Gå til innhold

Hvor mange klesvask i uka gjør dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For tiden er vi bare 2 i husstanden og da vasker jeg 3 vask i uka.

En mørk (40˚) , en lys (40˚) og en med undertøy og håndklær (60˚).

Hører at noen blander lyse og mørke klær i en vask? Blir ikke tøyet da misfarger? Spesielt lyse klær?

Anonymkode: 8f9a4...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare meg, og vasker noen ganger ingen ganger i uken. Noen ganger 3. Kanskje ca 3  i måneden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å samle opp så mye som mulig. Annenhver uke tar jeg klesvasken.

Anonymkode: 63307...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg stort sett (i ferier er vi to). 

Vasker en 60 og en 40 vask i uken + en ull maskin når behovet er der (Kanskje hver 14. dag nå i vinterhalvåret) 

Jeg har veldig lite lyse klær, to hvite singletter og en litt finere hvit skjorte og noen ankelsokker og de går i samme som farget tøy. Kan liksom ikke sette på en 60 vask for 4 par anelsokker eller en 40 vask med en hvit singlet. Det får da være grenser. Merker sikkert noe over tid at de blir gråere men ikke sånn at det plager meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-3.

På vinteren går det vanligvis en maskin ull i uka, en maskin treningstøy og eventuelt en med andre klær.

Jeg blander mørkt og lyst, opplever ikke at klær blir misfarget.

Anonymkode: b7dc9...7de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 voksne og en hund. Vasker en 60°,  en 40° og kanskje 1-3 hurtigvask litt avhengig av vær og vind. Innimellom vasker vi en hvitvask og en ullvask, mannen vasker også jeans en gang i jubelhalvåret etter behov.

Vi har nesten ikke lyst tøy men samler opp eller aksepterer at maskina ikke kan fylles opp hver gang i vår husstand.

Anonymkode: e41ca...f2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hører at noen blander lyse og mørke klær i en vask? Blir ikke tøyet da misfarger? Spesielt lyse klær?

Akkurat det teller jeg overhodet ikke. Vasker flere maskiner for dagen, men sparer vasken av klær på høy temperatur til i helgene.  
Da er gjerne strømprisene laver, og i hvert fall nettleien billigere. 
1-4 maskiner for dagen er ikke uvanlig. 

Anonymkode: d8a15...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene, vasker en 60 grader ca. hver 10 dag, og 40 grader og ull ca. hver 14 dag. 

Anonymkode: 1f585...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 60 grader hver torsdag eller fredag, håndklær/undertøy/sokker 3 .hver uke ca, sengetøy en gang i mnd, duker og gardiner en gang i mnd. Ellers når det trengs. Kommer an på årstid og anledning. 

Anonymkode: e6cbb...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie med tre små. Vasker 1-2 vasker hver dag. Da jeg var alene vasket jeg tre vasker cirka annenhver uke ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1-3 ganger om dagen🙄 Skittentøyskurven blir aldri tom… 

2 voksne og 2 barn. 

Anonymkode: 03af3...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 vask for dagen minst. Har 14 kg maskin. Familie på 5. Sorterer ikke så mye som jeg kanskje burde,men med så mye klær og lite tid og energi og ikke minst plass, blir det kun sortert i vanlige klær -40 grader. Håndklær,undertøy og sengesett-90 grader. Om vinteren samler jeg også opp ull for å få det i eget vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-5 maskiner med hurtigvask i uken, for kun én person. Veldig aktiv livsstil, med 25-40 timer med trening og tur i uken. Blir mindre vask med ulltøy enn med klassiske treningstopper. 60 grader vaskes betraktelig sjeldnere. 
Dere som vasker sjeldent, har dere veldig mye klær? Blir ikke svette? Trener lite? Spør fordi jeg oppriktig lurer. 

Her henges ullen på kleshengere til lufting mellom bruk, og gjør det med treningstopper også, men siste må helt klart vaskes oftere. Jeg har kun to ullstillongs, og to langermede ulltopper for trening, og noen få flere til ellers. 

Anonymkode: 453b4...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg blander, bortsett fra når fargerike plagg er helt nye. Aldri opplevd overskuddsfarge etter noen vask. Vasker uansett minst 3 maskiner i uka. Fyller ikke opp, har favoritt plagg. 

Anonymkode: 72198...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

1 hver søndag 

Slenger du alt i samme maskin , eller « sparer» du over uker? 

Anonymkode: 72198...5c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

2-5 maskiner med hurtigvask i uken, for kun én person. Veldig aktiv livsstil, med 25-40 timer med trening og tur i uken. Blir mindre vask med ulltøy enn med klassiske treningstopper. 60 grader vaskes betraktelig sjeldnere. 
Dere som vasker sjeldent, har dere veldig mye klær? Blir ikke svette? Trener lite? Spør fordi jeg oppriktig lurer. 

Her henges ullen på kleshengere til lufting mellom bruk, og gjør det med treningstopper også, men siste må helt klart vaskes oftere. Jeg har kun to ullstillongs, og to langermede ulltopper for trening, og noen få flere til ellers. 

Av klær jeg bruker til vanlig kan alt bare blandes. Har jeg finere lyse klær vaskes de i egen maskin. Normalt er det kun aktuelt på sommeren. Nå blandes lysegrå topp med sort stillongs. Ingen problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ordna meg med mye klær av det som må skiftes ofte og på slutten går jeg i det som er rent, jeg trenger ikke de fineste klærne hver dag. Har masse ull/turklær og de vaskes ikke etter en gangs bruk. 

Anonymkode: e6cbb...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...