en far. Noe jeg støtter henne 100% i. Hun sier også at hun slapper best av når det skjer ting. Dessuten er hun flere dager off snap og hun viser ikke baby ei heller snakker om rutiner osv. Skrevet det før og gjentar det gjerne at der har mange mye å lære av henne. Når det gjelder vekt og gråt rundt det kan det ligge helt andre årsaker bak som hun ikke engang vet selv hva bunner i. Som nybakt mor kommer tårene lett for mange. Hun har akkurat født sitt første barn og livet snudd på hodet. Så gi henne litt slækk, det gjør i hverfall jeg. 

Hun har jo tidligere vist at hun var kraftig som barn og ungdom, så det er ikke utenkelig at kroppen nå bringer tilbake noen gamle og vonde følelser rundt kropp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...