Gå til innhold

Katten lukter parfyme etter veterinærbesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min var nylig inne for en liten operasjon. Jeg er generelt kjempefornøyd med stell, behandling og alt mulig, men han lukter fortsatt av kvinneparfyme nå fire dager etter operasjonen.

Først syntes jeg det var veldig søtt at han luktet parfyme da han kom hjem, siden det betyr at han fikk masse nærhet hos veterinæren. Han lå på fanget til en dyrepleier under oppvåkningen, fikk jeg beskjed om, og det høres jo kjempefint ut.

Men nå har jeg begynt å tenke at det kanskje kan være ubehagelig for pus at det har satt seg en fremmed og syntetisk lukt i pelsen hans? Og så lurte jeg vel egentlig på om det gikk an å ta opp dette med veterinæren min uten å fremstå som en helt hysterisk dyreeier?

Hva synes dere? Jeg synes kanskje at de som jobber med dyr, burde unngå kraftig parfyme, slik som vanlig helsepersonell.

Anonymkode: 07dc5...84c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva synes dere? Jeg synes kanskje at de som jobber med dyr, burde unngå kraftig parfyme, slik som vanlig helsepersonell.

Vet ikke hvor mye katter reagerer, men hvis du selv hadde vært veldig allergisk er det jo veldig kjipt at din egen katt er "dynket" i parfyme. Totalt unødvendig å bruke parfyme på sånne steder. 

Skrevet

Hysteri kaller jeg det her. 

Anonymkode: e2ce4...724

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hysteri kaller jeg det her. 

Anonymkode: e2ce4...724

Jeg virker vel ikke så veldig hysterisk? Jeg syntes jo først det var koselig, men så ble jeg litt betenkt.

Skrevet
nordlending skrev (10 minutter siden):

Vet ikke hvor mye katter reagerer, men hvis du selv hadde vært veldig allergisk er det jo veldig kjipt at din egen katt er "dynket" i parfyme. Totalt unødvendig å bruke parfyme på sånne steder. 

Sant, det tenkte jeg ikke på. Jeg bruker sjelden parfyme selv, men er ikke allergisk.

Skrevet

På vår klinikk så er det no-go å bruke parfyme for akkurat denne grunnen. Det er ubehagelig for dyrene og setter seg godt. Du kan sende en vennlig mail, det syns jeg er helt innafor. 

Anonymkode: 54d73...cd5

• Nyttig 2
Skrevet

Det kan være en beroligende spray de har brukt i bur/oppvåkningsstedet som du lukter. Dessverre inneholder noen av de "parfymelukter" slik som lavendel, kattemynte etc.

Anonymkode: 860b0...185

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kan være en beroligende spray de har brukt i bur/oppvåkningsstedet som du lukter. Dessverre inneholder noen av de "parfymelukter" slik som lavendel, kattemynte etc.

Anonymkode: 860b0...185

Takk! Dette luktet klassisk dameparfyme, så jeg tviler, men kan så klart ikke være sikker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

På vår klinikk så er det no-go å bruke parfyme for akkurat denne grunnen. Det er ubehagelig for dyrene og setter seg godt. Du kan sende en vennlig mail, det syns jeg er helt innafor. 

Anonymkode: 54d73...cd5

Tusen takk for svaret ditt, jeg vurderer å gjøre det. I de mildeste og mest takknemlige vendinger!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...