Gå til innhold

Biting av negler

Gjest_11

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg har vært sammen i et par år. Han biter negler, og har gjort det hele tiden. Det skjer mest når han er konsentrert eller soner ut - og jeg tror han ofte gjør det uten å være bevisst. Jeg synes dette dessverre er en dårlig uvane, uhygenisk, turn-off og distraherende. Han ønsker selv å slutte, han får jo tross alt vont i fingertuppene av å bite. Jeg har prøvd å oppmuntre han, og sier av og til ifra når han biter, så han kan bli bevisst det.

Jeg ønsker å ikke virke ufornøyd eller masete, men dette er noe jeg kan irritere meg over. Når vi prater om det bruker jeg smertene som motivasjon for at han skal slutte, og jeg har aldri sagt at jeg synes det er usjarmerende. Hvordan skal jeg gå fram her? Synes dere jeg skal si ifra hver gang han biter, eller skal jeg si at jeg ikke liker det? Eller skal jeg fortsette å ikke si noe, men bare minne ham på det innimellom?

Endret av Gjest_11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på et apotek i går. Mens mannen bak skranken holdt på å ekspedere meg, så satt han og beit negler og tok i både tastatur og mine apotekvarer. Motbydelig. 
Voksne folk må klare å legge av seg sånne uvaner. 

Anonymkode: 115eb...dc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...