Gå til innhold

Glattkjøring på bane - hvor ille er det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gruer meg skikkelig til glattkjøringa, hvor ille er det egentlig? Læreren sa bare at jeg ikke kunne stryke på den så det gikk bra 😄 Men jeg er mer redd for hva som skjer der.

Anonymkode: 9420c...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glattkjøring er kjempegøy - bare å glede seg 🙂

Anonymkode: 51738...1e4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er at du får kjenne på hvordan det er å kjøre på glatte vinterveier. Du får merke hvordan det er å bremse og svinge på glatte veier og du får oppleve hvordan det er å styre en bil som sklir på en glatt vei. Du får nok også oppleve hvordan bilens sikkerhetssystemer kan hjelpe deg å kjøre trygt på glatt føre, og hva som er begrensningene til disse systemene. Det er nyttige erfaringer og det foregår på en trygg bane i lave hastigheter, så det er ikke noe å grue seg for. 

Endret av aksase
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ille i det hele tatt. Du får øve på å kjøre på glatta under veldig trygge forhold.

Du skal kjøre i forskjellig hastighet, og se hva som skjer når du bremser. Du skal prøve med og uten ASB bremsen. Se hva som skjer når du svinger. Hvor høy hastighet kan du ha før du mister kontrollen på bilen. 

Gøy! 

Anonymkode: 2a81d...764

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være ille? Er jo gøy å øve på det i trygge omgivelser.

Anonymkode: 49d34...fa8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det var så gøy egentlig, men overlevbart.

Her var det ikke en isbane type hockeybane, men en bane med islagte veier 

Anonymkode: f4d24...777

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle det være ille? Er jo gøy å øve på det i trygge omgivelser.

Anonymkode: 49d34...fa8

Skal man ikke "fake" ulykker og sånt? Ser bare for meg råkjøring og sladding på is 😅

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gruer meg skikkelig til glattkjøringa, hvor ille er det egentlig? Læreren sa bare at jeg ikke kunne stryke på den så det gikk bra 😄 Men jeg er mer redd for hva som skjer der.

Det var SÅ GØY!! 

de første vintrene kjørte jeg frivillig på glattkjøringsbane for å trene med egen bil før det ble glatt. (Ja jeg betalte ut av egen lomme).

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luxifine skrev (1 minutt siden):

Det var SÅ GØY!! 

de første vintrene kjørte jeg frivillig på glattkjøringsbane for å trene med egen bil før det ble glatt. (Ja jeg betalte ut av egen lomme).

Huff, ja man burde nesten ha oppdaterings kurs i norge 😄 Har allerede merket at det var litt ekkelt å ta skarpe svinger på morgenen nå.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal man ikke "fake" ulykker og sånt? Ser bare for meg råkjøring og sladding på is 😅

ts

Det kommer en dukke og slikt, men det er veldig kontrollerte omgivelser og du får teste ut hvordan en bil oppfører seg på glatta. Det er ingen faktiske farer inkludert.

Det skal du utnytte til det fulle og teste så mye som du får mulighet til. Det er ikke noe å grue seg til, det er som flere sier mer gøy enn skummelt.

Anonymkode: 21563...41f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skal prøve med og uten ASB bremsen

Heter forøvrig ABS og den kan Ikke slås av. Kun de andre systemene som kan skrus delvis av,(antiskrens, antispinn.) Og selv om det står "OFF" i displayet er det alltid noe tilstede i systemet.

Banekjøringen er uansett ikke farlig. Man tror vel ikke lærere ønsker å sitte med hjertet i halsen på hver glattkjøring??🤣

Endret av PITTY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...