blomaden Skrevet 1. desember 2024 #1 Del Skrevet 1. desember 2024 (endret) Vi skal gifte oss til neste år, og har vært veldig frem og tilbake på tanker rundt bryllupet. Vi tenkte lenge på å ha et bryllup hvor vi innviterte nærmeste familie og venner (ca. 50 stk), hadde enkel mat uten servering, kake som gjester tok med og en del sprit og drikke som vi har samlet opp gjennom noen år. Det mest idelle hadde vært å hatt bryllupet et sted hvor vi kunne hatt sermonien og overnattingsplass til alle, da alle av familie og venner må reise og finne overnatting. Hadde jo på en måte blitt et destinasjons bryllup i norge. Ingen av oss er glad i oppmerksomhet, og jeg hadde vært veldig ukomfortabel med å kysse og å være veldig romantisk med typen rundt andre. På den andre siden så synes jeg det virker utrolig koselig og gøy å skulle innvitere venner og familie fra begge til en stor fest, da spesielt siden det er mye forskjellige folk. Vi har imidlertid bestemt oss for å bare reise på tinghuset. Vi er ikke helt sikre på om vi skal gjøre dette helt alene, eller innvitere foreldre og søsken med partnere (blir ca 15 stk). Lurer på om noen har vært i lignende situasjon og angret på at de aldri hadde et skikkelig bryllup? Det er jo noe man (forhåpentligvis) bare gjør en gang i livet. Endret 1. desember 2024 av blomaden Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #2 Del Skrevet 1. desember 2024 Nei, det angrer jeg ikke på. Vi valgte å feire litt ekstra etter 10 år sammen, med en storslått ferie. ❤️ Anonymkode: d47d2...10b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #3 Del Skrevet 1. desember 2024 Vi giftet oss på tinghuset med bare forlovere til stedet. Etterpå spiste vi middag sammen - så var det over ☺️ Var helt topp! Fortalte familie og venner om det etterpå ☺️ Anonymkode: c212e...086 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4 Del Skrevet 1. desember 2024 Dere kan jo invitere til bryllupsfest senere selv om dere allerede er gift på tinghuset. Vi hadde et fint ganske lite bryllup med rundt 40 gjester. Egentlig tenker jeg i ettertid at vi like godt kunne ha giftet oss på en ambassade eller kun hatt middag med de nærmeste. Det ble mye styr med den festen syntes jeg, og kanskje ikke den fantastiske opplevelsen som jeg hadde trodd. Anonymkode: e7cf4...105 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #5 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg angret veldig på at vi hadde et stort bryllup. Skulle mye heller feirer i det små. Anonymkode: 71380...46c 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #6 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg ville glatt valgt annerledes, vi hadde 60 gjester og hele pakka. Skulle like gjerne giftet oss på rådhuset og så reist bort. Anonymkode: f3358...a0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 1. desember 2024 #7 Del Skrevet 1. desember 2024 Angrer på at vi ikke hadde et veldig enkelt bryllup, gjerne på en gresk øy kun med forlovere og foreldre eller tinghuset😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #8 Del Skrevet 1. desember 2024 Angrer på at vi ikke hadde det større😅 Hadde vel ca 50 gjester, og hadde selve feiringen ganske enkel. Nå i ettertid skulle jeg ønske vi doblet antall gjester, og hadde en litt større fest. Anonymkode: 93340...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 1. desember 2024 #9 Del Skrevet 1. desember 2024 Nei veldig glad for at vi hadde et lite, enkelt og privat bryllup. Viet på tinghuset og middag og fest med rundt 10-12 gode venner hjemme etterpå. Perfekt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomaden Skrevet 1. desember 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 1. desember 2024 Vi er litt innom tanken på å innvitere nærmeste familie med på tinghuset også innvitere alle hjem til oss for middag og kake. At det da blir et lite «mini bryllup». Også hadde det jo vært veldig nice å spart de pengene og heller reist på tur! Hm… Er bare redd for at jeg ser tilbake på det og angrer på at vi ikke hadde et skikkelig bryllup når vi var unge. Vi er begge 30 nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 1. desember 2024 #11 Del Skrevet 1. desember 2024 Angrer ikke på at vi hadde kun forlovere med på tinghuset. Det ble en fin dag. Men jeg angrer på at jeg ikke gikk til frisør og fikk ordnet hår og sminke, og at jeg bare hadde en enkel kjole fra H&M. Vi tok jo bilder og det hadde vært gøy å slå seg litt mer løs og koste på seg litt på en slik dag. Men vi hadde lite penger. synes det er utrolig tullete av folk å låne penger for å kunne gifte seg, og at det skal være så stort og flott når man egentlig ikke har råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #12 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi giftet oss på tinghuset med bare forlovere til stedet. Etterpå spiste vi middag sammen - så var det over ☺️ Var helt topp! Fortalte familie og venner om det etterpå ☺️ Anonymkode: c212e...086 Akkurat slik vi å gjorde det. Angrer overhode ikke. Så jeg sier til barna mine at hvis dem gjør det slik så er det helt ok. For bryllupet er i utganspunktet bare for deres del. 25 år siden vi gifta oss no. Anonymkode: 47ac0...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #13 Del Skrevet 1. desember 2024 I forhold til mange her inne blir nok vårt bryllup regnet enkelt. Vi hadde kun familie og kun veldig nære venner. Var ca 45. Venner av søsteren til mannen hjalp til på kjøkkenet. Vi hadde ordnet elgsteik med tilbehør til hovedrett, foreta salat med reker og dessert hadde vi monteres. Mye av det hadde vi ordnet på forhånd, så de på kjøkkenet trengte kun varme opp, og sette frem. Vi pyntet lokalet selv, leide bygde lokalet. Kaker bakte familie og venner. Drikkevarer hadde folk med selv, kaffe og brus stod vi for. Angrer ikke . Hadde gjort det likt Anonymkode: 00250...504 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #14 Del Skrevet 1. desember 2024 Vi hadde sermonien på rådhuset og 30 gjester på 3 retters i eget rom på restaurant etterpå. Veldig enkelt og hyggelig uten mye styr med planlegging og stress. Jeg hadde en fin men ikke tradisjonell brudekjole og enkelt bukett, mannen hadde dress. Jeg styla hår og sminke selv og vi droppa fotograf. Det ble en kjempefin dag som var veldig riktig for oss. Angrer ikke. Anonymkode: c9c41...16a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #15 Del Skrevet 2. desember 2024 Nei, har aldri angret. Vi hadd en veldig fin og spesiell dag, med mye tid til hverandre. Destinasjonsbryllup med kun en liten gruppe. Eneste jeg har kjent litt på er at jeg føler at vi har snytt venner og familie for fest, det kjenner jeg litt på hver gang vi er med og feirer andre. Men nå er vi heldigvis så gamle at de bryllupene som er er andre runde, og da er samvittigheten borte 😂 Anonymkode: 8cd5a...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #16 Del Skrevet 2. desember 2024 Vi dro til en ambassade i utlandet, bare vi to, har aldri angret. Kjemperomantisk og hyggelig. Jeg har aldri vært fan av store bryllup, og jeg liker ikke oppmerksomhet. Hadde vært et mareritt for meg å være både vertinne og i sentrum for alles fokus på en slik dag. Anonymkode: df842...d71 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #17 Del Skrevet 2. desember 2024 Nei, vi ble skilt to år etterpå så da var det greit å ikke ha brukt mye penger på det 😛 Anonymkode: 7eca6...fb9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #18 Del Skrevet 2. desember 2024 Vi hadde et bittelite bryllup, vielse på tinghuset og middag med de nærmeste etterpå. Angrer ikke i det hele tatt, kjempe koselige dag og vi sparte mye penger som vi har brukt på egenkapital på huset. Aldri savnet et stort tradisjonelt bryllup, men dersom du alltid har ønsket deg det er det jo en fare for at du angrer. Anonymkode: 6e991...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #19 Del Skrevet 2. desember 2024 Kun oss og forlovere på tinghuset. Hater å være i fokus og jeg gifter meg ikke for bryllupet, så den ene dagen er "bare en formalitet". Angrer ikke på noe, bortsett fra at jeg tror mamma og pappa ville satt pris på å se det. Jeg er ekstremt ukomfortabel i enhver sånn setting og hadde ikke gjennomført med mer publikum enn forlovere. Alt var hemmelig, men vi overrasket nærmeste familie etterpå. Pyntet litt i stuen hjemme og inviterte på pizza, musserende og kaker. Helt perfekt for oss Anonymkode: 48df8...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomaden Skrevet 2. desember 2024 Forfatter #20 Del Skrevet 2. desember 2024 Tusen takk for så masse fine svar så langt! Ser noen har nevnt at de giftet seg på en ambassade i utlandet. Det hørtes jo veldig spennende ut! Men hadde kanskje følt på slik noen andre nevner, at mamma og pappa ikke hadde fått tatt del i noe som kanskje hadde vært veldig betydningsfullt for dem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå