Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var du når du var utro?

Er du kvinne eller mann?

Hva var hovedårsaken? Fristelse? Sexløst forhold? Midtlivskrise?

Anonymkode: f366a...0fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

42

Uplanlagt / uønsket dyp kjærlighet 

Anonymkode: e6e7b...b43

Skrevet

Kvinne 31, forelskelse/begjær

Anonymkode: 33324...7f1

• Liker 1
Skrevet

26. Emosjonell umodenhet blir en god paraplybenevnelse.

Jeg savnet noe i forholdet, men jeg var fullstendig inkapabel til å uttrykke meg sårbart og autentisk. I stedet jaktet jeg samboers oppmerksomhet på helt feil måter, og klandret han inni meg når det ikke fungerte. Og så traff jeg en det klaffet med, og jeg svartmalte samboer i tankene for å forsvarliggjøre handlingene mine.

Jeg forstod hvor feil det var, menndet tok noen år før jeg klarte å se den fulle tegningen. Nå grøsser jeg av tanken på hvordan jeg kunne gjøre slikt, men jeg vet at den opplevelsen i det minste gjorde meg til en veldig lojal og ærlig partner fremover. Men, jeg brukte et tiår på å jobbe meg gjennom skammen rundt det hele.

Anonymkode: e1672...702

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du kvinne eller mann?

Jeg var 20 år. 

Kvinne.

Ødelagt forhold derav fristelse.

Har ikke skjedd siden til tross for at jeg var fristet.... Veldig fristet....Var gift så jeg gjorde ikke noe med det.

Endret av Irak
Skrevet

Kvinne 30. I et langvarig forhold med psykisk vold der jeg ikke turte å gå på grunn av trusler om konsekvensene. 

Var en blanding av hevn og et desperat behov for å føle ømhet fra et annet menneske. 

Anonymkode: 2fcf7...1d8

• Hjerte 3
Skrevet

Kvinne, jeg var 36.  Vært gift noen år, men dessverre tok vi hverandre for gitt. Eller rettere sagt, vi burde ikke vært gift. Hadde aldri noen form for lidenskap, sex var et fremmedord helt fra starten.  Etter noen år slik ble jeg bare likegyldig. Føltes som vi bare var venner som delte husleia... ville ikke ha det sånn seks år inn i ekteskapet. Jeg endte opp med å ligge med en fyr, beste jeg hadde gjort på lenge.   Var så sulten på kroppskontakt og oppmerksomhet, gikk inn i en boble der jeg tenkte at ingen menn kunne like meg når ikke en gang min egen mann gjorde det (fordi han aldri tok insj til noe seksuelt eller intimt) .

Angret jeg ? Ja. Ikke selve sex'en med en annen mann - den var digg men betød ingenting. Men da jeg skjønte hvor dypt jeg hadde såret et annet menneske.... fy som jeg skammet meg. Terapi hjalp meg videre.

Anonymkode: 8aea6...b46

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kvinne 30. I et langvarig forhold med psykisk vold der jeg ikke turte å gå på grunn av trusler om konsekvensene. 

Var en blanding av hevn og et desperat behov for å føle ømhet fra et annet menneske. 

Anonymkode: 2fcf7...1d8

Skriver under på denne. Jeg er fortsatt utro med den samme elskeren og livet mitt er en million ganger bedre nå.

k50

Anonymkode: 0d2ad...6ef

Skrevet

Jeg var 19-20, husker ikke eksakt. Ville ikke være i forholdet, gjorde det slutt ofte, men han lot meg ikke gå (hadde det skjedd nå, hadde jeg bare gått)

Begynte å gjøre det foran han. Kysset folk på fest osv. Til slutt gjorde han det slutt selv

Anonymkode: c7806...8ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skriver under på denne. Jeg er fortsatt utro med den samme elskeren og livet mitt er en million ganger bedre nå.

k50

Anonymkode: 0d2ad...6ef

Kanskje du heller burde ta en prat med mannen din og avslutte forholdet? Det finnes mange unnskyldninger og årsaker til at folk kan være utro, men systematisk utroskap, løgn og bedrag over tid finnes det ingen unnskyldninger for. Snakk med mannen din og krev endringer. Hvis det ikke hjelper - kom deg ut av skapet og gjør det slutt. 

Anonymkode: e7180...82f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er oppe i femtiårene nå, og har vært utro kun en gang i mitt liv, og da var jeg 20 år. Var sammen med en fyr jeg hadde hatt et sånn av og på forhold til en stund, var egentlig ikke så veldig seriøst, men sammen var vi.

Siste gangen vi ble sammen, hadde vi allerede hver for oss avtaler om årets sommerferie. Så han dro på interrail med en kompis, og jeg dro til Mallorca med en venninne. Allerede på flyplassen hjemme i Norge, møtte jeg denne fyren. Han glante og stirret så fælt og smilte og jeg kjente jeg ble først irritert over all stirringen.

Det viste seg at han skulle på samme fly, samme hotell og altså samme sted som meg og venninnen. Allerede første dag der nede møtte jeg han igjen ved bassengkanten på hotellet, og han slo straks av en prat. Det viste seg at vi var født samme dag. Det virket plutselig som "meant to be", og vi hang sammen som erteris resten av ferien. Og hadde sex, selvfølgelig.

Da vi kom hjem, møttes vi hjemme hos han samme kvelden og ble enige om at vi skulle bli kjærester på ordentlig. Jeg måtte bare gjøre det slutt med han jeg hadde først...

Da jeg kom hjem, dro jeg rett på jobb dagen etter, og på ettermiddagen dukket kjæresten plutselig opp på besøk. Han var kommet hjem samme dag. Han sa han kunne vente på meg til jeg var ferdig for dagen. Kjente jeg ble helt kvalm og uvel, skikkelig, for jeg visste jo hva jeg måtte fortelle han og hva jeg måtte gjøre.

Vi gikk og spiste, og jeg måtte unnskylde meg og løpe på do. Spydde på do. Var kvalm og uvel av dårlig samvittighet. Gikk ut igjen og bekjente mine synder til kjæresten, og sa jeg ville gjøre det slutt. Han ønsket ikke at det skulle bli slutt, og foreslo at vi slo en strek over utroskapen. Så lett det forslaget kom? Fikk meg til å mistenke at han selv hadde hatt noe fore på sin interrail ferie, men det var uvesentlig der og da. Jeg spurte ikke, jeg sa bare at jo, jeg ville gjøre det slutt.

Og det ble det.

Jeg ble sammen med ferieromansen min og vi var kjærester i ett år omtrent. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 17.21):

Er du kvinne eller mann?

15. Kvinne.

Ha var utro mot meg først, jeg ble bitter og sur, men turte ikke å slå opp fordi jeg ikke ville være alene.

Umoden tenåring.

Anonymkode: c1d0a...1d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 17.21):

Er du kvinne eller mann?

Skjedd et par ganger. Jeg var ferdig etter veldig mange år i dårlig forhold, men fikk ikke bryte ut (de nektet å la meg gå). De var utro mot meg på mange måter over lang tid. 

Utroskap mot de var for å få de til å innse at det ER slutt. På ekte. Det funka.

Men det skjedde kun helt på slutten, for å få de vekk.

Anonymkode: bca1f...2da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...