Gå til innhold

Har begynt å stalke han..og nå skjemmes jeg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok så jeg har hatt en flørt gående med en bekjent av meg, mest av flørtinga har gått over sosiale medier men vi har også en hyggelig tone oss i mellom når vi møtes på en felles hobby vi begge driver med. Vi er begge opptatte på hver vår kant, så dette blir ikke noe mer og ja jeg vet at det er ukult å flørte med andre når man er i forhold. Med gjevne mellomrom går jeg forbi huset til han jeg flørter med, det er ikke så langt fra jobben min så det er naturlig å gå forbi kan du si. Men jeg har gått omvei noen ganger for å gå forbi huset hans. Tidligere i helga, sto jeg lenge å så inn i vinduet hans, langt fra og i mørket så jeg glana ikke rett inn liksom. Vet at dette er veldig feil og at jeg oppfører meg creepy. Er til vanlig en vanlig og hyggelig person, og har full innsikt over at dette er ekkelt av meg. Er ganske sikker på at oppførselen min ikke har plaget noen siden det ikke er oppdaget, der jeg sto var så mørkt at ingen kan se. 
har vi så lyst å slutte med dette tullet! Gjort det noen ganger nå og føler meg elendig. Noen råd? 

Anonymkode: c058f...1b2

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å fokuset på hvor innmari flaut det vil bli om du blir oppdaget, og det kan jo til og med anmeldes. Tenk å måtte sitte å forklare seg for politiet, og for mannen din?! Tenk at det kan havne i avisen!

Godt du innser det selv altså, men ja... Dette er ikke innafor.

Anonymkode: abd02...9a6

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Prøv å fokuset på hvor innmari flaut det vil bli om du blir oppdaget, og det kan jo til og med anmeldes. Tenk å måtte sitte å forklare seg for politiet, og for mannen din?! Tenk at det kan havne i avisen!

Godt du innser det selv altså, men ja... Dette er ikke innafor.

Ja skal fokusere på det. Takk for tips. Bestemt meg for at det er siste gang…herregud så ekkel jeg føler meg 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som at du er hekta, og at dette har blitt forsterket av at du ikke kan ha kontakt med han. Og så blir det en slags hang up. 

Hold deg opptatt med andre ting. Planlegg andre ruter hjem og vær sosial med andre så mye som mulig for å få ny/annen input . Få tankene bort fra han og over på noe annet så går det over. 

Anonymkode: 4551b...ca1

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink her. Har hatt null kontakt med han, svarer høflig på snapp fra han men sender ingenting tilbake. Før kunne jeg gjøre dette for å få han mer på kroken, men nå er jeg opptatt av å bli kvitt dette opplegget som bare gir meg dårlig samvittighet og selvtillit. Jeg er nok småhekta på han og nå vil jeg at dette skal stoppe. Derfor har jeg lagd meg delmål der jeg dag for dag ikke skal kontakte han. Har ikke vært i nærheten av huset hans heller. Det merkelige nå er at jeg tror jeg har sett bilen hans kjøre sakte forbi her et par ganger….hva skjer nå? Driver vi med den samme destruktive greia?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det merkelige nå er at jeg tror jeg har sett bilen hans kjøre sakte forbi her et par ganger….hva skjer nå? Driver vi med den samme destruktive greia?

Ønsketenkning.

Anonymkode: 823c7...12d

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg vært flink her. Har hatt null kontakt med han, svarer høflig på snapp fra han men sender ingenting tilbake. Før kunne jeg gjøre dette for å få han mer på kroken, men nå er jeg opptatt av å bli kvitt dette opplegget som bare gir meg dårlig samvittighet og selvtillit. Jeg er nok småhekta på han og nå vil jeg at dette skal stoppe. Derfor har jeg lagd meg delmål der jeg dag for dag ikke skal kontakte han. Har ikke vært i nærheten av huset hans heller. Det merkelige nå er at jeg tror jeg har sett bilen hans kjøre sakte forbi her et par ganger….hva skjer nå? Driver vi med den samme destruktive greia?

Så bra. Fortsett sånn!

Og det er nok stor sannsynlighet for at det er ønsketenkning, uansett ikke noe du skal fokusere på, enten det er han eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så bra. Fortsett sånn!

Og det er nok stor sannsynlighet for at det er ønsketenkning, uansett ikke noe du skal fokusere på, enten det er han eller ikke.

Nei altså, jeg vil ut av dette. Og føler nå at jeg virkelig er klar for å ikke ha dette tullet i livet mitt. Så tar en dag av gangen, kontakter han ikke, holder meg opptatt. Om det er han eller ikke spiller ikke så stor rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ønsketenkning.

Anonymkode: 823c7...12d

Ja mulig. Skal prøve å ikke fokusere på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du mange tråder om dette?

Vi råder deg til å la han være i fred så du ikke ender opp med politisaker og DU får besøksforbud...

Anonymkode: 608d9...b76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har ikke du mange tråder om dette?

Vi råder deg til å la han være i fred så du ikke ender opp med politisaker og DU får besøksforbud...

Anonymkode: 608d9...b76

Nei jeg har ikke laget en eneste tråd om dette før

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hekta jeg også, og holdt på slik jeg også. Tok omveier for å kjøre eller gå forbi huset hans, alltid i mørket. Han var gift, da, men flørtet massivt med meg på some. En gang jeg gikk forbi satte jeg meg likså godt inn i hekken hans og så ham se på tv inni huset... Altså, jeg var jo skamløs😵

Etter fem år i dette hektet leste jeg Sissel Grans bok "Hekta på et håp om kjærlighet", og da ble jeg kurert. Ble en helt tydelig slutt for meg da.

Og vet du hva det merkeligste var? Samme dag jeg leste ferdig boken møtte jeg tilfeldigvis på ham mens jeg luftet hunden. Han kom løpende mot meg i baris sammen med løpekompisene sine. Han gliste mot meg, mens jeg var helt uanfektet i ansiktet. Det hadde jeg aldri klart uten den boken.

Anonymkode: 05ee9...a56

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodbeforelong

Du virker til å ha en adekvat selvinnsikt. Så dette unngår du lett dersom det er det du ønsker å oppnå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har vært hekta jeg også, og holdt på slik jeg også. Tok omveier for å kjøre eller gå forbi huset hans, alltid i mørket. Han var gift, da, men flørtet massivt med meg på some. En gang jeg gikk forbi satte jeg meg likså godt inn i hekken hans og så ham se på tv inni huset... Altså, jeg var jo skamløs😵

Etter fem år i dette hektet leste jeg Sissel Grans bok "Hekta på et håp om kjærlighet", og da ble jeg kurert. Ble en helt tydelig slutt for meg da.

Og vet du hva det merkeligste var? Samme dag jeg leste ferdig boken møtte jeg tilfeldigvis på ham mens jeg luftet hunden. Han kom løpende mot meg i baris sammen med løpekompisene sine. Han gliste mot meg, mens jeg var helt uanfektet i ansiktet. Det hadde jeg aldri klart uten den boken.

Anonymkode: 05ee9...a56

Dette minner veldig om hvordan jeg har hatt det, men gikk aldri så langt at jeg satt i nærheten å så på han, gikk kun sakte forbi. Han er også gift, men har flørta veldig med meg på some og prøvd å få meg som elskerinne tror jeg. Meg og sikkert flere. I går var jeg ute å trente, da la jeg løperunden stor omvei langt unna huset hans. I går fikk jeg en veldig flørtete melding, den svarte jeg kun høflig og platonisk på. Jeg vurderer nå å fjerne han helt fra some. Dette høres sikkert rart ut, men jeg er veldig konfliktsky, og å fjerne han fra some høres så dramatisk ut for meg…men det gjør det kanskje lettere for meg på lang sikt? Skal låne meg den boka du nevnte, sikkert lurt å lese den! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

goodbeforelong skrev (8 timer siden):

Du virker til å ha en adekvat selvinnsikt. Så dette unngår du lett dersom det er det du ønsker å oppnå. 

Ja jeg vil si at selvinnsikten er det ikke noe galt med. Men at jeg har oppført meg uheldig, det skjønner jeg. Tror jeg er inne i en god steam på å slutte med dette tullet nå

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du allerede gjør en god jobb på å fikse dette! Du har jo selvinnsikten på plass også.

Såvidt jeg vet er ikke dette superuvanlig heller. Det snakkes nok ikke om, men jeg har venninner som både har bosatt seg i nærheten av menn de crusher på eller finner fascinerende/sjefer osv, også har det vanligvis gått over med tid. Så lenge man klarer å holde seg innefor rimelighetens (og lovens) grenser og er bevisste på det selv så går det nok fint, heldigivs. 

Anonymkode: 93b25...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres ut som om du allerede gjør en god jobb på å fikse dette! Du har jo selvinnsikten på plass også.

Såvidt jeg vet er ikke dette superuvanlig heller. Det snakkes nok ikke om, men jeg har venninner som både har bosatt seg i nærheten av menn de crusher på eller finner fascinerende/sjefer osv, også har det vanligvis gått over med tid. Så lenge man klarer å holde seg innefor rimelighetens (og lovens) grenser og er bevisste på det selv så går det nok fint, heldigivs. 

Anonymkode: 93b25...aeb

Takk for fine ord:) dette har tatt mye plass i livet mitt det siste året. 2025 skal være et år jeg ikke driver å tenker på denne opptatte mannen store deler av tiden min. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 20.07):

har vi så lyst å slutte med dette tullet! Gjort det noen ganger nå og føler meg elendig. Noen råd? 

Slutt med det tullet der. Og fortsett å føle deg elendig.

Anonymkode: 0f703...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 14.20):

Vær litt forsiktig med menn som bare vil at du skal gi dem oppmerksomhet men ikke vil satse. Typisk egosentriske mennesker gjør dette. Da kaster man bort masse tid på en jævel som bare tenkte på seg selv hele veien

Anonymkode: 5ca84...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vær litt forsiktig med menn som bare vil at du skal gi dem oppmerksomhet men ikke vil satse. Typisk egosentriske mennesker gjør dette. Da kaster man bort masse tid på en jævel som bare tenkte på seg selv hele veien

Anonymkode: 5ca84...e23

Takk for råd. Tror i dette tilfellet har vi begge har vært mest interessert i oppmerksomhet og den velfølelsen det gir. Han er nok egosentrisk ja, han begynte å flørte når han var nygift med en bitte liten baby. Uansett, jeg føler at dette er virkelig på vei til å gli over. Og for de som føler de er i en hekt av noe slag, prøv å bryt, det fører ingenting godt med seg. 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...