Gå til innhold

Pommes frites næring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet at fries ikk er så bra

men sånn man kjøper i frysedisken og steker selv. Er det no som helst næringsinnhold fra poteten der?

Anonymkode: 2c203...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje TS prøvde å spørre om det var noen vitaminer/mineraler fra poteten som var igjen i det ferdige produktet?

Så vidt jeg husker så ligger vel mesteparten av "næringen" sånn sett, i skallet på potetene. Så da blir skrelt bort i de fleste typer pommes frites. 

Ellers er ikke pommes frites sånn kjempeille kalorimessig dersom du steker det i ovn eller airfryer istedenfor å fritere, men sunt er det jo ikke - det er veldig mange matvarer du heller bør velge. 

Anonymkode: 8b7da...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror kanskje TS prøvde å spørre om det var noen vitaminer/mineraler fra poteten som var igjen i det ferdige produktet?

Så vidt jeg husker så ligger vel mesteparten av "næringen" sånn sett, i skallet på potetene. Så da blir skrelt bort i de fleste typer pommes frites. 

Ellers er ikke pommes frites sånn kjempeille kalorimessig dersom du steker det i ovn eller airfryer istedenfor å fritere, men sunt er det jo ikke - det er veldig mange matvarer du heller bør velge. 

Anonymkode: 8b7da...2fe

Det står som sagt næringsinnhold i det ferdige produktet i lenken jeg la ut. :) 

Anonymkode: 49a01...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...