Gå til innhold

Helle Nordby

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aria skrev (På 12.7.2025 den 9.09):

Synes faktisk litt synd på den nyfødte som ligger i en vogn med ruggemotor, mens foreldrene driver å pusser opp en hytte, 5-6 dager etter fødsel. Gi nå babyen litt hud mot hud i sin første uke utenfor magen..? Nyfødttiden som varer såå kort! Hadde aldri tilgitt meg selv om jeg så tilbake på denne tiden med mine barn og så at det var sånn her jeg gjorde med babyen min. Jeg kunne fått enda en baby kun for å få oppleve de få ukene med nyfødt igjen. Men men. Hver med sitt.

Og stå å rugge på en uke gammel baby om natten i en vogn… Unnskyld meg. Er ikke nybakte mødre innom helsestasjonen eller får en samtale på sykehuset med noen etter fødsel nå til dags? Den babyen har ingenting i en vogn å gjøre. Den har heller ikke døgnrytme. Det eneste den babyen trenger nå er å ligge inntil mamma eller pappa sin hud. Og gjerne amme. Døgne rundt. For både babyen og mammaens beste. 

og folk klager på hun der Karianne med premature tvillinger fordi hun luftet seg noen timer når hun lilevel ikke fikk sitte med babyene mer enn hun allerede gjorde dagene etter fødsel.. Hun har da i alle fall sittet med babyene på brystet 10/10 ganger hun har fått anledning til det fra sykehusets side.

Vis skjult innhold
  Vis skjult innhold

Husk at døgnet har 24 timer. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
cerruti skrev (På 2.7.2025 den 11.28):

Ikke vanlig å si «hytten». 

Det kommer jo helt an på hvor du kommer fra …

• Liker 3
Skrevet (endret)

🙊

Endret av Tough cookie
Skrevet

Må si at Helle har litt av en energi til å nettopp å ha født… 😅

• Liker 3
Skrevet
Tough cookie skrev (3 timer siden):

🙊

Altså her jeg bor har vi jo e n endelser så her høres det jo helt utrolig teit ut å si hytta , eller generelt a endelse 🤷🏼‍♀️så trenger ikke være fra Oslos vestkant for det mente jeg 🙈

Skrevet
JojoMoyes skrev (5 timer siden):

Det kommer jo helt an på hvor du kommer fra …

Ja, så klart- men svært få som bruker det på vestkanten i Oslo i hvert fall. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anemoi skrev (5 timer siden):

Jeg hadde bekken og symfyseløsning med alle mine. Så fort vi reiste hjem fra sykehuset etter 24 timer så gikk jeg turer og var i masse aktivitet med en gang. Aldri følt meg så frisk som da alle plagene ble borte😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Huttetutta skrev (11 timer siden):

Jeg hadde bekken og symfyseløsning med alle mine. Så fort vi reiste hjem fra sykehuset etter 24 timer så gikk jeg turer og var i masse aktivitet med en gang. Aldri følt meg så frisk som da alle plagene ble borte😅

Så bra! Jeg har også erfaring med at bekkenløsning bedrer seg kjapt. 

• Liker 1
Skrevet

Tror hun er veldig opptatt av kropp og interiør. Syns aldri hun prater om baby og virker ikke så opptatt av den rollen. Virker mer sjalu på alex og ferie på ibitza

• Liker 6
Skrevet (endret)

Litt spes at det virker som noen er mer opptatt av å fremstå sexy  å uttseendefixert.  Og viktig m riktig vinkel så puppene kommer frem.. Når hun skulle rydde bordet for liftgard prosj, så bare:... ehh babyting og skufla d bort. Merkelig å være så opptatt av anre ting enn barnet sitt som knapt er 2 uker..

Endret av Vanilje70
  • Liker 4
Skrevet

Synes det er bare bra at hun ikke bruker baby i some. 

• Liker 8
Skrevet
Vanilje70 skrev (16 timer siden):

Tror hun er veldig opptatt av kropp og interiør. Syns aldri hun prater om baby og virker ikke så opptatt av den rollen. Virker mer sjalu på alex og ferie på ibitza

Det kan jo henge sammen med at hun ikke vil eksponere den lille. Verken ansikt eller noe annet som er privat. Da må hun finne på andre ting å snappe om. Om det er slik synes jeg det er fint. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
Vanilje70 skrev (På 16.7.2025 den 17.46):

Jeg trodde faktisk at hun som virker som en ganske positiv influencer, ikke skulle snakke om vekt etter fødselen, når hun kun gikk opp drøyt 10 kg i svangerskapet, og halvparten av kiloene er borte når babyen er ute og i tiden etterpå, men der er hun visst lik de andre.

Grunnen til at hun var så deppa i 48 t for et par dager siden var visst pga vekten fortalte hun, men jeg tenker det er barseltårer som ville ha kommet uansett.

Har lyst å tilføye at mange som nettopp har født sliter med bekkenløsning med gangvansker, og skulle gjerne hatt tempoet til Helle, og da er sutring over 10 kg litt teit.

Endret av Tough cookie
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Tough cookie skrev (30 minutter siden):

Jeg trodde faktisk at hun som virker som en ganske positiv influencer ikke skulle snakke om vekt etter fødselen, når hun kun gikk opp 8-10 kg i svangerskapet, og halvparten av kiloene er borte når babyen er ute og i tiden etterpå, men der er hun visst lik de andre.

Grunnen til at hun var så deppa i 48 t for et par dager siden var visst pga vekten, men jeg tenker det er barseltårer som kommer uansett.

Har lyst å tilføye at mange som nettopp har født sliter med bekkenløsning med gangvansker, og skulle gjerne hatt tempoet til Helle og da er sutring over 8 kg litt teit

Hun gikk opp 14 kg. Jeg synes det er helt ok  å ønske seg tilbake til normalen. Hvem vil ikke være den beste utgaven av seg selv? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Kønn skrev (11 timer siden):

Hun gikk opp 14 kg. Jeg synes det er helt ok  å ønske seg tilbake til normalen. Hvem vil ikke være den beste utgaven av seg selv? 

Én uke etter fødsel?

Hun klaget over det som om hun trodde at kiloene skulle forsvinne med en gang ungen var ute.

Hun burde heller sagt at hun er glad for at hun er så sprek at hun kan fyke omkring og rehabilitere hytten, samtidigt som hun er i nyfødt bobla.

De flesta subber rundt i morgenkåpe i den perioden og har nok med å få i gang amming, få i seg mat og nok søvn.

Endret av Tough cookie
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Tough cookie skrev (26 minutter siden):

Én uke etter fødsel?

Hun klaget over det som om hun trodde at kiloene skulle forsvinne med en gang ungen var ute.

Hun burde heller sagt at hun er glad for at hun er så sprek at hun kan fyke omkring og rehabilitere hytten, samtidigt som hun er i nyfødt bobla.

De flesta subber rundt i morgenkåpe i den perioden og har nok med å få i i gang amming, få i seg mat og nok søvn.

Jeg oppfattet det ikke slik. Selv var jeg 3 kg lettere etter fødsel enn da jeg ble gravid. Spydde i 9 mnd da. Den gang var det ikke noe kvalmestillende å få heller. Nei, jeg er ikke fra Steinalderen😅

Skrevet
cerruti skrev (På 2.7.2025 den 11.28):

Ikke vanlig å si «hytten». 

Det er helt vanlig dialekt i Bergen å si "hytten" og ikke hytta.

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (32 minutter siden):

Det er helt vanlig dialekt i Bergen å si "hytten" og ikke hytta.

Det var det jeg prøvde å si også 😂🙈

Skrevet
Anemoi skrev (På 15.7.2025 den 19.33):

Hvis hun hadde bekkenløsningssmerter under svangerskapet, forsvinner disse normalt veldig, veldig fort etter fødselen. Faktisk så fort at jeg dagen etter fødselen (eller var det samme kveld?) kunne gå helt normalt og uten smerter nedover korridoren på fødeavdelingen! Jeg var helt sjokkert, det var som om de aldri hadde vært der. Så fort barnet var ute, forsvant de. En lettelse, og jeg følte meg jo så klart da veldig mye sprekere og gladere, når jeg slapp den smerten som hadde plaget meg sånn i fire måneder!

Kanskje det er noe sånt med Helle også? Plager fra svangerskapet forsvant, da føler man seg som ny :) 

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (8 timer siden):

Hvis hun hadde bekkenløsningssmerter under svangerskapet, forsvinner disse normalt veldig, veldig fort etter fødselen. Faktisk så fort at jeg dagen etter fødselen (eller var det samme kveld?) kunne gå helt normalt og uten smerter nedover korridoren på fødeavdelingen! Jeg var helt sjokkert, det var som om de aldri hadde vært der. Så fort barnet var ute, forsvant de. En lettelse, og jeg følte meg jo så klart da veldig mye sprekere og gladere, når jeg slapp den smerten som hadde plaget meg sånn i fire måneder!

Kanskje det er noe sånt med Helle også? Plager fra svangerskapet forsvant, da føler man seg som ny :) 

Helle hadde et veldig normalt svangerskap uten plager, og følte seg ikke gravid og tung før den siste uken, sa hun på Snap.

Mange sliter faktisk med med bekkenplager i tiden etterpå, både i måneder og år, og mange blir ikke mye bedre før de kommer i overgangsalderen, ifølge min fysioterapeut som er spesialist i kvinnehelse.

Jeg fikk bekkenløsning i uke 16 og gikk på krykker de 5 siste månedene i svangerskapet. Gikk også på krykker ett år etter fødsel, og nå mange år senere, har jeg fremdeles plager fra bekken/korsrygg. Har gått veldig mye til fysioterapeut og trent masse, men er fremdeles ikke bra i bekken/korsrygg

En venninne som hadde bekkenplager i siste del av svangerskapet, ble kvitt disse med en gang barnet var født, så det er ulike grader av hvor hemmet man er av bekkenplager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...