Gå til innhold

Hvorfor har ingen funnet en kur som gjør håret tykkere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes jo så mange operasjoner som kan gjøres ellers på kroppen for å se bedre ut. 

Anonymkode: 4850e...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er umulig å skape et nytt voksende organ til en levende kropp. Hver hårrot har en hårsekk nede i huden, og dette er selvfølgelig noe man er født med og umulig å "lage" for et menneske senere. Hvordan tenkte du det skulle gå til? Blir som å lage en ny pekefinger til noen. Umulig å lage med pulserende blod og muskler og vev.

Samme med hårrøtter. Man har de man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finasterid og Minoxidil er vel de to eneste legemidlene som har påviselig effekt i kliniske studier. Den første reagerer i eksisterende hårsekker og reduserer følsomheten for testosteron slik at hårsekken igjen produserer hår med lang levetid. Den siste endrer på blodstrømmen i fine blodårer men virkemåten er litt usikker. Muligens kan den bidra til at «dun»-hår blir til regulært hår.

I begge tilfeller er det mer sannsynlig at man stopper videre hårtap enn å få noe tilbake, og sjansen for å få tilbake håret er større jo tidligere man begynner å bruke produktene etter at hårtapet begynner.

Anonymkode: 865e8...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freydis

Bli gravid 😅

Jeg fikk mye tykkere og lengre hår da jeg gikk gravid. Også eneste gangen jeg har fått lange, flotte negler som ikke fliser seg opp eller brekker. 

Mistet ikke hår etter graviditeten heller som endel kvinner gjør. Men neglene ble dessverre like miserable som før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi genene bestemmer mye når det kommer til hvordan håret vårt er. Om det er tykt, tynt, rett, krøllete osv... Ikke så lett å operere hårrøttene😅

Men det finnes jo mange gode volumprodukter f.eks som kan gjøre at håret ser og føles tykkere ut. Eller man kan bruke extensions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tutte skrev (5 minutter siden):

Fordi genene bestemmer mye når det kommer til hvordan håret vårt er. Om det er tykt, tynt, rett, krøllete osv... Ikke så lett å operere hårrøttene😅

Men det finnes jo mange gode volumprodukter f.eks som kan gjøre at håret ser og føles tykkere ut. Eller man kan bruke extensions.

De har ingen problemer med å lage større pupper og rumpe på folk. Men det er vel viktigere enn å hjelpe med håret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har ingen problemer med å lage større pupper og rumpe på folk. Men det er vel viktigere enn å hjelpe med håret...

Nå er det jo mange hjelpemidler for håret også. Extensions som jeg nevnte blant annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Parykk og extension er i samme gate som det. 

Anonymkode: 1397e...41f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finasterid og Minoxidil er vel de to eneste legemidlene som har påviselig effekt i kliniske studier. Den første reagerer i eksisterende hårsekker og reduserer følsomheten for testosteron slik at hårsekken igjen produserer hår med lang levetid. Den siste endrer på blodstrømmen i fine blodårer men virkemåten er litt usikker. Muligens kan den bidra til at «dun»-hår blir til regulært hår.

I begge tilfeller er det mer sannsynlig at man stopper videre hårtap enn å få noe tilbake, og sjansen for å få tilbake håret er større jo tidligere man begynner å bruke produktene etter at hårtapet begynner.

Kan begge deler fås i tablettform?   Vet at minoxidil kan kjøpes til å bruke topisk men den på apoteket er som ren olje, man må vaske håret hver dag.  Må man til hudlege for å få finasterid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo så mange operasjoner som kan gjøres ellers på kroppen for å se bedre ut. 

Fordi den eneste endringen vi kan gjøre med den grunnleggende genetikken til et voksent menneske er å ødelegge cellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Der finnes hårtransplantasjon

Anonymkode: 6ad94...512

Jeg vil òg anbefale dette. 

Anonymkode: 83823...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårtransplantasjon finnes jo, ja. Da flytter man hår fra nakken frem i pannen ved hjelp av en robot. Har sett filmer av hvordan det gjøres på YouTube og det ser jo helt forjævlig ut. Men resultatet blir sikkert bra nok, om man kommer seg gjennom det uten infeksjoner. Jeg skulle hatt veldig, veldig store problemer om jeg skulle vurdert noe sånt.

Anonymkode: 474be...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjorde jo det på 90- tallet. Den inneholdt lim 😂 det finnes ingen måte og gjøre håret tykkere ( annet enn og lime sammen hårstrå ) men og styrke hårets vekst er det jo masse « kurer» for. Felles er at de inneholder biotin og sink. 

Anonymkode: 15a6b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo som om det skulle finnes en kur ( krem ) som fikk puppene og rumpa til og vokse, og det gjør det ikke. Hvis du sammenligner med innlegg er det jo extension eller hårplantasjon du må se til. Extension er litt mindre dramatisk enn operasjon , og veldig mange du ser med tykt hår har det. 

Anonymkode: 15a6b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler vel mer om hva som er mulig enn hva som er viktig. Falske pupper og rumpe er mulig. Parykk er også mulig, faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (31 minutter siden):

Kan begge deler fås i tablettform?   Vet at minoxidil kan kjøpes til å bruke topisk men den på apoteket er som ren olje, man må vaske håret hver dag.  Må man til hudlege for å få finasterid?

Minoxidil kjøpes reseptfritt på apoteket (topisk)

Finasterid krever resept og kommer i pilleform. En bivirkning er at 1-2% får problemer med potensen.

I USA og England finnes topisk Finasterid (uten problemer med potensen) og kombinasjonen Finasterid-Minoxidil som skal fungere bedre enn hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hårtransplantasjon finnes jo, ja. Da flytter man hår fra nakken frem i pannen ved hjelp av en robot. Har sett filmer av hvordan det gjøres på YouTube og det ser jo helt forjævlig ut. Men resultatet blir sikkert bra nok, om man kommer seg gjennom det uten infeksjoner. Jeg skulle hatt veldig, veldig store problemer om jeg skulle vurdert noe sånt.

Anonymkode: 474be...f31

Enig. Når jeg kommer dit så blir det glatt isse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Djungelvrål said:

Håret mitt begynte å vokse mer når jeg vasket oftere med å massere hodebunnen (hver dag) samt eliminerte stress i kjærlighetslivet.

Anonymkode: b2972...cef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...