Gjest Chicchi Skrevet 1. desember 2024 #1 Del Skrevet 1. desember 2024 Har en vilter treåring og en baby på åtte mnd. Jeg tar hele foreldrepermisjonen (han dropper pappaperm) og har hovedansvaret for ungene i ukedagene. Er dønn sliten, rett og slett. Jeg henter i bhg, lager middag, tar all klesvask og tredje skiftet. Har tatt alle nettene alene med babyen siden han ble født. Faren sover med treåringen (som behøver mye nærhet om nettene) og leverer henne i bhg. Det skal han ha. Etter nok en kaotisk helg hvor vi alle er slitne av hverandre, foreslår han følgende: at jeg passer ungene alene to timer på lørdag og at han gjør det samme på søndag. På den måten gir vi hverandre alenetid og tanken er at vi skal få gjøre hva vi vil den tiden. Altså ikke husarbeid. Han liker å skrive og annet kreativt, så jeg gjetter at det er det han vil gjøre. Jeg ble litt snurt over tanken på at jeg må gjøre meg fortjent til disse to timene ved å være alene med ungene igjen, når jeg likevel er det i ukedagene. Argumentet hans er at da gjør han jo ikke det han selv vil, ettersom han er på jobb. Jeg vet at når jeg får mine to timer, må jeg ut av huset, for så lenge ungene vet at jeg er hjemme henger de på meg som magneter. Han kan derimot fint stenge seg inne på kontoret sitt og pusle med sitt i fred. Og før noen sier det: Nei, han klarer ikke å ta med dem ut på egen hånd. Jeg har fått inntrykk av at fedre kanskje tar over litt av barneansvaret i helgene slik at moren kan hente seg inn, til tross for at han er på jobb i uka, så føler meg litt tilsidesatt her. Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #2 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg tenker at han trenger også tid for seg selv, det er jo ikke slik at han later seg hele dagen- men faktisk jobber. Jeg syns forslaget hans var godt jeg! To timer hver er jo en god greie. Anonymkode: b40d0...97d 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #3 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg synes ikke han er så urimelig her Han tar 3-åringen hver natt til tross for at han skal på jobb (på jobb. Han er ikke utenfor huset og slapper av), at han også kan trenge et pusterom og litt alenetid er forståelig, og forslaget hans er løsningsorientert. Anonymkode: c4757...62b 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4 Del Skrevet 1. desember 2024 Synes det er et godt forslag. Men det forutsetter at du også har mulighet for egentid hjemme, enten om de er der eller om han tar dem med ut (joda. Han klarer dem. Han er voksen). Og så må han selvsagt på banen og ta sin del av det tredje skiftet. Anonymkode: 09f06...50b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #5 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg forstår deg, og jeg vet at jeg garantert hadde følt på det samme. Samtidig forstår jeg også han. Jeg tenker at forslaget hans er godt - men at det kanskje er på tide å snakke om det tredje skiftet? Slik at han kommer mer på banen her, i hverdagen. Men! Jeg tror det kan være lurest å si ja til forslaget hans og så, i neste samtale en annen dag snart, ta opp det tredje skiftet.. Anonymkode: 36f73...733 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #6 Del Skrevet 1. desember 2024 Dere må først fordele litt annet også tenker jeg, han må faktisk ta 50% av ansvaret og jobben! Også er de to timene absolutt gull. Anonymkode: 1d032...e86 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #7 Del Skrevet 1. desember 2024 Han har rett i at han ikke får fritid når han er på jobb. Pr nå er du på jobb på dagtid når du «passer» egne barn, på lik linje som han er på sin jobb og jobber. han er likevel dust som ikke klarer å ta med barna ut for å gi deg pusterom til å slappe av. Komplett idiot, faktisk. Hva mener han at du skal? Gå på shoppingtur i to timer? Hadde jeg fått To timer barnefri ville jeg ligget i senga. Du fortjener barnefri på dine premisser, altså må han klare å ta barna ut av huset. Om ikke får han doble innsatsen ettersom du har reisevei til din fritid (f.eks må du kjøre hjem til din mor for å kunne slappe av der. Da er reisetid eksklusivt de nevnte to timene. I tillegg må du sikkert skravle med moren din, ta en kaffekopp etc. Da er det også tillegg til de to timene. To timer avslapningstid starter i det hodet treffer puta! Anonymkode: bec6a...f49 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #8 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har rett i at han ikke får fritid når han er på jobb. Pr nå er du på jobb på dagtid når du «passer» egne barn, på lik linje som han er på sin jobb og jobber. han er likevel dust som ikke klarer å ta med barna ut for å gi deg pusterom til å slappe av. Komplett idiot, faktisk. Hva mener han at du skal? Gå på shoppingtur i to timer? Hadde jeg fått To timer barnefri ville jeg ligget i senga. Du fortjener barnefri på dine premisser, altså må han klare å ta barna ut av huset. Om ikke får han doble innsatsen ettersom du har reisevei til din fritid (f.eks må du kjøre hjem til din mor for å kunne slappe av der. Da er reisetid eksklusivt de nevnte to timene. I tillegg må du sikkert skravle med moren din, ta en kaffekopp etc. Da er det også tillegg til de to timene. To timer avslapningstid starter i det hodet treffer puta! Anonymkode: bec6a...f49 Enig her, om fritiden ikke er på TS sine premisser så blir det ikke rettferdig. Anonymkode: aad71...3aa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #9 Del Skrevet 1. desember 2024 Chicchi skrev (1 time siden): Har en vilter treåring og en baby på åtte mnd. Jeg tar hele foreldrepermisjonen (han dropper pappaperm) og har hovedansvaret for ungene i ukedagene. Er dønn sliten, rett og slett. Jeg henter i bhg, lager middag, tar all klesvask og tredje skiftet. Har tatt alle nettene alene med babyen siden han ble født. Faren sover med treåringen (som behøver mye nærhet om nettene) og leverer henne i bhg. Det skal han ha. Etter nok en kaotisk helg hvor vi alle er slitne av hverandre, foreslår han følgende: at jeg passer ungene alene to timer på lørdag og at han gjør det samme på søndag. På den måten gir vi hverandre alenetid og tanken er at vi skal få gjøre hva vi vil den tiden. Altså ikke husarbeid. Han liker å skrive og annet kreativt, så jeg gjetter at det er det han vil gjøre. Jeg ble litt snurt over tanken på at jeg må gjøre meg fortjent til disse to timene ved å være alene med ungene igjen, når jeg likevel er det i ukedagene. Argumentet hans er at da gjør han jo ikke det han selv vil, ettersom han er på jobb. Jeg vet at når jeg får mine to timer, må jeg ut av huset, for så lenge ungene vet at jeg er hjemme henger de på meg som magneter. Han kan derimot fint stenge seg inne på kontoret sitt og pusle med sitt i fred. Og før noen sier det: Nei, han klarer ikke å ta med dem ut på egen hånd. Jeg har fått inntrykk av at fedre kanskje tar over litt av barneansvaret i helgene slik at moren kan hente seg inn, til tross for at han er på jobb i uka, så føler meg litt tilsidesatt her. Hva synes dere? Han er ikke urimelig. Anonymkode: 04884...430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 1. desember 2024 #10 Del Skrevet 1. desember 2024 du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #11 Del Skrevet 1. desember 2024 Skjønner hva du mener. Her tar ikke mannen mer i helgene. Heller jeg som alltid tar litt mer (selv om han nok er uenig). Men jeg er etterhvert blitt mer beinhard på å fordele i ukedagene. Og vi står opp annenhver dag. Om han sover lenge lørdag så sier jeg at jeg skal sove like lenge søndag.. osv. Kjenner igjen den om å måtte ut av huset for å få alenetid. Sliter med det samme men her tar iallfall mannen barnet med på lekeplassen en times tid iblant. Tenker du tar disse 2 timene nå men må snakke litt mer om arbeidsfordeling i hverdagen. Om du er utslitt så må du feks bruke tid når baby sover til å få hvilt litt om nødvendig, så får dere ta husarbeid sammen om kveldene. Har han mye alenetid utenom jobb i hverdagene? Anonymkode: e0b4a...7be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #12 Del Skrevet 1. desember 2024 Hvorfor i alle dager har du gått med på at han ikke skal ha pappaperm? Er det noe som gjør at man får en felles forståelse av hvordan det er å være hjemme med barn, så er det at begge foreldrene har sine perioder med barnet eller barna alene! Anonymkode: 043c1...32b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #13 Del Skrevet 2. desember 2024 Chicchi skrev (5 timer siden): Har en vilter treåring og en baby på åtte mnd. Jeg tar hele foreldrepermisjonen (han dropper pappaperm) og har hovedansvaret for ungene i ukedagene. Er dønn sliten, rett og slett. Jeg henter i bhg, lager middag, tar all klesvask og tredje skiftet. Har tatt alle nettene alene med babyen siden han ble født. Faren sover med treåringen (som behøver mye nærhet om nettene) og leverer henne i bhg. Det skal han ha. Etter nok en kaotisk helg hvor vi alle er slitne av hverandre, foreslår han følgende: at jeg passer ungene alene to timer på lørdag og at han gjør det samme på søndag. På den måten gir vi hverandre alenetid og tanken er at vi skal få gjøre hva vi vil den tiden. Altså ikke husarbeid. Han liker å skrive og annet kreativt, så jeg gjetter at det er det han vil gjøre. Jeg ble litt snurt over tanken på at jeg må gjøre meg fortjent til disse to timene ved å være alene med ungene igjen, når jeg likevel er det i ukedagene. Argumentet hans er at da gjør han jo ikke det han selv vil, ettersom han er på jobb. Jeg vet at når jeg får mine to timer, må jeg ut av huset, for så lenge ungene vet at jeg er hjemme henger de på meg som magneter. Han kan derimot fint stenge seg inne på kontoret sitt og pusle med sitt i fred. Og før noen sier det: Nei, han klarer ikke å ta med dem ut på egen hånd. Jeg har fått inntrykk av at fedre kanskje tar over litt av barneansvaret i helgene slik at moren kan hente seg inn, til tross for at han er på jobb i uka, så føler meg litt tilsidesatt her. Hva synes dere? Ta over barneansvaret i helgene? Nei, her tar han sin del av ansvaret hele uken (også på natt), i tillegg til jobb. Helgene bruker vi sammen alle, men vi finner av og til på ting alene (sjeldent). Hvorfor i alle dager har han ikke pappaperm? Anonymkode: d28ba...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #14 Del Skrevet 2. desember 2024 1. han dropper frivillig pappaperm 2. han klarer ikke ta med egne barn ut av huset Hvordan finner dere på KG disse kandidatene til "far til mine barn"? Anonymkode: b5ea7...e78 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #15 Del Skrevet 2. desember 2024 Chicchi skrev (På 1.12.2024 den 20.10): Har en vilter treåring og en baby på åtte mnd. Jeg tar hele foreldrepermisjonen (han dropper pappaperm) og har hovedansvaret for ungene i ukedagene. Er dønn sliten, rett og slett. Jeg henter i bhg, lager middag, tar all klesvask og tredje skiftet. Har tatt alle nettene alene med babyen siden han ble født. Faren sover med treåringen (som behøver mye nærhet om nettene) og leverer henne i bhg. Det skal han ha. Etter nok en kaotisk helg hvor vi alle er slitne av hverandre, foreslår han følgende: at jeg passer ungene alene to timer på lørdag og at han gjør det samme på søndag. På den måten gir vi hverandre alenetid og tanken er at vi skal få gjøre hva vi vil den tiden. Altså ikke husarbeid. Han liker å skrive og annet kreativt, så jeg gjetter at det er det han vil gjøre. Jeg ble litt snurt over tanken på at jeg må gjøre meg fortjent til disse to timene ved å være alene med ungene igjen, når jeg likevel er det i ukedagene. Argumentet hans er at da gjør han jo ikke det han selv vil, ettersom han er på jobb. Jeg vet at når jeg får mine to timer, må jeg ut av huset, for så lenge ungene vet at jeg er hjemme henger de på meg som magneter. Han kan derimot fint stenge seg inne på kontoret sitt og pusle med sitt i fred. Og før noen sier det: Nei, han klarer ikke å ta med dem ut på egen hånd. Jeg har fått inntrykk av at fedre kanskje tar over litt av barneansvaret i helgene slik at moren kan hente seg inn, til tross for at han er på jobb i uka, så føler meg litt tilsidesatt her. Hva synes dere? så lenge far jobber og du er hjemme synes jeg det er helt rett at du tar natta, det gjorde jeg også, pappan hadde heller aldri pappaperm her. jeg sov når babyen sov, da de andre barna gikk på skolen Anonymkode: 8caaa...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #16 Del Skrevet 2. desember 2024 Bra avtale det. Men dere burde ha stått opp med barna hver deres dag i helgene også. Så du får sove ut en dag i uken også Anonymkode: fa340...2a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #17 Del Skrevet 2. desember 2024 Forslaget hans var godt, men jeg hadde krevd at han tok dem med ut av huset. Han klarer vel å trille dem i to timer om det er for kaldt til noe annet, besøke noen eller noe? Hvis ikke hadde jeg sagt at to timer egentid med barna hjemme i huset tilsvarer fire timer fri med barna ute av huset, så hvis ikke han tar dem med ut må du få fire timer egentid. Anonymkode: cee00...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #18 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): 1. han dropper frivillig pappaperm 2. han klarer ikke ta med egne barn ut av huset Hvordan finner dere på KG disse kandidatene til "far til mine barn"? Anonymkode: b5ea7...e78 Han har 3 åringen hele natten hver natt selv om han skal på jobb Anonymkode: 4d078...ca8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #19 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han har 3 åringen hele natten hver natt selv om han skal på jobb Anonymkode: 4d078...ca8 Og jeg kjenner ingen, absolutt ingen, som ikke gjør det slik med baby i hus - hvert sitt barn om natt. De fleste tar også skift og litt pludring med baby om morgenen, slik at mor som gjerne har sovet lite får en liten time ekstra, eller fornøyd baby som kan ligge og pludre litt i stedet for en som er grinete på grunn av full bleie. Samt en av morgenen i helgen, der de tar med begge ut en tur. Fatter ikke dere som nærmest forventer null av stakkars mannen... Anonymkode: b5ea7...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #20 Del Skrevet 3. desember 2024 Det spesielle her TS er at du valgte få nr to med en som ikke stilte opp for nr en.... Som man rer ligger man tenker jeg.. Anonymkode: 88499...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå