AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #1 Del Skrevet 1. desember 2024 Har kjøpt en leilighet der dusjen idag er slik at man dusjer rett på flisegulv og fibo baderomsplater på vegg. Følge takstmann er platene lagt helt ned til gulv, og det er målt fukt allerede. Jeg vurderer nå å bare sette inn et dusjkabinett. Men så til problemet ; det er montert baderomsvifte i dusjsonen( til felles luftkanal) og dersom jeg setter inn kabinett, vil denne dekkes av dusjvegg. Noen som vet eller har gode tips? Anonymkode: ff8cf...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glx Skrevet 2. desember 2024 #2 Del Skrevet 2. desember 2024 Lurt å sette inn dusjkabinett! Er det ikke plass nok til at du får et mellomrom mellom kabinett og vifte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. desember 2024 #3 Del Skrevet 2. desember 2024 Hvor høyt på vegg er vifta? Og er det avtrekksvifte til felles kanal? Det er en noe uvanlig løsning, da dette kan medføre overtrykk i kanalen og at fuktig luft presses ut i en annen boenhet tilkoblet samme sjakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonora77 Skrevet 2. desember 2024 #4 Del Skrevet 2. desember 2024 Viftas øverste kant er ca 20cm fra tak. Jeg kan vel ha kabinettet et par cm fra vegg uten at det ser rart ut. Regner med vifta er koblet til felles luftekanal? Alle leilighetene har vel ikke egen? Blokk fra 70-tallet m det skulle ha noe å si. En annen noe ubehagelig ting vi oppdaget under visning , da vi sto å inspiserte dusjsonen , var at det plutselig kom helt fersk bæsjlukt ut av vifta🙈, altså ikke sånn lukt som kan komme av tørre sluker.. Det kan jo ikke være rett at alle beboere skal ha» glede» av naboene sine dufter??😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #5 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 13.56): Har kjøpt en leilighet der dusjen idag er slik at man dusjer rett på flisegulv og fibo baderomsplater på vegg. Følge takstmann er platene lagt helt ned til gulv, og det er målt fukt allerede. Jeg vurderer nå å bare sette inn et dusjkabinett. Men så til problemet ; det er montert baderomsvifte i dusjsonen( til felles luftkanal) og dersom jeg setter inn kabinett, vil denne dekkes av dusjvegg. Noen som vet eller har gode tips? Anonymkode: ff8cf...bc6 Sett dusjkabinettet litt vekk fra veggen? Det er den enkleste løsningen midlertidig. men du bør kontakte en flislegger/rørlegger til å se på problemet. Fikk beskjed at jeg måtte sette inn dusjkabinett da jeg kjøpte hus, badet var ikke godkjent for dagens bruk og mente det var fare for fukt (fuktprøver tatt uten utslag før kjøp). Hadde en murer her, som lo godt, og sa at badet mitt var helt tett, pga belegg på gulvet som gikk halvveis opp på veggen. Dermed ble deg ikke dusjkabinett her, alt utsatt til jeg kan bruke penger på skikkelig oppgradering Anonymkode: c80b4...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå