Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise til Tenerife i påsken, og til Thailand i sommer. Lurer litt på om jeg skal "investere" i en dyr solkrem eller ikke.... Fikk anbefalt en i hudpleiesalongen der jeg går, skulle visst være veldig bra og blablabla. Het noe sånn som "Sun and sea" eller lignende og var ny på markedet (tror jeg), meeen den kostet 370 kroner....

Er usikker på om dyre solkremer er verd pengene i forhold til de vanlige fra Nivea osv. Er også usikker på solfaktor, har forholdsvis lys og ømfindtlig hud, vil da faktor 15 være nok, eller bør jeg gå for 20-30?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kjøper solkrem uten kjemisk filter til ansiktet (MD Formulations), men til kroppen bruker jeg gjerne merker som Piz Buin, Nivea. Vichy har også veldig bra solkremer. Jeg var i Syden i desember, og da brukte jeg SPF20 overalt. Jeg har hud som godt tåler solen, men jeg vil ikke ta noen sjanser. Jeg ble ikke brent en eneste gang, og har fortsatt litt farge igjen.

Jeg ville gått for høyere faktor hvis jeg var deg, spesielt i Thailand.

Skrevet

Ok, da bør jeg sikkert kjøpe 25 eller 30 i faktor. Men hva er forskjellen på solkremer med og uten kjemisk filter?

Gjest Gjesta
Skrevet
Ok, da bør jeg sikkert kjøpe 25 eller 30 i faktor. Men hva er forskjellen på solkremer med og uten kjemisk filter?

Fysisk filter reflekterer strålene, mens kjemisk absorberer dem. Fysiske filter kan gjerne gjøre huden litt hvit, og brukes ofte i solkremer for barn. Hvis du ikke har noen problemer med kjemiske filter, trenger du ikke bekymre deg; de kjemiske er nok mest effektive. I så fall vil jeg anbefale solkrem til ansiktet fra Eucerin. Nydelig konsistens, ikke for sterk lukt (kjemisk filter).

Skrevet

Hmmm, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre....

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvorfor tar du ikke og kjøper dyr solkrem til ansiktet, med spf30, så kan du heller kjøpe billigere til kroppen.

Skrevet

Jeg har faktisk en fra dermalogica med faktor 25 som er til ansiktet. Den er det også litt farge i. Kjøpte den i fjor sommer, så da holder den kanskje til påsken i hvert fall? Skal vel ha holdbarhet et år før kvaliteten reduseres? Og så kan jeg kjøpe den eucerinkremen til kroppen. Må jeg på apotek da, og husker du hva den koster?

Gjest Gjesta
Skrevet

Eucerin koster ca 120, på apotek.

Gjest Gjest
Skrevet

Benytter anledningen til å kaste inn et solkrem-spørsmål! Skal til syden snart, og må kjøpe solkrem. Sist jeg var på solferie slet jeg med småkviser på brystet i lang tid etterpå, og mistenker at det hadde med solkremen å gjøre. Noen tips? Er det noen kremer som er mindre fete eller har det kanskje ikke med det å gjøre? Helst ikke merker som er svindyre... :sjenert:

Gjest Jamila
Skrevet

Solkremer som inneholder mineralolje tetter porene, og kan gjøre at du får småkviser. Se på solkremtuben, der står det som regel om den har mineraloljer eller ikke.

Selv bruker jeg Clarins uten mineralolje til ansiktet, og vanlig Nivea el Piz Buin på kroppen. I og med at jeg bor i "syden" går det med MYE solkrem i løpet av et år!!

Gjest Gjesta
Skrevet
Benytter anledningen til å kaste inn et solkrem-spørsmål! Skal til syden snart, og må kjøpe solkrem. Sist jeg var på solferie slet jeg med småkviser på brystet i lang tid etterpå, og mistenker at det hadde med solkremen å gjøre. Noen tips? Er det noen kremer som er mindre fete eller har det kanskje ikke med det å gjøre? Helst ikke merker som er svindyre... :sjenert:

Prøv en solspray! Jeg synes den fra Nivea er god, eller fra Vichy og Eucerin på apotek.

Skrevet

Jeg bruker Natusan solkrem og after sun når jeg tar solarium.

Ta litt sol for å få pigement før du reiser ned, da er det mindre fare for at du blir solbrent. Og for all del, smør deg godt! Jeg tror forøvrig ikke at en er nødt å punge ut så voldsomt for å smøre seg inn med noe som er trygt :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får kviser av de vanlige solkremene, så til sommeren skal jg kjøpe fra hudpleier. Hudpleiere min anbefalte Decleor (bruker de produktene til vanlig).

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøp mf formulations total protector 15 eller 30 til ansiktet .den innerholder SINK, du for ikke fet og kvisete hud,garantert.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg er veldig glad i Sun protection spray fra Shiseido. Den er vannfast men helt uklissete, og er lett å spraye på og spre, og tørker fort. Litt vanskelig å få på hvis det blåser, men da kan man spraye i hånda og smøre seg. Det er deilig at ikke sand fester seg, og man kan forresten også bruke den i håret!

Sprayen har faktor 15, så det hender jeg bruker litt ekstra på skuldre og knær og sånt av en faktor-30-solkrem for ansiktet fra dermalogica som jeg også liker.

Jeg innbiller meg at jeg har fått en jevnere farge som holder lenger og at jeg flasser mindre etter at jeg begynte å bruke litt dyrere solprodukter enn de du finner på Vita.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...