Gå til innhold

Utleiefirmaet sier at bodene brukes på eget ansvar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet hos et av landets største utleiefirmaer, og fikk vite at det følger med en bod i kjelleren eller på loftet til hver leilighet, men at det er på eget ansvar å plassere ting i boden.

Selv om jeg har hengelås på mener jeg at det er utleiefirmaet sitt ansvar å sørge for skikkelige dører og låser slik at folk utenifra ikke kan bryte seg inn.

Har jeg rett?

Anonymkode: d0547...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel en kjent sak at det fra tid til annen er innbrudd i bodene i leilighetsbygg, uansett om man eier eller leier. Derfor man ikke skal plassere ting av stor verdi der. Synes det er for lettvint å plassere mye ansvar hos utleier her.

Anonymkode: c9c69...a9c

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har ikke rett, bodde selv en plass med kun mulighet for hengelås, var i tilegg sånn gitter dører så alle kunne se rett inn om det var noe verdt å stjele.

Du er ansvarlig for dine egne ting, og stoler du ikke på boden så ikke sett noe der.

Du har vel innbo forsikring regne jeg med?

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (10 minutter siden):

Nei du har ikke rett, bodde selv en plass med kun mulighet for hengelås, var i tilegg sånn gitter dører så alle kunne se rett inn om det var noe verdt å stjele.

Du er ansvarlig for dine egne ting, og stoler du ikke på boden så ikke sett noe der.

Du har vel innbo forsikring regne jeg med?

Så hva er vitsen med boden da? Oppbevare julepynt? 

Anonymkode: 91f04...53b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ta ansvaret selv ved å ikke legge verdisaker i boden. Hvis du hadde eid leiligheten hadde det vært likedan. Du kunne sannsynligvis ikke innstallert innbruddsikre dører i felles bodområde. Men det er lurt å være nøye med å holde ytterdøren låst hele tiden. Og hvis det er nettingvegger. Så kan du henge opp stoff så det ikke er synlig hva du lagrer der. 

Anonymkode: 38dea...6ba

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg leier en leilighet hos et av landets største utleiefirmaer, og fikk vite at det følger med en bod i kjelleren eller på loftet til hver leilighet, men at det er på eget ansvar å plassere ting i boden.

Selv om jeg har hengelås på mener jeg at det er utleiefirmaet sitt ansvar å sørge for skikkelige dører og låser slik at folk utenifra ikke kan bryte seg inn.

Har jeg rett?

Finnes det innbruddssikre dører, låser og vegger i denne verden? Nei. Da hadde vi ikke hatt innbrudd noe sted. 
Du er ansvarlig for å ha forsikring om du er redd for tyveri, brann eller andre katastrofer en forsikring dekker. 

Anonymkode: d86c4...b98

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hva du vil, det er litt det samme som hva er vitsen med sykkel lås, den kan jo bli stjålen, sjansene er mindre med en låst bod og jeg har aldri opplevd tyveri i bod.

Er det noe du er veldig redd for så er ikke boden den beste plassen og oppbevare den.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sant det at man leier på eget ansvar  jeg leide bod her til mange av tingene mine vi måtte ha egen innbo forsikring det regner jeg aldri pga jeg tviler sterkt på at den ville vært gyldig blant annet var slukkeanlegget avstengt pga arbeid på tak og man ser åssen det gikk 

1451994843119.jpg

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, for eksempel.

Anonymkode: c9c69...a9c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bodene er nå normalt til å oppbevare eks julepynt påskepynt, kansje en sykkel  noen har bokser til egenbetedskap. Og en må jo ha forsikring. Har du forsikring  sier du at dubog har bodd. Så ved innbrudd så vil det gå på innboforsikring din

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Er sant det at man leier på eget ansvar  jeg leide bod her til mange av tingene mine vi måtte ha egen innbo forsikring det regner jeg aldri pga jeg tviler sterkt på at den ville vært gyldig blant annet var slukkeanlegget avstengt pga arbeid på tak og man ser åssen det gikk 

1451994843119.jpg

Saba-bygget?

Det er ikke helt sammenlignbart da boden ts beskriver tilhører leiligheten, og er i samme bygg.

Til ts: jeg er enig med de andre at oppbevaring i den type bod er på eget ansvar.  Selv om det er sikret med hengelås kan ikke utleier garantere for sikkerheten.

Selv har jeg lagret ting i den typen bod, men aldri ting jeg var redd for å miste. Jeg brukte den til sesongbasert oppbevaring til klær, campingtstyr, julepynt osv.

Anonymkode: 38655...58f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Saba-bygget?

Det er ikke helt sammenlignbart da boden ts beskriver tilhører leiligheten, og er i samme bygg.

Til ts: jeg er enig med de andre at oppbevaring i den type bod er på eget ansvar.  Selv om det er sikret med hengelås kan ikke utleier garantere for sikkerheten.

Selv har jeg lagret ting i den typen bod, men aldri ting jeg var redd for å miste. Jeg brukte den til sesongbasert oppbevaring til klær, campingtstyr, julepynt osv.

Anonymkode: 38655...58f

Ja Saba det var ansvarsfraskrivelse hele veien eneste som tjente på dette var de som eide bygget firmaer mistet verdier på flere millioner for å si det sånt er masse innbrudd i sånne boder jeg ble oppringt 5 ganger med innbrudd så det med innbrudd er veldig viktig at TS tenker på ikke oppbevar verdisaker der 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har jeg rett?

Nei.

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, blant annet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er ikke utleier ansvarlig for at ingen bryter seg inn i din bod. Du må selv skaffe en god hengelås, og så får du igjen på innboforsikringen din om det blir innbrudd. 

Anonymkode: 722ef...476

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Kjelleren er også fuktig og alt av papp/ papir og stoff som oppbevares i bodene blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Kjelleren er også fuktig og alt av papp/ papir og stoff som oppbevares i bodene blir ødelagt.

Ikke uvanlig dessverre 

Anonymkode: 9e6ff...ec3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts

Helt vanlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ts

veldig vanlig, hva vil du egentlig frem til? du vil uansett vær ansvarlig for dine ting mens du leie, og kan bruke den til hva du måtte ønske.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ts

Du må jo plassere det i plastkasser med lokk. Og ikke sett ting på kjellergulvet, det dekkes ikke av forsikringen dersom det ikke står minst 10 cm opp fra gulvet, og det blir oversvømmelse fra avløpsnettet. 

Anonymkode: 1bdb8...bde

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...